Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Branża piwna w Polsce powinna zwiększać wartość i atrakcyjność tej kategorii

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 08-09-2015, 11:14
Branża piwna w Polsce powinna zwiększać wartość i atrakcyjność tej kategorii
fot. Shutterstock

Rok 2015 może zakończyć się spadkami sprzedaży piwa na rynku w Polsce, dlatego ważne jest, aby browary dążyły do zwiększania wartości i atrakcyjności kategorii piwnej w Polsce – ocenia w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl prezes Kompanii Piwowarskiej, Andrew Highcock.

- Po zakończonym pierwszym kwartale roku finansowego F16 (okres od kwietnia do czerwca 2015), wiemy, że rynek piwa w Polsce skurczył się o 4,5 proc. (dane GUS za 1QF16) - mówi serwisowi portalspozywczy.pl prezes Andrew Highcock.

- Patrząc na te dane, ten rok pod względem wielkości sprzedaży może zakończyć się spadkiem sprzedaży w całej branży - dodaje.

- Wyzwania zatem mamy spore, nie tylko jako KP ale jako cała branża, dlatego tak ważne jest dla nas kontynuowanie naszej strategii, dążącej do zwiększenia wartości i atrakcyjności kategorii piwnej w Polsce – mówi również prezes Kompanii Piwowarskiej.

Z danych GUS wynika, że w ciągu siedmiu miesięcy 2015 roku produkcja piwa w Polsce spadła o 0,1 proc. wobec takiego samego okresu roku 2014 i wyniosła 24,94 miliona hektolitrów.

Piwo to największa kategoria alkoholowa. W Polsce jego spożycie sięga niemal 99 litrów na osobę, a polski rynek jest nasycony, dlatego dalsze zwiększanie sprzedaży piwa przez browary w Polsce staje się coraz trudniejsze.

Spożycie piwa w Polsce nie zwiększa się już tak szybko jak jeszcze dekadę temu. Statystyczny Polak wypił w 2014 roku 98,9 litra piwa wobec 97,7 litra w 2013 roku.

W 2012 roku było to niemal 100 litrów na głowę (99,2 litra), a 2011 roku - 94,3 litra, a w 2010 roku - 90,2 litra w 2010 roku. Dla porównania w 2005 roku spożycie piwa na głowę w Polsce wynosiło 80,7 litra.

W 2014 roku produkcja piwa otrzymywanego ze słodu wzrosła o 0,8 proc., a browary w Polsce wyprodukowały łącznie 39,87 miliona hektolitrów piwa.

W 2013 roku produkcja piwa w Polsce w ujęciu rocznym wzrosła o 0,7 proc. wobec 2012 roku i wyniosła 39,56 mln hektolitrów.

W 2014 roku branża piwowarska zanotowała wartościowy spadek sprzedaży na poziomie 0,6 proc., a rynek piwa w Polsce była wart około 15 miliardów złotych. 

Kompania Piwowarska jest największym producentem piwa w Polsce. Drugie miejsce zajmuje Grupa Żywiec, a na trzecim jest Carlsberg Polska. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 973) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH