Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Branża winiarska: Za nami bardzo udany rok

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 11-03-2014, 11:09
Branża winiarska: Za nami bardzo udany rok
fot. Fotolia

Grono miłośników wina wciąż rośnie. W 2013 polska branża winiarska odnotowała poprawę wartości sprzedaży i zwiększanie się udziałów wina w rynku.

Członkowie Polskiej Rady Winiarstwa jednogłośnie stwierdzają, że ubiegły rok można zaliczyć do udanych. - Dzięki licznym inwestycjom oraz sukcesom w pozyskiwaniu nowych klientów oraz rynków zbytu rok 2013 zakończyliśmy pod względem wielkości sprzedaży wyrobów winiarskich wzrostem o 170 proc., a wartościowo wzrost ten przekroczył 31 proc. r/r. - informuje Daniel Wiśniewski, dyrektor handlowy Warwin SA.

O swoich sukcesach donoszą również inne firmy. Spółka Jantoń może pochwalić się przeprowadzoną z powodzeniem zmianą struktury asortymentowej koszyka produktów. - Podjęte działania były wynikiem realizacji długofalowej strategii firmy i mimo trochę mniejszej sprzedaży w ujęciu wolumenowym udało nam się w 2013 r. zrealizować w 100 proc. plan finansowy odnotowując 3-proc. wzrost przychodów. W ramach wprowadzonych zmian sprzedajemy nieco mniej tanich produktów a coraz więcej klasy premium - relacjonuje Ewelina Szkodzińska -Petrini PR Manager firmy Jantoń S.A. Sp. K.

Przyczyn wzrostu w branży winiarskiej można doszukiwać się w kilku tendencjach. Przede wszystkim rośnie zasobność portfeli Polaków, którzy jednocześnie coraz bardziej otwierają się na światowe trendy i więcej podróżują. Zwiększa się również zainteresowanie kuchniami innych kultur, której towarzyszy rosnąca wiedza na temat wina i sposobów jego picia. Według Elżbiety Pawłowskiej, Dyrektor Polskiej Rady Winiarstwa, czynniki związane z poprawą kultury spożywania wina gwarantują stabilny kilkuprocentowy wzrost sprzedaży z roku na rok.

- Największym hitem branży w ubiegłym roku były debiutujące na rynku cydry (np. Warka Cider i z portfolio Warwinu, Cydr Lubelski Ambry czy Cydr Dobroński firmy Jantoń). Ich rosnącemu powodzeniu sprzyjała wprowadzona na początku ubiegłego roku niższa stawka podatku akcyzowego dla tych niskoprocentowych alkoholi. Co więcej, odpowiedziały one na coraz większe zainteresowanie konsumentów lekkimi napojami alkoholowymi. To w nich właśnie Polska Rada Winiarstwa upatruje przyszłość rodzimej produkcji winiarskiej i obiecuje kontynuować starania o wprowadzenie prawa do ich reklamowania. Jeśli ze względu na niską zawartość alkoholu prawo zezwala na reklamę piwa, to cydry będące napojami o podobnej ilości procentów powinny być objęte takimi samymi przepisami prawa - tłumaczy Elżbieta Pawłowska. Jednym z celów Polskiej Rady Winiarstwa jest zmiana kultury spożywania alkoholu na rzecz słabszych trunków.

Rok 2014 może zaistnieć pod znakiem istotnych przekształceń w strukturze sprzedaży napojów alkoholowych, a to za sprawą zmian stawek akcyzowych dla alkoholi mocnych. Przedsiębiorcy są już na nie przygotowani. - Oczywistym jest, że we wprowadzonych zmianach upatrujemy dla siebie szansy. Biorąc je pod uwagę planujemy z większym zaangażowaniem rozbudować ofertę segmentu win jakościowych w przedziale cenowym ok. 25 zł. Mamy też parę bardzo interesujących pomysłów zarówno dla odbiorców rynku nowoczesnego, jak i tradycyjnego - komentuje Ewa Pustoszkin Brand&PR Manager firmy TiM S.A.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 973) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH