Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Browar Brokreacja rusza po kapitał społecznościowy na budowę własnego zakładu

Spółka Browar Brokreacja uruchomiła właśnie akcję crowdfundingową, w której zbiera środki na budowę własnego zakładu produkcyjnego. Celem jest zebranie kapitału w wysokości 4,2 mln zł. Browar oddaje inwestorom 125 000 akcji o wartości 33,6 zł każda.

Browar Brokreacja rusza po kapitał społecznościowy na budowę własnego zakładu
fot. materiały prasowe

Brokreacja, uznany browar wśród miłośników piwa rzemieślniczego, został założony w Krakowie w 2015 r. przez Mateusza Górskiego i Filipa Kuźniarza.

- Doszliśmy do takiego etapu w naszym rozwoju, w którym zdecydowaliśmy się na budowę własnego browaru. Zdobyte doświadczenie, szeroka sieć sprzedażowa oraz zespół składający się ze specjalistów - to główne argumenty, dla których warto w nas zainwestować – mówi Mateusz Górski, prezes zarządu Browar Brokreacja SA.

Cała inwestycja jest szacowana na ok. 7-8 mln zł. Zdobyte w akcji crowdfundingowej środki będą stanowiły wkład własny pod budowę hali i leasing sprzętu. Browar Brokreacja zamierza wypłacać dywidendę swoim udziałowcom. Dla osób, które wezmą udział w crowdfunding przewidziane są także dodatkowe nagrody.

Do tej pory Brokreacja funkcjonowała jako browar kontraktowy, wynajmując moce produkcyjne w zakładach produkcyjnych w Szczyrzycu (Gryf i Marysia). Budowa własnego browaru pozwoli na dalszy rozwój, oparty na zwiększeniu produkcji oraz obniżeniu jej kosztów.

Nie bez znaczenia jest też wybór sprzętu. Brokreacja chce stworzyć zakład klasy światowej, legitymujący się najnowocześniejszymi rozwiązaniami technologicznymi. Funkcjonalna czteronaczyniowa warzelnia o wybiciu 30 hl, szereg tanków o wielkości 15, 30, 60 i 90 hl to serce zakładu, który początkowo będzie produkował 8 tys. hl piwa rocznie, z możliwością rozbudowy do 30 tys. hl. Równie istotne będą takie rozwiązania, jak pasteryzator przepływowy, linie do butelkowania i puszkowania, osobna linia do piw kwaśnych i dzikich, własne laboratorium z propagacją drożdży oraz tzw. coolship, czyli narzędzie do izolowania drobnoustrojów z powietrza, pozwalające na eksperymenty z fermentacją.

- Planowany przez nas zakład jest odpowiedzią na potrzeby rynku: zarówno browarów, jak i konsumentów. Przygotowujemy browar, w którym zagwarantujemy najwyższą możliwą jakość produkcji. Część mocy produkcyjnych chcemy oddać zaprzyjaźnionym z nami browarom, które szukają odpowiedniego miejsca do warzenia najlepszych piw – mówi Mateusz Górski.

Browar Brokreacji zostanie ulokowany w miejscowości Zator. Wybór nie jest przypadkowy. To prężnie rozwijająca się okolica, w bliskiej odległości od Oświęcimia i Wadowic. Dojazd z Krakowa i aglomeracji Śląskiej, dzięki autostradzie A4 oraz otwieranej wkrótce linii kolejowej, nie przekroczy 50 minut.

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    browary rzemieślnicze RSS ALERT    /    crowdfunding RSS ALERT    /    Browar Brokreacja RSS ALERT    /    Mateusz Górski RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    piwa rzemieślnicze RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.94.196.192
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.