Belvedere chce powrócić na drugą pozycję na rynku wódki w Polsce
Nowy plan strategiczny Grupy Belvedere na lata 2015-2018 w przypadku polskiego rynku zakłada obecność we wszystkich segmentach wina i alkoholi wysokoprocentowych. Spółka chce wyprzedzić koncern CEDC i powrócić na drugą pozycję na rynku wódki oraz wprowadzić na rynek marki Fruits & Wine i William Peel.
Belvedere zakłada, że w latach 2014-2018 rynek wina i alkoholi wysokoprocentowych w Polsce zanotuje wzrost o 12 proc. Spółka chce postawić głównie na segmenty premium i standard, które odpowiadały w 2013 roku pod względem wartościowym za 95 proc. całego rynku i niemal 88 proc. jego wzrostu od 2005 roku.
Grupa Belvédère chce być obecna we wszystkich segmentach na krajowym rynku wina i alkoholi wysokoprocentowych. Aby osiągnąć ten cel Grupa zamierza powrócić na drugą pozycję na rynku wódki oraz wprowadzić marki Fruits & Wine i William Peel. Szkocka whisky powinna odpowiadać za 50 proc. prognozowanego wzrostu polskiego rynku alkoholi wysokoprocentowych do roku 2018, a - zdaniem władz Belvedere - pozycjonowanie whisky William Peel jest odpowiednie, aby stała się trwałym elementem tego rynku.
Na Litwie Belvédère ma ambicję stać się liderem na rynku wódki.
W Polsce Belvédère przewiduje przeciętny roczny wzrost wolumenu w latach 2014-2018 rzędu 8 proc. i osiągnięcie w 2018 roku przychodów ze sprzedaży na poziomie ponad 80 mln euro, po zbyciu niestrategicznych polskich aktywów.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE: (2)
Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!
Zobacz wszystkie komentarze (2)