Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Browar Czarnków stawia na restrukturyzację i odbudowę relacji z kontrahentami

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 12-05-2016, 16:01
Browar Czarnków stawia na restrukturyzację i odbudowę relacji z kontrahentami
Browar Czarnków stawia na odbudowę relacji z kontrahentami fot. browarczarnkow.pl

Grupa kapitałowa Browar Czarnków (dawniej Browar Gontyniec) poprawił skonsolidowany wynik netto w 2015 roku, a skonsolidowane przychody ze sprzedaży lekko wzrosły. Grupa kontynuuje restrukturyzację i mocno stawia na odbudowę pozytywnych relacji z kontrahentami.

Browar Czarnków (dawniej Browar Gontyniec) osiągnął w 2015 roku 8,85 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży wobec 8,4 mln zł w 2014 roku.

Strata operacyjna zmniejszyła się do 3,7 mln zł z 15,1 mln zł w 2014 r., a strata netto do 4,0 mln zł z 12,7 mln zł.

- Rok 2015 był niezwykle trudnym rokiem funkcjonowania Grupy Kapitałowej pod względem warunków zewnętrznych jak i wewnętrznych – mówi prezes Browaru Czarnków Robert Klimczyk.

- Grupa kapitałowa borykała się z problemem przywróceniem wiarygodności flagowej marce Browaru Czarnków „NOTECKIEMU”, co do jakości i wizerunku. Etap rozpoczęty w 2015 roku kontynuowany jest w roku 2016, planowana jest nowa odsłona Marki „NOTECKIE” na koniec maja 2016 - dodaje.

- W roku 2015 realnie przywrócono do życia brand „KONSTANCIN” nabyty przez spółkę dominującą po przejęciu udziałów w spółce Browar Konstancin. W dniu 31 marca 2015 uruchomiono i oddano do użytkowania linię produkcyjną w zakładzie produkcyjnym w Kamionce, której przenosiny z Browaru Konstancin rozpoczęto już pod koniec 2013 roku – mówi też prezes Klimczyk.

Zaznacza, że Grupa Browar Czarnków podejmowała też szereg działań związanych z rozwojem dystrybucji oferowanych wyrobów w kanale tradycyjnym, w tym między innymi w lipcu 2015 uruchomiono magazyn dystrybucyjny w Warszawie.

- Cały proces działań w zakresie odbudowy pozytywnych relacji z kontrahentami przewidziany jest na kilka najbliższych lat – mówi Robert Klimczyk.

- Wszystko co wyżej zostało opisane wpłynęło na uzyskanie w roku 2015 przychodów ze sprzedaży na poziomie 8.851.786,45 zł, co w odniesieniu do roku poprzedniego wykazuje przyrost o 441.530,39 zł, ale pomimo tego spółka zanotowała stratę ze sprzedaży na poziomie 3.934.204,09 zł. W wyniku prowadzenia pozostałej działalności operacyjnej i działalności finansowej Grupa Kapitałowa Browar Czarnków uzyskała stratę netto za rok 2015 w kwocie 4.000.207,77 zł – tłumaczy prezes Klimczyk.

Dodaje, że ważnymi decyzjami odnośnie kontynuacji działalności Grupy Kapitałowej i spółki dominującej były uchwały walnych zgromadzeń spółki Browar Czarnków o podniesieniu kapitał poprzez dwie emisje akcji, z których środki posłużyły do spłaty zobowiązań powstałych w latach 2013 i 2014 oraz do dokapitalizowania spółki dominującej w kapitał obrotowy na potrzeby produkcji i sprzedaży.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 770) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH