Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Branża browarnicza nie odrobi dotychczasowych spadków produkcji do końca roku

  • Autor: PAP
  • Data: 27-12-2017, 08:15
Branża browarnicza nie odrobi dotychczasowych spadków produkcji do końca roku
fot. shutterstock

Branża browarnicza ocenia, że do końca 2017 r. nie odrobi 2-proc. spadku produkcji zanotowanego w okresie styczeń-październik. Na słabszy rok wpłynęła przede wszystkim gorsza pogoda i brak dużych wydarzeń sportowych – poinformował prezes ZPPP Browary Polskie. W 2018 r. browarnicy mogą być zmuszeni do zmian strategii przez ograniczenia dot. emisji reklam.

"Pogoda i duże wydarzenia sportowe zawsze mają wpływ na branżę, w tym roku nam nie dopisały. Spadku produkcji nie uda się odrobić w IV kwartale, który jest okresem niższej sprzedaży dla branży w porównaniu z latem. Na te rzeczy nie mamy wpływu, natomiast jeśli chodzi o wartość to tutaj widzimy pozytywny trend, Polacy płacą średnio drożej, bo piją lepiej: więcej specjalności czy piw bezalkoholowych" - powiedział na konferencji Andrew Highcock, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie.

"Mamy wpływ na wartość w pewnym zakresie, pod warunkiem, że będziemy mieli stabilne warunki do prowadzenia działalności biznesowej - stabilne także pod względem regulacyjnym. Ostatnio jednak widzimy, że dużo się dzieje wokół naszej branży i te projekcje dotyczące przyszłego roku są dla nas znakiem zapytania, ponieważ dużym znakiem zapytania są warunki w jakich będziemy działać" - dodał Highcock.

Wśród zagrożeń rozwoju branży Highcock wskazał propozycję zakazu emisji reklam piwa od godziny 6 do 23, zaproponowanego w listopadzie przez Ministerstwo Zdrowia. Ograniczenie, zdaniem Iwony Jacaszek-Pruś, dyrektora ds. korporacyjnych Kompanii Piwowarskiej, mogłoby ograniczyć pozytywny wpływ przyszłorocznego mundialu.

"Biorąc pod uwagę Mistrzostwa Świata w Rosji, większość meczów odbędzie się w godzinach zakazanych. Według tego, co jest zapisane w projekcie zakaz wchodziłby dokładnie w połowie mistrzostw, czyli 30 czerwca" - powiedziała Iwona Jacaszek-Pruś.

"Musimy w tym momencie przemyśleć czy będziemy zgodnie z założeniami wprowadzać nowe produkty. Przy zakazie reklamy największe szanse mają marki, które są znane, więc ten projekt zmienia zupełnie podejście do strategii firmy, a ponieważ sprawa jest świeża, rozważamy wiele scenariuszy" - dodała Jacaszek-Pruś.

Wśród czynników, które mogą mieć negatywny wpływ na branżę Jacaszek-Pruś wymieniła także ograniczenia dotyczące liczby punktów sprzedaży i godzin sprzedaży alkoholu, zniesienie górnego limitu składek na ZUS i zakaz handlu w niedziele.

Wśród pozytywnych wydarzeń dla branży wskazano publikację w listopadzie projektu Ministerstwa Finansów, który przewiduje 50 proc. niższy podatek akcyzowy dla browarów produkujących mniej niż 200 tys. hektolitrów piwa. Zdaniem Jacaszek-Pruś daje to szansę mniejszym browarnikom przeznaczenia zaoszczędzonych na podatku środków na inwestycje w browary lub nowe marki.

Podczas konferencji Barłomiej Morzycki, dyrektor generalny ZPPP Browary Polskie, poinformował, że w 2016 roku w Polsce powstały 63 nowe browary. Polska jest trzecim największym producentem piwa w Unii Europejskiej.

Według danych GUS spożycie piwa per capita utrzymywało się w latach 2012-2016 na poziomie 97-99 l. Wydatki na reklamę piwa w telewizji wzrosły w tym okresie o 47 proc. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 874) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.