Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Branża spirytusowa powinna wykorzystać zjawisko patriotyzmu ekonomicznego

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 14-07-2016, 10:20
Branża spirytusowa powinna wykorzystać zjawisko patriotyzmu ekonomicznego
Jan Krzysztof Ardanowski, wiceprzewodniczący sejmowej Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi, fot. Lucjusz Cykarski

- Polacy zaczynają rozumieć, że w także zakresie produkcji alkoholi mocnych w niczym nie ustępujemy innym krajom i konsumowanie alkoholi polskich nie jest niczym negatywnym - mówił Jan Krzysztof Ardanowski, wiceprzewodniczący sejmowej Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi podczas III Kongresu Branży Spirytusowej.

Zdaniem Jana Krzysztofa Ardanowskiego patriotyzm gospodarczy, który pojawia się na rynku wewnętrznym należy cenić i branża spirytusowa powinna go zdecydowanie wykorzystywać.

- Trzeba zrobić większy użytek z oznaczeń geograficznych, np. Polskiej Wódki. Pytanie brzmi jak te oznaczenia są obecnie wykorzystywane i co można jeszcze zmienić, aby definicja Polskiej Wódki pozwoliła na zwiększenie promocji produktów, które są w stanie tę definicję zrealizować - dodał.

Ardanowski przyznał, że nie jest zachwycony obecnością zachodnich koncernów z branży alkoholowej na rynku polskim.

- Zdaję sobie sprawę ze zdywersyfikowania rynku, ale, mówiąc szczerze, zachwycony tym nie jestem. Nie bardzo również wierzę w argumenty, że zakład, w który ktoś zainwestował prowadzi wielkie działania prospołeczne. Po prostu szkoli swoich pracowników, aby mogli efektywnie pracować i tyle - dodał.

W dalszej części wystąpienia Ardanowski powrócił do pomysłu powołania radców rolnych przy ambasadach RP.

- Potrzebne jest rozwinięcie mechanizmu sprzed 10 lat, a więc radców rolnych w ambasadach, którzy będą się zajmowali promocją polskiego rolnictwa i polskich produktów rolno-spożywczych. Alkohole mocne mogą być naszymi lokomotywami, za którymi pociągniemy szereg innych produktów. W placówkach, które utrzymujemy za ciężkie pieniądze muszą być specjaliści, którzy wiedzą jak promować polski przemysł rolno-spożywczy. Wierzę, że wszystko idzie w dobrym kierunku i damy radę - dodał.

Poseł Prawa i Sprawiedliwości przyznał, że oprócz alkoholi mocnych, Polska nie ma aż tak wielu produktów rolniczych, które mogą być poważną siłą jeśli chodzi o eksport.

- Szczęśliwie wiele krajów na świecie jeszcze o polskiej wódce nie słyszało. Dlatego przed nami dużo pracy żeby usłyszeli i się w niej zakochali - podsumował.

Debata "Alkohol a gospodarka i eksport" była jednym z trzech paneli dyskusyjnych zorganizowanych podczas III Kongresu Branży Spirytusowej, który odbył się 22 czerwca 2016 r. w budynku Ministerstwa Rozwoju w Warszawie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Ajatollah 18-07-2016, 07:59:
Nie chcę ale muszę. Ten koleś to jakiś kosmita jest! Skąd oni biorą tych ludzi???
Prezes Kaczyński powinien tego Pana wysłać do szkoły najpierw.
  • wifi 14-07-2016, 10:47:
no cóż za znajomość branży :-)

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 427) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.