Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Belvedere chce sprzedać więcej aktywów w Polsce do końca 2016 r.

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 25-06-2015, 17:02
Belvedere chce sprzedać więcej aktywów w Polsce

Grupa Belvedere po sprzedaży w Polsce Galerii Alkoholi na rzecz Carrefour Polska szykuje się do sprzedaży kolejnych aktywów. Chce pozbyć się m.in. działalności hurtowej, nieruchomości i gruntów. Wpływy mogą wynieść ok. 20 mln euro - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Jean-Noel Reynaud, prezes Grupy Belvedere.

Belvedere planuje zamknąć proces sprzedaży niestrategicznych aktywów w Polsce do końca 2016 r., a pozyskane w ten sposób środki chce przeznaczyć na inwestycje.

- Jak wiadomo nasza strategia w ujęciu globalnym, ale także w Polsce opiera się na trzech filarach. Pierwszym filarem jest sprzedaż aktywów niezwiązanych z podstawową działalnością. W Polsce sprzedaliśmy już jedno z aktywów, butiki-sklepy Galerie Alkoholi firmie Carrefour Polska - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Jean-Noel Reynaud.

W maju Grupa Belvedere sprzedała na rzecz Carrefour Polska sieć sklepów Galerie Alkoholi, która ma 39 sklepów w Polsce. Jakie jeszcze aktywa planuje sprzedać w Polsce Grupa Belvedere?

- Oprócz Galerii Alkoholi, mamy na liście jeszcze działalność hurtową w Polsce, jak również różne nieruchomości, w tym np. grunty, i to będziemy teraz głównie sprzedawać. Zamierzamy również sprzedawać sprzęt czy wyposażenie, którego nie używamy w naszej podstawowej działalności. Trudno powiedzieć kiedy sprzedamy te aktywa, ale planujemy aby ten proces został sfinalizowany do końca 2016 roku - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Jean-Noel Reynaud.

- Sprzedaż aktywów niestrategicznych powinna przyczynić się do wzrostu EBITDA o ok. 10 mln euro, a wpływy ze sprzedaży mogą wynieść około 20 milionów euro - dodaje.

 - Wpływy te powinny częściowo pokryć nasz planowany CAPEX na najbliższe lata, kiedy na inwestycje chcemy przeznaczyć ok. 50-60 milionów euro w ciągu czterech lat. W ramach tych 50-60 milionów euro planujemy też inwestycje odtworzeniowe sięgające rocznie około 8 milionów euro, a także inwestycje w Polsce i na Litwie, o których wspomniałem, na poziomie 20 milionów euro w produkcję wódki – mówi również prezes Belvedere.

Z końcem 2014 r. Grupa Belvedere przedstawiła nowy plan strategiczny dla Grupy o nazwie „Znowu w grze” („Back in the Game 2018” – BiG 2018).

Strategia określa cztery strategiczne filary (wódka, William Peel, Marie Brizard oraz Fruits & Wine), pięć kluczowych rynków (Francja, Polska, Stany Zjednoczone, Hiszpania i Brazylia), programy związane z optymalizacją podstawowej działalności oraz racjonalizacją niestrategicznych aktywów, jak również cele finansowe na 2018 r.

Belvedere jest grupą działającą w sektorze win i alkoholi mocnych, obecną w Europie i w Stanach Zjednoczonych, opartą na silnych spółkach lokalnych.

Do Grupy Belvedere należy portfel wiodących marek alkoholi mocnych, a w szczególności sztandarowa wódka Sobieski, a także Krupnik, William Peel, Marie Brizard i Fruits & Wine.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 876) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH