Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Branża piwna w Polsce powinna zwiększać wartość i atrakcyjność tej kategorii

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 08-09-2015, 11:14
Branża piwna w Polsce powinna zwiększać wartość i atrakcyjność tej kategorii
fot. Shutterstock

Rok 2015 może zakończyć się spadkami sprzedaży piwa na rynku w Polsce, dlatego ważne jest, aby browary dążyły do zwiększania wartości i atrakcyjności kategorii piwnej w Polsce – ocenia w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl prezes Kompanii Piwowarskiej, Andrew Highcock.

- Po zakończonym pierwszym kwartale roku finansowego F16 (okres od kwietnia do czerwca 2015), wiemy, że rynek piwa w Polsce skurczył się o 4,5 proc. (dane GUS za 1QF16) - mówi serwisowi portalspozywczy.pl prezes Andrew Highcock.

- Patrząc na te dane, ten rok pod względem wielkości sprzedaży może zakończyć się spadkiem sprzedaży w całej branży - dodaje.

- Wyzwania zatem mamy spore, nie tylko jako KP ale jako cała branża, dlatego tak ważne jest dla nas kontynuowanie naszej strategii, dążącej do zwiększenia wartości i atrakcyjności kategorii piwnej w Polsce – mówi również prezes Kompanii Piwowarskiej.

Z danych GUS wynika, że w ciągu siedmiu miesięcy 2015 roku produkcja piwa w Polsce spadła o 0,1 proc. wobec takiego samego okresu roku 2014 i wyniosła 24,94 miliona hektolitrów.

Piwo to największa kategoria alkoholowa. W Polsce jego spożycie sięga niemal 99 litrów na osobę, a polski rynek jest nasycony, dlatego dalsze zwiększanie sprzedaży piwa przez browary w Polsce staje się coraz trudniejsze.

Spożycie piwa w Polsce nie zwiększa się już tak szybko jak jeszcze dekadę temu. Statystyczny Polak wypił w 2014 roku 98,9 litra piwa wobec 97,7 litra w 2013 roku.

W 2012 roku było to niemal 100 litrów na głowę (99,2 litra), a 2011 roku - 94,3 litra, a w 2010 roku - 90,2 litra w 2010 roku. Dla porównania w 2005 roku spożycie piwa na głowę w Polsce wynosiło 80,7 litra.

W 2014 roku produkcja piwa otrzymywanego ze słodu wzrosła o 0,8 proc., a browary w Polsce wyprodukowały łącznie 39,87 miliona hektolitrów piwa.

W 2013 roku produkcja piwa w Polsce w ujęciu rocznym wzrosła o 0,7 proc. wobec 2012 roku i wyniosła 39,56 mln hektolitrów.

W 2014 roku branża piwowarska zanotowała wartościowy spadek sprzedaży na poziomie 0,6 proc., a rynek piwa w Polsce była wart około 15 miliardów złotych. 

Kompania Piwowarska jest największym producentem piwa w Polsce. Drugie miejsce zajmuje Grupa Żywiec, a na trzecim jest Carlsberg Polska. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 724) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH