Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Browar Czarnków: Potrzebujemy zewnętrznego finansowania aby dalej działać w obecnej formie

W drugim kwartale 2019 roku Spółka Browar Czarnków S.A. osiągnęła przychody netto ze sprzedaży na poziomie 3,1 mln zł, przy 4,6 mln zł przychodów w analogicznym okresie 2018, co oznacza spadek o 32,2 proc.

Browar Czarnków: Potrzebujemy zewnętrznego finansowania aby dalej działać w obecnej formie
Fot. mat. pras.

W odniesieniu do dwóch kwartałów narastająco suma łącznych przychodów w roku 2019 do sumy łącznych przychodów w roku 2018 jest niższa o 16,6%. W drugim kwartale 2019 przychody ze sprzedaży piwa są niższe od sprzedaży za ubiegły okres sprawozdawczy o ok. 1,18 mln zł, co oznacza spadek o 33%.

Spółka w drugim kwartale 2019 roku wykazała niższy wskaźnik rentowności ze sprzedaży oraz ilościowy wolumen sprzedaży, niż w tym samym okresie roku ubiegłego, przy niezmienności średniej ceny sprzedaży. Narastająco za II kwartały 2019 w odniesieniu do II kwartałów 2018 rentowność sprzedaży wzrosła o 5% przy niezmienionej średniej cenie i niższym wolumenie sprzedaży

W drugim kwartale 2019 roku Spółka realizowała uzgodnioną w poprzednich latach strategię równoważenia udziału sprzedaży kanału nowoczesnego wzrostem sprzedaży w innych kanałach (tradycyjnym, gastronomicznym i eksportowym). Reżim finansowy w obszarze sprzedaży doprowadził do dalszej eliminacji odbiorców nierentownych – szczególnie w obszarze sprzedaży bezpośredniej do odbiorców detalicznych.

Spółka dysponuje dwoma browarami o łącznej rocznej zdolności produkcyjnej na poziomie 55 tys. hl oraz oferuje swoim klientom szeroką gamę produktów w oparciu o trzy największe marki piw: Noteckie, Gniewosz i Konstancin.

W wyniku prowadzonej działalności operacyjnej w drugim kwartale bieżącego roku spółka uzyskała ujemny wynik na poziomie 531 tys. zł, przy ujemnym wyniku na poziomie 234 tys. zł w analogicznym okresie roku ubiegłego. Narastająco za dwa kwartały 2019 roku spółka uzyskała stratę na działalności operacyjnej w wysokości 1,1 mln zł w roku ubiegłym za ten sam okres strata z działalności operacyjnej wynosiła 1,2 mln zł. Uzyskanie wyniku operacyjnego za dwa kwartały 2019 do dwóch kwartałów 2018 na zbliżonym poziomie pomimo mniejszej sprzedaży jest wynikiem prowadzonych przez spółkę działań korygujących.

Uzyskana w II kwartale 2019 EBITDA wykazuje ujemną wartość w odniesieniu do wartości dodatnie za ten sam okres roku ubiegłego. Narastająco za dwa kwartały 2019 i 2018 EBITDA ukształtowała się na takim samym poziomie ujemnych wartości. Przedstawione wyniki wskazują, aby spółka mogłaby funkcjonować w obecnej formie niezbędne jest pozyskanie zewnętrznego finansowania podstawowej działalności Spółki.

Podsumowując powyższe, Spółka w drugim kwartale 2019 roku uzyskała stratę netto na poziomie 0,8 mln zł, w analogicznym okresie 2018 roku strata netto wyniosła 0,5 mln zł. Narastająco za dwa kwartały 2019 roku Spółka uzyskała stratę w wysokości 1,6 mln zł a za dwa kwartały 2018 roku strata również wynosiła 1,6 mln zł. Wpływ na osiągniętą stratę netto poniżej poziomu operacyjnego w analizowanym okresie roku 2019 i 2018 miała obsługa zadłużenia bankowego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Browar Czarnków RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    wyniki Browaru Czarnków RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • xray 2019-08-17 13:00:21
    Biznes, jak się nie opłaca, to się go zamyka i szuka się innych obszarów.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.175.38
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.