REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Branża piwna chce zainteresować piwem młodych i kobiety

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 16-12-2013, 11:49
Branża piwna chce zainteresować piwem młodych i kobiety
Przy nasyconym rynku piwa cała branża w Europie będzie chciała zainteresować piwem także kobiety fot. PTWP

Wśród młodych ludzi piwo już nie jest numerem jeden, dlatego branża chcąc ich zainteresować tym napojem, powinna kierować do nich piwa lekkie, piwa smakowe i radlery. Przy nasyconym rynku, cała branża w Europie będzie chciała zainteresować piwem także kobiety - uważa Tomasz Bławat, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie.

REKLAMA

- Wśród młodych ludzi piwo już nie jest numerem jeden. Dla młodego konsumenta zarówno w Europie, ale także w Polsce smak piwa i ta goryczka w piwie jest barierą. Robione były takie badania w Europie, ale także w Polsce. Młody konsument jest wychowany na słodkiej coli czy słodkich napojach stąd taka bariera - mówi Bławat, który jest też prezesem Carlsberg Polska.

- Piwo powinno być słodkie i lekkie. Tę niszę wypełniają piwa smakowe i radlery. Radler to wynalazek niemiecki i stamtąd przyszedł ten pomysł (...) W momencie, gdy rynek jest nasycony lagerami, to właśnie jest dobry moment nie tylko dla piw smakowych, ale też gastronomicznych - dodaje.

- Cała branża piwna w Europie będzie też szła w kierunku zainteresowania piwem kobiet - mówi także Bławat.

Dodaje, że młodzi ludzie zamiast piwa często wybierają gotowe drinki alkoholowe, czyli tzw. alkohole RTD (Ready To Drink) o zawartości alkoholu nieco wyższej niż wino, ale niższej niż wódka.

Bławat podkreśla, że branża piwowarska zaczyna też podejmować działania w sektorze gastronomicznym, żeby zawojować również ten kanał dystrybucji, bo przy nasyconym rynku trzeba wykorzystać także tę niszę.

Polski rynek piwa w ciągu ostatnich lat stał się rynkiem dojrzałym, a statystyczny Polak wypija ok. 98 litrów piwa rocznie podczas, gdy jeszcze jakieś 10 lat temu wypijał ok. 70 litrów na głowę.

Cały rynek piwa w Polsce nie radzi sobie najlepiej w tym roku - w 2013 roku może spaść o 2-3 proc. po tym jak w 2012 roku wzrósł o prawie pięć procent do 37,9 mln hektolitrów.

W tym roku branżę piwną zawiodła nie tylko sytuacja gospodarcza w kraju, a co za tym idzie konsumenci, ale także niesprzyjająca tej branży pogoda, jak również dość wysoka baza z roku ubiegłego, gdy w Polsce odbywały się mistrzostwa Euro 2012 napędzające sprzedaż piwa.

Związek Browary Polskie reprezentuje trzech największych producentów piwa w Polsce, odpowiadających za ok. 85 proc. rynku.

Największym producentem piwa w Polsce jest Kompania Piwowarska, której udziały w rynku sięgają ok. 40 proc. Na drugim miejscu plasuje się Grupa Żywiec z udziałami ok. 30 proc., a na trzecim jest Carlsberg Polska - ok. 15 proc. rynku.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 459) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH