Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Branża piwowarska "poczuła" rynek pracownika

Rynek pracownika nie ominął branży piwowarskiej. Najwięcej wyzwań rekrutacyjnych browary odczuwają podczas sezonu piwnego, czyli od maja do września.

Branża piwowarska
fot. shutterstock

Jak wskazuje Izabela Marchlewicz, kierownik ds. zarządzania talentem w Kompanii Piwowarskiej, poszukiwani są wówczas magazynierzy, operatorzy wózka widłowego, operatorzy rozlewu czy pracownik produkcji.

W Grupie Żywiec natomiast największa fluktuacja występuje w działach sprzedaży. Jak mówi Andrzej Borczyk, dyrektor HR w Grupie Żywiec, znalezienie kompetentnych handlowców nie jest łatwe, gdyż są oni poszukiwani przez większość firm z wielu sektorów.

- Największym wyzwaniem są jednak rekrutacje na stanowiska mechaników, automatyków i energetyków. Tych kompetencji brakuje na rynku, a wszystkie dane pokazują, że zapotrzebowanie jest dużo większe od liczby absolwentów szkół i uczelni - dodaje Borczyk.

Czym skusić kandydatów?

- Coraz większą wagę mają elementy pozapłacowe. Trzeba zdefiniować EVP (Employer Value Proposition) - mówi Andrzej Borczyk. - Należy każdego roku porównywać się do rynku i budować transparentną strategię, która promuje osoby uczące się, zaangażowane i sięgające po więcej.

Izabela Marchlewicz zwraca uwagę na inny aspekt. W jej opinii istotne jest dotarcie do właściwej grupy docelowej, np. przez niestandardowe działania. Kompania Piwowarska już cztery lata temu postawiła na grywalizację podczas rekrutacji na stanowisko koordynatora i specjalisty ds. interaktywnych. Aplikacja „Gra o bro” składała się z kilku rund, a każdy gracz tworzył postać, której nadał cechy osobowości.

- Nasze działania rekrutacyjne podejmujemy odpowiednio wcześnie, aby nie dopuszczać do braków kadrowych. Wykorzystujemy do tego coraz bardziej innowacyjne metody dotarcia do potencjalnych kandydatów - wyjaśnia Izabela Marchlewicz. - Obserwując rynek pracy, mamy świadomość, że konieczne jest używanie pełnego portfolio działań, które wykorzystujemy w kampaniach rekrutacyjnych, w tym również tych mniej powszechnych i niestandardowych, np. akcje outdoorowe, czyli ulotki, billboardy, citylighty, busbacki, plakaty w komunikacji miejskiej - dodaje.

Więcej na pulshr.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Kompania Piwowarska SA RSS ALERT    /    Grupa Żywiec RSS ALERT    /    rynek pracy RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    browary RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • Gary 2017-10-20 13:01:17
    Szkoda tylko że zwalniają ponad 150 osób. Zamykają magazyny i likwidują transport....
  • valdi 2017-10-21 08:08:21
    W najbliższy poniedziałek sie dowiemy ile osób poleci z firmy
  • Maver 2017-10-24 20:52:12
    Co za bzdury w tym artykule, piękny PR nierobów z 16 pietra biurowca w centrum Wawy...wywalają wszystko na outsourcing, przychodzi młody popracuje 2 miesiące za 2000 pln na zleceniu i odchodzi, kasa slaba a robota ciezka, nie ma pracowników bo nikt nie jest idiota by dla największych koncernow pracować za marne grosze bez perspektyw zatrudnienia na umowę o prace i sensowne pieniądze.
  • Josh 2017-11-17 20:53:44
    Idiotyzmy do potęgi zapłaćcie dobrze to nie będzie problemu z pracownikami,nikt nie pracuje dla idei tylko dla pieniędzy korporacyjne oszołomy stworzone fikcyjne etaty dyrektor marki ,menadżer asystent menadżera młodszy asystent i jeszcze k---a sekretarka a pracownik niech robi za darmo.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.144.100.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.