Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Branża piwna mniej się reklamuje w tym roku

  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 16-11-2015, 12:46
Branża piwna mniej się reklamuje w tym roku
fot. Shutterstock

W III kwartale 2015 roku ukazało się prawie trzy razy mniej przekazów reklamowych branży piwowarskiej w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku. W trakcie tegorocznego sezonu piwnego wyemitowano 192 reklamy, podczas gdy w 2014 roku liczba ta wyniosła 572 – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów.

Według instytutu wszystkie przekazy komunikowane pomiędzy 1 czerwca i 30 września były zgodne z Kodeksem Etyki Reklamy.

W III kwartale 2015 r. wśród wszystkich 192 przekazów reklamowych komunikowanych przez członków Związku znalazło się 10 reklam prasowych, 59 internetowych, 54 telewizyjne, oraz 69 outdoorowych, w analizowanym okresie brak było reklam radiowych.

Pomimo okresu wakacyjnego, który tradycyjnie uznawany jest za sezon reklamy piwa, w  porównaniu z II kwartałem 2015 roku liczba wszystkich przekazów wzrosła niewiele - bo o 41 przekazów. Przy czym liczba reklam w prasie nieznacznie zmalała, spory spadek zanotowano w przypadku telewizji – aż o 25 proc. Więcej reklam pojawiło się natomiast w Internecie – ich liczba zwiększyła się dwukrotnie, a także w outdoorze, gdzie wzrost w stosunku do poprzedniego kwartału wyniósł 36 proc.

Tak jak w poprzednich miesiącach, wszystkie przekazy reklamowe firm zrzeszonych w ZPPP Browary Polskie były zgodne z zaleceniami Kodeksu Etyki Reklamy. W stosunku do żadnego z nich nie zostały zgłoszone skargi konsumenckie, a wszystkie prezentacje zostały oznaczone znakami odpowiedzialnościowymi: „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, „W ciąży nie piję alkoholu” oraz „Alkohol – tylko dla pełnoletnich”, które są dobrowolną inicjatywą branży.

Przygotowany po raz piętnasty Raport IMM analizuje zgodność reklam emitowanych przez firmy zrzeszone w ramach Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie (Kompania Piwowarska, Grupa Żywiec, Carlsberg Polska) z Kodeksem Etyki Reklamy. Poddanie reklam tej ocenie jest dobrowolną inicjatywą Związku Pracodawców – Browary Polskie.

Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie jest organizacją, która skupia największych producentów piwa w Polsce. Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego należy do europejskiej organizacji The Brewers of Europe.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 294) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.