REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Bariera mentalna to największa przeszkoda dla eksportu polskiej wódki (wideo)

  • Autor: AT, portalspozywczy.pl
  • Data: 11-10-2016, 10:20
Bariera mentalna to największa przeszkoda dla eksportu polskiej wódki (wideo)
Krzysztof Kouyoumdjian - dyrektor ds. relacji zewnętrznych, CEDC International Sp. z o.o., fot. PTWP

- Wciąż mamy do czynienia z obawą przed promowaniem wódki jako produktu, który ma się kojarzyć z Polską zagranicznemu konsumentowi. Boli nas takie podejście i uważamy je za nieuzasadnione - mówi w rozmowie z Portalem Spożywczym Krzysztof Kouyoumdjian - dyrektor ds. relacji zewnętrznych, CEDC International Sp. z o.o.

REKLAMA

Według Krzysztofa Kouyoumdjiana polski przemysł spirytusowy ma w ręku wszelkie atuty aby być jedną z wiodących marek na rynkach zachodnich.

- Mamy znakomicie rozpoznawane produkty, długą tradycję robienia wódek w Polsce, a także dobrą dystrybucję na rynkach zagranicznych - dodał.

Z drugiej strony rozwój eksportu polskiej wódki jest hamowany przez stereotypy. Kouyoumdjian zwraca uwagę, że choć Polska należy do największych producentów alkoholu w UE, to w statystyce spożycia wódki na głowę mieszkańca znajdujemy się w środku unijnej stawki.

- Wbrew obiegowej opinii nie jesteśmy krajem, który ma największy problem z nadmiernym spożyciem alkoholu. Jeśli mowa o podejściu i dumie z własnych alkoholi chcielibyśmy dążyć do przykładu Szkocji. Trudno znaleźć Szkota, który nie byłby dumny ze szkockiej. A zawiera ona 40 procent alkoholu, czyli tyle samo co polska wódka - dodał.

Dyrektor ds. relacji zewnętrznych CEDC zaznaczył, że przemysł spirytusowy stara się w różny sposób walczyć ze stereotypami.

- Apelujemy m.in. żeby na przyjęciach w polskich ambasadach serwowano polską wódkę, a nie np. hiszpańskie wino. Cierpimy także na nierówne traktowanie w sferze podatkowej. Ostatnia podwyżka akcyzy sprzed 2,5 roku objęła jedynie mocne alkohole, a pominęła zupełnie branżę piwną. Tymczasem wódka, której spożycie nie przekracza 10 procent ogólnego spożycia alkoholu w Polsce, odpowiada za ponad 60 procent wpływów z akcyzy do budżetu. Widzimy tutaj znaczącą nierówność, która dotyka zarówno duże koncerny, jak i małych producentów, którym znacznie trudniej jest znajdować rynki zbytu na Zachodzie - dodał Kouyoumdjian.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (24 017) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH