Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Belvedere nie wklucza akwizycji lokalnych marek, także w Polsce

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 26-06-2015, 18:28
Belvedere nie wklucza akwizycji; także w Polsce bo to ważny rynek

Prezes Grupy Belvedere Jean-Noel Reynaud mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl, że grupa zakłada rozwój organiczny, ale nie wyklucza akwizycji, także w Polsce, i w razie takiej ewentualności znalazłyby się na to pieniądze. Polska jest dla grupy bardzo ważnym rynkiem.

Czy Grupa Belvedere planuje jakieś akwizycje w Polsce? - Nasz plan BiG 2018 zakłada rozwój organiczny, ponieważ na razie normalizujemy naszą grupę, która – patrząc w przeszłość – jeszcze w 2013 roku miała sporo kłopotów. Rok 2014 był taką cezurą i odcięciem się od tamtych czasów i kłopotów, bo skonwertowaliśmy ponad 500 milionów euro naszego zadłużenia na akcje. Czyli rok 2014 oznacza dla nas już czysty bilans, nowe zarządzanie, nowe procedury działania - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Jean-Noel Reynaud.

- W 2015 roku zakończymy proces normalizacji, a także planujemy – co nie było ujęte w planie – odzyskać od rządu francuskiego zwrot podatku w wysokości 31 milionów euro - dodaje.

- I wracając do pytania, rzeczywiście będziemy mieli wtedy możliwość przeprowadzić jakieś niewielkie akwizycje, ale chcemy przy tym być bardzo racjonalni, ponieważ nie chcemy znów popaść w kłopoty dokonując niekontrolowanych i zbyt dużych przejęć. Jeśli jednak w Polsce czy w jakimkolwiek innym kraju będą możliwości akwizycyjne, które będą miały sens i przyczynią się do umocnienia naszej pozycji jako dystrybutora win i alkoholi mocnych, to dlaczego nie. Ale żeby to miało sens to powinny być to lokalne czy też regionalne marki, a nie globalne. Muszą to też być marki zyskowne – podkreśla Jean-Noel Reynaud.

- Czyli podsumowując, nie mówię definitywnie ani tak ani nie, mówię jedynie, że mamy takie możliwości i chcę dodać, że Polska jest dla nas bardzo ważnym rynkiem – mówi również.

Belvedere jest grupą działającą w sektorze win i alkoholi mocnych, obecną w Europie i w Stanach Zjednoczonych, opartą na silnych spółkach lokalnych.

Grupa Belvedere posiada i rozwija portfel wiodących marek alkoholi mocnych, a w szczególności Sobieski, Krupnik, William Peel, Marie Brizard i Fruits & Wine.

Z końcem 2014 r. Grupa Belvedere przedstawiła nowy plan strategiczny dla Grupy o nazwie „Znowu w grze” („Back in the Game 2018” – BiG 2018).

Strategia Belvedere określa cztery strategiczne filary (wódka, William Peel, Marie Brizard oraz Fruits & Wine), pięć kluczowych rynków (Francja, Polska, Stany Zjednoczone, Hiszpania i Brazylia), programy związane z optymalizacją podstawowej działalności oraz racjonalizacją niestrategicznych aktywów, jak również cele finansowe na 2018 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • na giełdzie 02-07-2015, 07:55:
Inwestycje i akwizycje , za co?

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH