Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Branża piwowarska "poczuła" rynek pracownika

  • www.pulshr.pl
  • Autor: Pulshr.pl
  • Data: 18-10-2017, 21:34
Branża piwowarska
fot. shutterstock

Rynek pracownika nie ominął branży piwowarskiej. Najwięcej wyzwań rekrutacyjnych browary odczuwają podczas sezonu piwnego, czyli od maja do września.

Jak wskazuje Izabela Marchlewicz, kierownik ds. zarządzania talentem w Kompanii Piwowarskiej, poszukiwani są wówczas magazynierzy, operatorzy wózka widłowego, operatorzy rozlewu czy pracownik produkcji.

W Grupie Żywiec natomiast największa fluktuacja występuje w działach sprzedaży. Jak mówi Andrzej Borczyk, dyrektor HR w Grupie Żywiec, znalezienie kompetentnych handlowców nie jest łatwe, gdyż są oni poszukiwani przez większość firm z wielu sektorów.

- Największym wyzwaniem są jednak rekrutacje na stanowiska mechaników, automatyków i energetyków. Tych kompetencji brakuje na rynku, a wszystkie dane pokazują, że zapotrzebowanie jest dużo większe od liczby absolwentów szkół i uczelni - dodaje Borczyk.

Czym skusić kandydatów?

- Coraz większą wagę mają elementy pozapłacowe. Trzeba zdefiniować EVP (Employer Value Proposition) - mówi Andrzej Borczyk. - Należy każdego roku porównywać się do rynku i budować transparentną strategię, która promuje osoby uczące się, zaangażowane i sięgające po więcej.

Izabela Marchlewicz zwraca uwagę na inny aspekt. W jej opinii istotne jest dotarcie do właściwej grupy docelowej, np. przez niestandardowe działania. Kompania Piwowarska już cztery lata temu postawiła na grywalizację podczas rekrutacji na stanowisko koordynatora i specjalisty ds. interaktywnych. Aplikacja „Gra o bro” składała się z kilku rund, a każdy gracz tworzył postać, której nadał cechy osobowości.

- Nasze działania rekrutacyjne podejmujemy odpowiednio wcześnie, aby nie dopuszczać do braków kadrowych. Wykorzystujemy do tego coraz bardziej innowacyjne metody dotarcia do potencjalnych kandydatów - wyjaśnia Izabela Marchlewicz. - Obserwując rynek pracy, mamy świadomość, że konieczne jest używanie pełnego portfolio działań, które wykorzystujemy w kampaniach rekrutacyjnych, w tym również tych mniej powszechnych i niestandardowych, np. akcje outdoorowe, czyli ulotki, billboardy, citylighty, busbacki, plakaty w komunikacji miejskiej - dodaje.

Więcej na pulshr.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Josh 17-11-2017, 20:53:
Idiotyzmy do potęgi zapłaćcie dobrze to nie będzie problemu z pracownikami,nikt nie pracuje dla idei tylko dla pieniędzy korporacyjne oszołomy stworzone fikcyjne etaty dyrektor marki ,menadżer asystent menadżera młodszy asystent i jeszcze k---a sekretarka a pracownik niech robi za darmo.
  • Maver 24-10-2017, 20:52:
Co za bzdury w tym artykule, piękny PR nierobów z 16 pietra biurowca w centrum Wawy...wywalają wszystko na outsourcing, przychodzi młody popracuje 2 miesiące za 2000 pln na zleceniu i odchodzi, kasa slaba a robota ciezka, nie ma pracowników bo nikt nie jest idiota by dla największych koncernow pracować za marne grosze bez perspektyw zatrudnienia na umowę o prace i sensowne pieniądze.
  • valdi 21-10-2017, 08:08:
W najbliższy poniedziałek sie dowiemy ile osób poleci z firmy

Zobacz wszystkie komentarze (4)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 319) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH