Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Branża winiarska: sezon letni od kilku lat należał do cydru i win musujących. Jak będzie teraz?

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 30-05-2017, 09:36
Branża winiarska: sezon letni od kilku lat należał do cydru i win musujących. Jak będzie teraz?
fot. Shutterstock

Sezon letni w branży winiarskiej od kilku lat należał do dwóch kategorii - cydrów i lekkich win musujących. W ubiegłym roku cydr zanotował spadek dynamiki wzrostu sprzedaży, na prowadzenie wysunęło się zaś prosecco. Jak będzie w tym sezonie? Eksperci ze Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa oceniają jak będzie zachowywał się rynek cydru i prosecco na przestrzeni kilku najbliższych miesięcy.

Na polskim rynku letnich produktów winiarskich nie ma dużych zaskoczeń. Prym wiodą cydry i wina musujące. Popularność tych propozycji ma swoje odbicie także w światowych trendach.

ZP PRW podkreśla, że w Polsce w ubiegłym roku cydry ustąpiły miejsca winom musującym. Głównie dlatego, że mamy już za sobą kluczowe impulsy wzrostu tej kategorii, takie jak obniżenie akcyzy czy akcja społeczna „Jabłkiem w Putina”, związana z embargiem Rosji na polskie owoce.

I zaznacza, że nie bez znaczenia jest tu też zakaz reklamy, który dodatkowo ogranicza możliwości marketingowe producentów. Na pierwszy plan wysunął się za to bardzo konkretny rodzaj wina musującego - modne i pożądane wśród grupy docelowej prosecco, będące hitem też w innych krajach Europy.

Jak będzie zachowywał się rynek cydru?

Zdaniem firmy Warwin kategoria cydrów w Polsce będzie rosła, ale wolniej niż w ostatnich latach.

- Kategoria cydrów będzie rosła, lecz nieco wolniej niż w ostatnich trzech latach. Zarówno Warwin jak i inni producenci wypuszczają na rynek nowe produkty, nowe smaki, które z pewnością przełożą się na dalszy wzrost konsumpcji cydrów. Dość istotny jest tu fakt, że spadek wartości całej kategorii w 2016 r. jest pozorny i wynika głównie z przyjętej metodologii kwalifikowania produktów jako cydr przez firmy badawcze - mówi Krzysztof Beling, dyrektor handlu i marketingu firmy Warwin.

- W 2016 r. odbył się launch marki „Dziki Sad" przez Grupę Żywiec, wsparty bardzo intensywną kampanią mediową (TV, OOH, social media) oraz działaniami in-store. Dla konsumentów jest to cydr - choć zgodnie z definicją cydrem jako takim nie jest - i część z nich sięgnęła po ten produkt. Oceniając wydatki mediowe, szerokość dystrybucji i całość wsparcia zakładamy, że sprzedaż tej marki raportowana w kategorii piw smakowych wg np. panelu Nielsen, jest dużo wyższa niż „spadek" kategorii cydrów. Mamy więc do czynienia ze zwykłą migracją konsumentów pomiędzy markami. To normalny proces – dodaje.

Z kolei Jacek Jantoń, prezes grupy Jantoń, a także wiceprzewodniczący Rady Głównej Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa mówi, że rynek cydrów będzie w fazie powolnego wzrostu rzędu 5-8 proc. i potrzebuje następnego impulsu do rozwoju. Sprzedaż cydru firmy Jantoń wzrośnie zaś o 35 proc.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 458) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH