Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Branża piwna mniej się reklamuje w tym roku

  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 16-11-2015, 12:46
Branża piwna mniej się reklamuje w tym roku
fot. Shutterstock

W III kwartale 2015 roku ukazało się prawie trzy razy mniej przekazów reklamowych branży piwowarskiej w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku. W trakcie tegorocznego sezonu piwnego wyemitowano 192 reklamy, podczas gdy w 2014 roku liczba ta wyniosła 572 – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów.

Według instytutu wszystkie przekazy komunikowane pomiędzy 1 czerwca i 30 września były zgodne z Kodeksem Etyki Reklamy.

W III kwartale 2015 r. wśród wszystkich 192 przekazów reklamowych komunikowanych przez członków Związku znalazło się 10 reklam prasowych, 59 internetowych, 54 telewizyjne, oraz 69 outdoorowych, w analizowanym okresie brak było reklam radiowych.

Pomimo okresu wakacyjnego, który tradycyjnie uznawany jest za sezon reklamy piwa, w  porównaniu z II kwartałem 2015 roku liczba wszystkich przekazów wzrosła niewiele - bo o 41 przekazów. Przy czym liczba reklam w prasie nieznacznie zmalała, spory spadek zanotowano w przypadku telewizji – aż o 25 proc. Więcej reklam pojawiło się natomiast w Internecie – ich liczba zwiększyła się dwukrotnie, a także w outdoorze, gdzie wzrost w stosunku do poprzedniego kwartału wyniósł 36 proc.

Tak jak w poprzednich miesiącach, wszystkie przekazy reklamowe firm zrzeszonych w ZPPP Browary Polskie były zgodne z zaleceniami Kodeksu Etyki Reklamy. W stosunku do żadnego z nich nie zostały zgłoszone skargi konsumenckie, a wszystkie prezentacje zostały oznaczone znakami odpowiedzialnościowymi: „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, „W ciąży nie piję alkoholu” oraz „Alkohol – tylko dla pełnoletnich”, które są dobrowolną inicjatywą branży.

Przygotowany po raz piętnasty Raport IMM analizuje zgodność reklam emitowanych przez firmy zrzeszone w ramach Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie (Kompania Piwowarska, Grupa Żywiec, Carlsberg Polska) z Kodeksem Etyki Reklamy. Poddanie reklam tej ocenie jest dobrowolną inicjatywą Związku Pracodawców – Browary Polskie.

Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie jest organizacją, która skupia największych producentów piwa w Polsce. Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego należy do europejskiej organizacji The Brewers of Europe.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 959) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH