Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Branża piwowarska chce usunięcia z sieci śmiertelnie niebezpiecznej gry

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 19-02-2014, 15:27
Branża piwowarska chce usunięcia z sieci śmiertelnie niebezpiecznej gry
fot. PTWP

Branża piwowarska w Polsce śladem innych krajów chce ograniczenia zasięgu i usunięcia z serwisów społecznościowych niebezpiecznej gry opartej na spożyciu alkoholu, bo w istocie promuje ona zachowania niebezpieczne dla zdrowia i życia jej uczestników. Gra mogła pociągnąć za sobą śmierć kilku osób - alarmuje branża.

Chodzi o pochodzącą prawdopodobnie z Australii grę NekNomination dostępną poprzez serwis społecznościowy Facebook oraz kanał YouTube, która jest swego rodzaju „łańcuszkiem alkoholowym".

Przedstawiciele branży podkreślają, że jest to gra, której założeniem jest wzajemne, grupowe zachęcanie się do spożycia jak największych ilości alkoholu, a idea ta jest szczególnie atrakcyjna dla młodych ludzi.

- Z tego też powodu, gra angażuje coraz więcej młodych ludzi, podejmujących coraz bardziej ryzykowne „wyzwania" i bijących kolejne „rekordy" w spożyciu alkoholu. Dramatyczne konsekwencje tych zachowań są łatwe do przewidzenia. Tragicznych dowodów, z jakimi wiąże się uczestnictwo w NekNomination, dostarczają inne kraje, w których udział w „alkoholowym łańcuszku" spowodował śmierć kilku osób - pisze w swoim stanowiskuZwiązek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie.

- Uzasadnione kontrowersje, które w wielu krajach wzbudziła niebezpieczna gra, pociągnęły za sobą konkretne kroki, ukrócić to zjawisko i zapobiec jego dalszemu rozprzestrzenianiu się wśród młodych ludzi. Opinia publiczna i media takich krajów, jak Irlandia i Wielka Brytania, wywierają zdecydowany nacisk na administratorów serwisów społecznościowych, aby trwale usunąć grę z ich platform - czytamy dalej.

- Podjęcie podobnych inicjatyw jest naszym zdaniem niezbędne także w Polsce, w której, NekNomination także zyskuje niebezpieczną i zagrażającą życiu, szczególnie młodych ludzi, popularność - pisze ZPPP Browary Polskie.

ZPPP Browary Polskie podkreśla, że zdając sobie w pełni sprawę z ryzyka, z jakim wiąże się nieodpowiedzialna konsumpcja alkoholu przez młodych ludzi, branża piwowarska od wielu lat prowadzi na polskim rynku szereg programów edukacyjnych ukierunkowanych na podniesienie świadomości społecznej w tym obszarze.

- Co istotne, młodzież bardzo często cechuje brak krytycyzmu wobec własnych możliwości oraz nieumiejętność przewidywania konsekwencji własnych działań. Stąd też obowiązek czuwania nad ich bezpieczeństwem, a w razie konieczności - interwencji, leży po stronie starszych, dojrzalszych osób - nie tylko rodziców i opiekunów, ale także opinii publicznej, przedstawicieli mediów oraz instytucji branżowych - podkreśla branża.

- Jako przedstawiciele branży piwowarskiej czujemy się współodpowiedzialni za propagowanie właściwych postaw młodych Polaków wobec alkoholu. Z tego powodu chcielibyśmy wyrazić nasz zdecydowany sprzeciw wobec dalszego rozprzestrzeniania w naszym kraju niebezpiecznej gry NekNomination i zobowiązać się do dołożenia najwyższych starań aby ograniczyć jej zasięg i liczbę potencjalnych uczestników. Liczmy, że nasza inicjatywa zyska poparcie opinii publicznej i przedstawicieli mediów, co w znacznym stopniu zdecyduje o jej powodzeniu - czytamy w stanowisku branży.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Piwosz 20-02-2014, 18:43:
Ciekawe czy te osoby dostały nagrodę Darwina . Moim zdaniem była by to odpowiednia nominacja.
  • Maciej z Bogdańca 20-02-2014, 09:32:
Ewolucja - słabe i głupie jednostki eliminują się same, nie przenosząc dalej słabych genów.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 516) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH