Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Badanie SW Research: Jak Polacy kupują i konsumują alkohol?

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 22-01-2018, 11:10
Badanie SW Research: Jak Polacy kupują i konsumują alkohol?
fot. shutterstock

Gdzie i w czyim towarzystwie Polacy sięgają po alkohol? Jakie trunki pijamy w domu, a jakie na spotkaniach ze znajomymi? Czym kierujemy się wybierając alkohol? Agencja Badań Rynku i Opinii SW Research zrealizowała badanie, którego celem było poznanie zwyczajów zakupowych oraz sposobów konsumpcji alkoholu przez Polaków.

Od kilku lat jesteśmy świadkami rewolucji gastronomicznej w Polsce. Zmieniające się zwyczaje żywieniowe Polaków i towarzyszące temu bogacenie się społeczeństwa, sprawiają, że chętniej i częściej stołujemy się na mieście. Naturalną odpowiedzią na ten trend jest rosnąca liczba barów oraz restauracji, które w okresie karnawału odwiedzamy szczególnie chętnie. Liczne lokale, poza daniami, oferują zazwyczaj alkohol. I choć wybór trunków i przygotowywanych na ich bazie drinków jest bogata, to jak wynika z badania zrealizowanego przez Agencję Badań Rynku i Opinii SW Research, alkohol zdecydowanie wolimy pić w domu - swoim (39,6 proc.) lub znajomych (39,4 proc.). Tylko 11 proc. respondentów deklaruje, że miejscem, w którym najczęściej piją alkohol jest bar lub pub. Kiedy zaś już sięgamy po alkohol to najchętniej robimy to w towarzystwie przyjaciół i znajomych (50,3 proc.) lub rodziny (30,2 proc.), głównie podczas imprez, spotkań towarzyskich, imienin lub urodzin.

Piwo dla siebie wódka na imprezę

Nie jest tajemnicą, że wybór konkretnego alkoholu podyktowany jest w dużej mierze okazją, podczas której ma być spożywany. Obserwację tę potwierdziły wyniki badania zrealizowanego przez Agencję Badań Rynku i Opinii SW Research. Okazało się, że alkoholami najchętniej kupowanymi na własny użytek są: piwo, wino i wódka czysta. Przy czym najwięcej osób wskazywało piwo (58,4 proc.). Kiedy jednak wybieramy alkohol, który ma być spożywany podczas spotkania towarzyskiego, wówczas najchętniej sięgamy po wódkę czystą (25,9 proc.), rzadziej zaś po wino (17,5 proc.) czy piwo (15 proc.). Badani poproszeni zostali również o wskazanie trzech marek alkoholi, które szczególnie chętnie wówczas wybierają. Okazało się, że wśród wódek największą popularnością cieszą się: Finlandia Vodka, Żubrówka i Bols, a wśród win Carlo Rossi.

Czytaj więcej: Dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Ignacy 01-02-2018, 23:22:
Najczesciej z kumplami i nasza ulubiona Perle. Uwielbiam te chwile z nimi tak pogadac i wypic najlepsze piwo swiata

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 623) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.