REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Branża: Polacy lubią alkohole z wyższej półki; sprzedaż rośnie kilkanaście procent

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 14-03-2017, 15:35
Branża: Polacy lubią alkohole z wyższej półki; sprzedaż rośnie kilkanaście procent
fot. shutterstock

Branża spirytusowa liczy na stabilizację w 2017 r. Po kilku latach spadków związanych z podwyżką podatku akcyzowego produkcja wraca do dawnego poziomu. Polacy częściej sięgają po alkohole z wyższych półek. Rynek wódek premium w 2016 r. wzrósł o kilkanaście procent, utrzymała się pozytywna dynamika wzrostu whisky. Problemem branży pozostaje szara strefa - to wnioski z konferencji Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy.

REKLAMA

Jak zauważa Leszek Wiwała, prezes Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy, coraz większą popularnością w ubiegłym roku cieszyły się wódki z segmentu premium (wzrost o 11 proc.) oraz whisky (wzrost o 15 proc.).

- Już w 2015 r. widzieliśmy sygnały powrotu do wzrostu kategorii premium, które utrzymały się w roku ubiegłym. Polacy coraz częściej kierują się zasadą "kupuję mniej mocnego alkoholu, ale wyższej jakości", co cieszy branżę, bo otwiera jej nowe możliwości rozwoju. Jeżeli utrzyma się pozytywna sytuacja gospodarcza w kraju, czyli wzrośnie zamożność konsumentów, to ten trend powinien być kontynuowany - przekonuje Leszek Wiwała.

Według danych przygotowanych przez Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy statystyczny Polak w 2016 roku najczęściej sięgał po piwo wypijając rocznie średnio 99 litrów, na drugim miejscu znalazło się wino (7l), trzecim wódka (5l). Kolejne pozycje to likiery i smakowe napoje spirytusowe (2,3l) oraz whisky (0,7l). 

 W zestawieniu dwudziestu wiodących narodowych marek premium i luksusowych przygotowanym w 2016 r. przez KPMG znalazły się aż trzy polskie wódki. Były to jedyne produkty alkoholowe w zestawieniu. Konsumenci docenili wysoką jakość, tradycję i historię.

Polska 4. producentem wódki na świecie

Polska zajmuje 4. miejsce wśród producentów wódki na świecie, a pierwsze w gronie krajów Unii Europejskiej. Najwięcej wódki z Polski wyeksportowano do: Francji (wartość 90mln €), Stanów Zjednoczonych (26,9 mln €), Węgier (6,7mln €), Niemiec (5,8 mln€) i Wielkiej Brytanii (5,2mln€). Polską wódkę kupowały także: Kanada (3,7mln€), Meksyk (2,6mln€), Włochy (2,2mln€), Bułgaria (2 mln €) i Chile (1,1mln€). 

W 2016 r. średnia cena eksportowa zwiększyła się o 4%, a łącznie wysłaliśmy w świat napoje spirytusowe o wartości 176 mln euro. Przedsiębiorcy podkreślają, że nie ma perspektyw wzrostu konsumpcji napojów spirytusowych w kraju, zatem eksport to naturalny kierunek rozwoju branży.

- Liczę, że sukcesy marek premium za granicą pomogą także umocnić wizerunek wódki w kraju. Nasze mocne alkohole to szlachetne trunki o wysokiej jakości i pięknej tradycji. Mamy być z czego dumni. Jesteśmy czwartym producentem na świecie, nasze marki konkurują ze światową czołówką - podkreśla Andrzej Szumowski, Przewodniczący Rady Głównej Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy i Prezes Stowarzyszenia Polska Wódka.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 459) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH