Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Będzie więcej piw rzemieślniczych w sieciach i na stacjach benzynowych; spadną ceny

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 08-03-2017, 09:58
Będzie więcej piw rzemieślniczych w sieciach i na stacjach benzynowych; spadną ceny
fot. Fotolia

Na rynku piw rzemieślniczych może wkrótce pojawić się uczucie nasycenia tymi piwami w dużych miastach, a niedosytu w mniejszych. Nadal rozwijać się będzie dystrybucja, a browary kraftowe będą inwestować w sprzęt do rozlewu – ocenia dla serwisu portalspozywczy.pl Ziemowit Fałat, współwłaściciel rzemieślniczego Browaru Pinta.

Jak może wyglądać ten rok dla browarów rzemieślniczych i dla tego rynku w Polsce? - Pojawi się uczucie nasycenia kraftem w centrach dużych miast i uczucie pragnienia lub niedosytu w pozostałej części Polski - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Ziemowit Fałat z Browaru Pinta.

- Nadal będzie rozwijać się dystrybucja piw rzemieślniczych, dzięki czemu przybędzie kraftu w sieciach handlowych i na stacjach benzynowych. Wydaje mi się, że spadną też trochę ceny piw rzemieślniczych w sklepach – dodaje.

- Kto może, ten będzie inwestował w porządny sprzęt do rozlewu w butelki. Browary z czułością zaczną patrzeć na swój lokalny rynek, na tzw. sprzedaż wokół komina. Powstaną kolejne puby firmowane przez browary – mówi również Ziemowit Fałat.

Podkreśla też, że szybki rozwój piwowarstwa rzemieślniczego w Polsce może już dawać piwoszom wrażenie wręcz sportowej rywalizacji między browarami, o czym świadczą statystyki - ponad 1500 nowych piw w 2016 roku (o około 400 więcej niż w 2015 r.), które ocenia się nie tylko pod kątem stylu, ale też poziomu ekstraktu, zawartości alkoholu, IBU, czyli poziomu goryczki, czy użytych odmiany chmielów.

Dodaje, że same browary rzemieślnicze i kontraktowe są wartościowane ze względu na liczbę premier, kooperacji międzynarodowych, piw leżakowanych w beczkach, czy rodzaj użytych dodatków. Świadczy to o zaawansowanym poziomie tego rynku i rosnących oczekiwaniach piwoszy.

Jego zdaniem w 2017 roku na rynku może pojawić się ponad 1500 piwnych premier oraz powstać około 30-40 nowych browarów rzemieślniczych.

Browar Pinta to browar rzemieślniczy, którego pierwsze piwo rzemieślnicze Atak Chmielu trafiło na rynek w marcu 2011 roku. W stałej ofercie Pinty są: Atak Chmielu, Modern Drinking, Pierwsza Pomoc, Viva la Wita, A ja pale ale i Hoplaaga. Co roku na rynek trafia ponad 10 nowości.

W 2016 roku Browar Pinta sprzedał 13.795 hektolitrów piwa, co oznacza wzrost o 11 proc. w stosunku do roku 2015. Na tę ilość złożyło się 55 różnych piw, w tym trzy stworzone w kooperacji z browarami zagranicznymi z Japonii, Estonii i Irlandii. Trzy czwarte piwa z Pinty trafiło na rynek w butelkach, a reszta w beczkach.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.