Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Branża spirytusowa wykorzystuje media społecznościowe do dyskusji nt. podwyżki akcyzy

  • Autor: portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 06-11-2013, 13:02

Już ponad 10 tysięcy użytkowników Facebooka lubi profil facebook.com/15procentwiecej, stronę informującą o planowanej w 2014 r. podwyżce akcyzy na alkohol wysokoprocentowy. Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy wykorzystuje media społecznościowe do dyskusji z internautami na temat planów rządu.

Do tej pory organizacje branżowe korzystały głównie z pośrednictwa tradycyjnych mediów, ale ze względu na ich malejący zasięg, coraz trudniejsze staje się dotarcie do obywatela. Tradycyjne kanały komunikacji nie dają też szansy na interakcję i poznanie opinii drugiej strony. Dlatego ZP PPS zdecydowało się na komunikację bezpośrednią i rozmowę na temat podwyżki z internautami.

- Setki komentarzy, gorące dyskusje i przyrastająca w dużym tempie liczba "polubień" naszego profilu, utwierdzają nas w przekonaniu, że decyzja rządu wzbudza kontrowersje, a obywatele nie byli do tej pory rzetelnie poinformowani o faktycznej skali i wszystkich konsekwencjach podwyżki akcyzy na mocne alkohole - mówi Iga Wasilewicz ze Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy.

Według ZP PPS, podwyżka oznacza nie tylko wzrost cen alkoholu, ale także utratę kilku tysięcy miejsc pracy, szczególnie w gastronomii i handlu. Po podwyżce Polakom bardziej będą się opłacały zakupy na Słowacji, Litwie, w Czechach, a nawet Niemczech, niż w kraju. Nieuchronną konsekwencją zmiany stawki będzie także wzrost szarej strefy oraz spadek nakładów na promocję polskiego alkoholu za granicą.

- W czasach, gdy mówi się o potrzebie wspierania polskich produktów i marek, te najbardziej rozpoznawalne i kojarzone z naszym krajem, a więc polskie wódki, zostają obciążone wysokim podatkiem. To niezrozumiałe, nie tylko dla producentów, ale dla dużej części internautów. Prowadzimy z nimi merytoryczną dyskusję, opartą na danych statystycznych i ekonomicznych. Między innymi dlatego szeroko wykorzystujemy infografiki, a przygotowany przez nas materiał video obfituje w liczby - wyjaśnia Iga Wasilewicz.

Taka strategia przynosi efekty. W ciągu dwóch tygodni od publikacji towarzyszące inicjatywie filmy uzyskały łącznie kilkanaście tysięcy odsłon w serwisie YouTube, a z treściami publikowanymi na facebook.com/15procentwiecej zetknęło się już ponad 800 tysięcy użytkowników. Każdy wpis na profilu kampanii wzbudza żywe reakcje internautów. Niektórzy z nich o planowanej podwyżce dowiedzieli się właśnie z Facebooka. Dyskusja jest najczęściej merytoryczna. Padają argumenty zarówno za, jak i przeciw podwyżce, przeważają jednak głosy krytyczne.

- To dowodzi, że decyzja rządu nie jest obojętna dla obywateli. Zdają sobie oni sprawę, że dotknie ich na wielu płaszczyznach, jako konsumentów mocnego alkoholu, klientów sklepów, barów i restauracji, ale także potencjalnie pracowników branż związanych z sektorem - podsumowuje Iga Wasilewicz.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 904) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH