Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Branża piwna musi postawić na nowości i innowacje

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 08-05-2015, 15:46
Branża piwna musi postawić na nowości i innowacje
fot. Browary Polskie

Rynek piwa w Polsce boryka się ze spadkami konsumpcji, osiągnął poziom nasycenia i nie będzie już rósł tak, jak jeszcze dekadę temu. W tym roku może oscylować wokół poziomów ubiegłorocznych i tak też może być w kolejnych latach. Branża szuka więc sposobów na zwiększanie przychodów.

Rynek piwa w Polsce stał się rynkiem dojrzałym i nasyconym, a statystyczny Polak wypija ok. 96 litrów piwa rocznie i nie uda się już raczej przekroczyć poziomu 100 litrów na głowę.

Eksperci oceniają, że na rynku w Polsce będzie kontynuowany spadek zainteresowania piwami mocnymi, a wzrost piwami smakowymi, regionalnymi i rzemieślniczymi. Coraz większe jest zainteresowanie piwami niskoalkoholowymi, a branża zaczyna nieśmiało mówić o piwach zeroalkoholowych.

Dobrym sygnałem jest rosnący popyt na droższe piwa: piwne specjalności, piwa smakowe, rzemieślnicze, etc., których wyższe ceny częściowo skompensowały spadek wartości sprzedaży kategorii. Rok 2014 to również kontynuacja presji cenowej.

Rok 2014 obfitował w nowości. Kategoria piwnych specjalności cieszy się uznaniem wśród bardziej wyrafinowanej grupy konsumentów. W minionym roku urosła ilościowo o 23 proc., zaś wartościowo o 24 proc. w porównaniu do 2013 roku.

Również kategoria tzw. piw smakowych (Beer Mix-y i radlery) według Nielsena zanotowała wzrost w ujęciu ilościowym o 4,5 proc. w porównaniu do poprzedniego roku, ponieważ polski konsument jest już dojrzały, posiada dość szeroką wiedzę na temat piwa, oczekuje interesujących nowości i świadomie po nie sięga.

W 2014 roku tylko o 1,1 proc. wzrósł rynek lagerów, natomiast o ponad 11 proc. powiększył się udział sprzedaży łącznie piw smakowych, pszenicznych i specjalności.

W 2014 roku browary w Polsce wprowadziły na rynek ok. 500 nowości, a w tym roku może być podobnie.

- Innowacyjność jest kierunkiem rozwoju branży. Nie należy się spodziewać organicznego wzrostu kategorii, ale jest szansa na skompensowanie tego organicznego spadku, co pozwoli utrzymać konsumpcję na obecnym poziomie – mówił wcześniej w tym roku Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska i prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie.

- W 2014 roku doliczyliśmy się wprowadzenia na rynek ok. 500 nowości w tej kategorii i jest duża szansa, że w tym roku będzie to powtórzone - dodał.

Dobry dla branży okazał się pierwszy kwartał 2015 roku. Produkcja piwa wzrosła bowiem o 3,9 procent wobec takiego samego okresu 2014 roku do 9,03 miliona hektolitrów.

W 2014 roku branża piwowarska zanotowała wartościowy spadek sprzedaży na poziomie 0,6 proc., a rynek piwa w Polsce była wart około 15 miliardów złotych. Natomiast ilościowo rynek zanotował niewielki wzrost na poziomie 0,8 proc.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • krakrakra 11-05-2015, 11:02:
tylko że te 500 nowości to w zdecydowanej większości piwa rzemieślnicze stojące w opozycji do bezsmakowych wysoko odfermentowanych koncernowych lagerów więc niech pan prezes z carlsberga nie podpina się marketingowo pod coś co nie jest jego zasługą

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 606) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.