Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Branżę piwną może czekać kolejna rewolucja. Czy ekologia zamiesza w piwie?

Po rzemieślniczej i bezalkoholowej, branżę piwowarską może czekać kolejna duża zmiana. Konsumenci coraz częściej spoglądają poza kufel i chcą wiedzieć, czy wznosząc toast swoim ulubionym piwem, pomagają jednocześnie dbać o środowisko. Od zrównoważonych składników do opakowań zwrotnych ekologia ma szansę stać się trendem, który wpłynie na branżę piwowarską w 2019 roku – ocenia Grupa Żywiec.

Branżę piwną może czekać kolejna rewolucja. Czy ekologia zamiesza w piwie?
fot. pixabay.com

Grupa Żywiec wskazuje, że konsumenci na całym świecie są dziś bardziej niż kiedykolwiek świadomi tego, co w ciągu najbliższych lat może czekać środowisko naturalne i coraz częściej chcą, żeby produkty, które kupują pomagały im je chronić.

Według badań przeprowadzonych na zlecenie Grupy Żywiec, ekologia jest dla konsumentów tak samo ważna jak dbałość o warunki pracy i bardziej istotna niż działania CSR.

Aby przekonać się, że trend ten jest już widoczny na rynku, wystarczy wziąć do ręki butelkę piwa:

·         Drugie życie butelki zwrotnej

Butelka zwrotna to najbardziej przyjazne dla środowiska opakowanie, w jakim dostępne jest piwo i może być użyta nawet do 25 razy w ciągu około 5 lat. Kupując oraz oddając butelkę można dać jej drugie i kolejne życie – dzięki temu butelki zwrotne pozwalają ograniczyć śmieci oraz zredukować całkowitą emisję dwutlenku węgla do atmosfery.

Aby wesprzeć kupowanie i oddawanie butelek zwrotnych Grupa Żywiec najpierw postanowiła podnieść kaucję za butelkę z 35 do 50 groszy, a w ubiegłym roku pracownicy firmy zaangażowali się w akcję „Butelka w Grze” podczas której wymieniali puste puszki oraz butelki na gadżety, rozmawiając z konsumentami o korzyściach jakie dla środowiska i portfela ma kupowanie czy oddawanie butelek zwrotnych. W ciągu zaledwie kilku godzin udało się zebrać 680 kg szkła i aluminium, a co trzecia zebrana butelka była zwrotna.

·         Z lokalnych surowców

Jednym ze sposobów na ograniczenie wpływu na środowisko w działalności firm jest pozyskiwanie surowców od lokalnych dostawców. W przypadku branży piwowarskiej są to przede wszystkim surowce używane do warzenia piwa, takie jak słód oraz chmiel. Piwa Grupy Żywiec powstają w większości ze składników pochodzących z Polski. W 2018 roku 90% zakupów firmy pochodziło od polskich dostawców, a do warzenia piwa firma używała w 93% chmielu pochodzącego z polskich upraw.

Co więcej, od 2018 roku Grupa Żywiec zaczęła używać do warzenia piwa surowców pochodzących ze zrównoważonych upraw. W ubiegłym roku było to w sumie 3,2 tys. ton surowców.  

·         Nic się nie marnuje

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    Grupa Żywiec SA RSS ALERT    /    zrównoważony rozwój RSS ALERT    /    CSR RSS ALERT    /    ekologia RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Kknd 2019-02-21 21:35:59
    skoro branża tak dba o środowisko to dlaczego nie zunifikuje butelek w jeden wariant?
    • Miras 2019-02-22 15:50:50
      Butelki żeby ładnie wyglądały pokrywane są specjalną powłoką w dużych browarach co powoduje, że ładnie wyglądają (nie widać rys i otarć, które są skutkiem ocierania się butelek). Z tego powodu duże browary nie są zainteresowane inwestowaniem w butelki, które trafią do małych browarów. Niektóre butelki są nawet podpisane
  • Miras 2019-02-22 15:55:42
    Półki sklepowe uginają się pod ciężarem produktów z zielonym listkiem na opakowaniu, jednak wciąż trudno jest znaleźć produkty, które zostały wyprodukowane zgodnie z regułami dla produktów ekologicznych - ten kto to pisze chyba nie bardzo wie o co chodzi. Każdy produkt oznaczony zielonym listkiem ma certyfikat ekologiczny co gwarantuje, że wszystkie składniki są z upraw ekologicznych - po to jest to oznaczenie.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.162.151.77
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.