Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Branża winiarska protestuje przeciw planom resortu zdrowia: wino w wersji mini to nie „małpka”

Szefowie firm zrzeszonych w Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa protestują przeciw pomysłom resortu zdrowia dotyczącym nałożenia specjalnej opłaty na alkohole w małych pojemnościach. - Do jednego worka wrzucono napoje spirytusowe i winiarskie, tymczasem wino w opakowaniach „mini”, czyli do 300 ml, to produkt z zupełnie innej kategorii niż tzw. „małpka” z wódką. A oba mają być droższe o 1 zł – ocenia ZP PRW.

Branża winiarska protestuje przeciw planom resortu zdrowia: wino w wersji mini to nie „małpka”
fot. Shutterstock

- Z uzasadnienia do projektu ustawy wynika, że podstawą  podjęcia inicjatywy była troska o  zdrowie publiczne i chęć ograniczenia ryzykownej konsumpcji alkoholu. Zadziwiające wydaje się zatem, że Ministerstwo Zdrowia wszczęło działania, by ograniczyć sprzedaż wina w małych opakowaniach. Jesteśmy głęboko przekonani, że to krok w kierunku przeciwnym do zamierzonego – mówi Magdalena Zielińska, Prezes Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa.

Dlaczego? Segment wyrobów winiarskich w małych opakowaniach bardzo rozwinął się w ostatnich latach, ale w Polsce wciąż stanowi margines. W małych butelkach zamyka się głównie wina ze średniej i wyższej półki.

- To marki premium, określane jako standard plus, na przykład szampany - mówi Bartosz Werpachowski z firmy Bacardi-Martini Polska.

Trend „mini” w branży winiarskiej to zjawisko obserwowane globalnie, a wynika z premiumizacji oraz dążenia konsumentów do ograniczania konsumpcji.  Nie ilość wina staje się ważna, lecz jego jakość,  małe opakowania sprzyjają tym pozytywnym trendom. Ta  stosunkowo nowa  i stopniowo rozbudowująca się grupa asortymentowa skierowana jest więc do  wymagających konsumentów.

- Wina w małych butelkach pełnią zupełnie inną funkcję niż tzw. „małpki”, czyli wyroby spirytusowe w niewielkich opakowaniach. Wino bowiem, po otwarciu, łatwo może stracić właściwy mu smak i aromat. Konsument wybiera więc małą pojemność, jeśli chce wypić tylko kieliszek wina, a nie większą jego ilość. Dodam, że odbiorcami win w małych opakowaniach są głównie kobiety, dla których liczy się przede wszystkim jakość trunku, a nie jego ilość – podkreśla Jakub Nowak, Prezes firmy JNT Group.

- Kobiety i …single. Pamiętajmy, że w Polsce żyje ich już 7,5 mln!  Chcąc zdegustować  wino, nie zawsze muszą decydować się na zakup  standardowej pojemności  0,75 l. Zresztą także z myślą  o tej grupie naszych odbiorców sukcesywnie wprowadzane  są wina  zamykane  zakrętkami aluminiowymi – - dodaje Grzegorz Bartol, wiceprezes firmy Bartex.

Anna Kalinowska, Dyrektor ds. Produkcji i Inwestycji w firmie Henkell Freixenet Polska Sp. z o. o. zwraca uwagę, że degustowanie szerokiego spektrum win rozwija kulturę konsumpcji, kształtuje smak i uwrażliwia na wysoką jakość. Dlatego ważne jest, aby bariera wejścia do świata win nie była zbyt wysoka. 

więcej informacji:

wino RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT    /    rynek wina w Polsce RSS ALERT    /    podatek od małpek RSS ALERT    /    ZP PRW RSS ALERT    /    Polska Rada Winiarstwa RSS ALERT    /    Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa RSS ALERT    /    Magdalena Zielińska RSS ALERT    /    Grzegorz Bartol RSS ALERT    /    Jakub Nowak RSS ALERT    /    Anna Kalinowska RSS ALERT    /    alkohole małpki RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.214.224.224
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.