Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Browar Brodacz zbiera pieniądze przez crowdfunding. Przyjrzeliśmy się bliżej tej inwestycji

Browar Brodacz, który zbiera obecnie środki na rozwój poprzez equity crowdfunding, chce w przyszłości otworzyć własną linię produkcyjną i browar w Gdańsku. Na razie jednak spółka przeznaczy środki na rozwój sieci dystrybucji, zwiększenie produkcji i szersze działania marketingowe. Dopiero potem pomyśli o własnym browarze.

Browar Brodacz zbiera pieniądze przez crowdfunding. Przyjrzeliśmy się bliżej tej inwestycji
Drużyna Browaru Brodacz, od lewej: Karol Kołodziejski (piwowar), Tomasz Brzostowski (prezes zarządu), Maciej Górecki (manager ds. sprzedaży) fot. za brodacz.beesfund.com

Akcje browaru może kupić każdy amator piwa, który ma w portfelu minimum 60 złotych (spółka chce sprzedać 66.667 akcji po 60 zł za sztukę). Z internetowego dokumentu ofertowego wynika, że do tej pory w akcje zainwestowało ponad 250 akcjonariuszy, a zebrana kwota to niemal 386.000 złotych.

 - Kupując teraz akcje Brodacz SA w przyszłości możesz stać się współwłaścicielem browaru z własną infrastrukturą, wartego wg. naszych obliczeń około 12 milionów złotych. To poważna inwestycja, na którą składa się zakup działki, budowa budynku, zakup warzelni, tanków oraz pozostałego sprzętu i wyposażenie pomieszczeń – czytamy w dokumencie ofertowym browaru.

- Nie mamy jeszcze szczegółowego kosztorysu budowy, ponieważ uważamy, że obecnie znacznie ważniejszy jest stabilny rozwój firmy i to właśnie on będzie stanowił podstawę pod to piwowarskie marzenie – czytamy dalej.

Browar Brodacz podaje, że na początku środki pozyskane ze sprzedaży akcji zostaną przeznaczone na rozwój sieci dystrybucji, zwiększenie produkcji oraz szersze działania marketingowe. W dokumencie ofertowym browaru czytamy, że przy pomocy finansowania zebranego poprzez crowdfunding Brodacz planuje w ciągu dwóch lat podwoić ilość sprzedawanych rocznie piw, a potem zwiększyć ją nawet pięciokrotnie. Chce też otworzyć lokale firmowe.

- Uważamy, że stabilny rozwój jest znacznie ważniejszy dla nas i korzystniejszy dla naszych przyszłych inwestorów, dlatego nie porywamy się od razu na budowę własnej linii produkcyjnej. Chcemy mieć pewność, że w momencie, kiedy zdecydujemy się na taki krok będziemy w stanie zrealizować go od początku do końca bez ponoszenia nadmiernego ryzyka – czytamy w dokumencie.

- Istotną rolę ma tutaj realna kalkulacja kosztów budowy własnego browaru. Kwota możliwa do zebrania podczas jednej emisji (4 miliony złotych) nie jest wystarczająca, żeby zrealizować taką inwestycję. Dzięki wsparciu inwestorów, którzy zaufają nam na tym etapie możemy jednak urosnąć na tyle, żeby w przyszłości budowa browaru była możliwa – podaje Browar Brodacz.

Browar Brodacza podaje, że w ciągu pięciu lat chce osiągnąć pułap 1 miliona litrów sprzedanych piw w skali roku. Co oznacza milion litrów? - Na dziś dzień największy polski browar rzemieślniczy warzy 2,5 milionów litrów piwa rocznie. Europejska gwiazda craftu - Mikkeller od 3 do 4 milionów litrów. Rekordzistą jest browar BrewDog ze Szkocji, którego roczna produkcja wynosi 34 miliony litrów. Uważamy, że osiągnięcie miliona litrów na rok w ciągu 5 lat przez Browar Brodacz jest w pełni realne i stanowi ważny punkt na mapie rozwoju spółki – zapewnia spółka w dokumencie ofertowym.

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    browary rzemieślnicze RSS ALERT    /    browar Brodacz RSS ALERT    /    crowdfunding RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    browary kontraktowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.83.93.85
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.