Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Belvedere notuje spadek przychodów i stratę netto

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 17-10-2014, 20:18
Belvedere notuje spadek przychodów i stratę netto

Obroty netto Grupy Belvedere, bez podatku akcyzowego, w pierwszym półroczu 2014 r. wyniosły 236,4 mln euro, co oznacza spadek o 6,9 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku obrotowego. Na taki wynik miała wpływ w szczególności strategia ochrony marż grupy we Francji i w Polsce oraz rozwiązanie umowy o podwykonawstwo z firmą Pulco w Hiszpanii.

Działalność Grupy wzrosła na Litwie, w Stanach Zjednoczonych i w Brazylii.

Belvédère podała, że pracuje nad stworzeniem planu strategicznego, który powinien zostać przestawiony rynkowi przez końcem roku obrotowego 2014.

- Na tym etapie, Grupa może już potwierdzić, że wyznacza sobie dwa główne cele: dodatni bieżący wynik działalności operacyjnej za rok obrotowy 2014, bez brania pod uwagę rezerw na jednorazową deprecjację zapasów i należności z tytułu dostaw i usług oraz osiągnięcie w średnim okresie rentowności operacyjnej zgodnej z normami dla sektora win i alkoholi mocnych.

Jak podaje firma, w pierwszym półroczu 2014 r., Belvédère utrzymała udziały w rynku, a nawet zdobyła kolejne, w szczególności przez marki Sobieski, William Peel i Fruit & Wine. Belvédère stała się tym samym 3 graczem na francuskim rynku win i alkoholi mocnych.
- W pierwszym półroczu 2014 r., strategii zmierzającej do odstąpienia od działalności o niskich marżach towarzyszyła rygorystyczna dyscyplina kosztów działalności operacyjnej Grupy. Pierwsze kroki podjęte przez kierownictwo po objęciu funkcji w maju 2014 r., zdążyły mieć wpływ na wyniki za pierwsze półrocze 2014 r., a ich właściwe efekty będą widoczne w drugim półroczu. Podjęte działania są związane w szczególności z procesami przemysłowymi oraz z renegocjacją niektórych umów wiążących Spółkę z jej dostawcami i klientami - informuje firma.

Koszty pracownicze zmalały o 2,4 mln euro i wyniosły 30,3 mln euro. Spadek ten jest związany przede wszystkim z wdrożeniem planu ochrony miejsc pracy w spółce Moncigale. Również koszty marketingu znacznie zmalały, o blisko 5 mln euro w stosunku do kosztów w pierwszym półroczu 2013 r. i wyniosły 9,1 mln euro, a to za sprawą renegocjacji umów związanych z wizerunkiem.

W konsekwencji, wskaźnik EBITDA Belvédère jest dodatni i wynosi w pierwszym półroczu 2014 r. 1,9 mln euro, czyli w stosunku do pierwszego półrocza 2013 r. wzrósł o 3,9 mln euro. Bieżący wynik działalności operacyjnej także jest dodatni i wynosi 40 tys. euro, wobec 6,9 mln euro straty za pierwsze półrocze 2013 r.

Jednorazowe koszty działalności operacyjnej - głównie honoraria związane z postępowaniem naprawczym i niepowtarzające się rezerwy na spory - miały wpływ na wynik operacyjny, który wyniósł -1,4 mln euro.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

BVDBelvedere S.A.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 798) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH