Browar Czarnków zanotował wzrost przychodów w 2018 r., a straty są mniejsze niż rok temu
Browar Czarnków zanotował w 2018 r. wzrost przychodów ze sprzedaży, ale nadal notuje straty na poziomie operacyjnym i netto, choć straty te są mniejsze niż rok wcześniej.

W czwartym kwartale 2018 roku spółka Browar Czarnków S.A. osiągnęła przychody netto ze sprzedaży na poziomie 2,5 mln zł, natomiast w analogicznym okresie roku 2017 przychody były równe 2,4 mln zł, co oznacza wzrost o 5,4%.
W odniesieniu do czterech kwartałów narastająco suma łącznych przychodów w roku 2018 do sumy łącznych przychodów w roku 2017 jest wyższa o 10,8% i osiągnęła poziom 13,4 mln zł.
W czwartym kwartale 2018 przychody ze sprzedaży piwa są wyższe od sprzedaży za ubiegły okres sprawozdawczy o ponad 0,1 mln zł, co oznacza wzrost o 5,5%.
Spółka w czwartym kwartale 2018 uzyskała wyższy wskaźnik rentowności ze sprzedaży oraz ilości wolumenu sprzedanego, niż w tym samym okresie roku ubiegłego, przy nieznacznym spadku średniej ceny sprzedaży. Za cały rok 2018 Spółka osiągnęła wzrost rentowności sprzedaży oraz ilości wolumenu sprzedaży piwa przy spadku średniej ceny sprzedaży.
- W czwartym kwartale 2018 roku Spółka realizowała uzgodnioną w poprzednich latach strategię równoważenia udziału sprzedaży kanału nowoczesnego wzrostem sprzedaży w innych kanałach (tradycyjnym i eksportowym). Reżim finansowy w obszarze sprzedaży doprowadził do dalszej eliminacji odbiorców nierentownych – szczególnie w obszarze sprzedaży bezpośredniej do odbiorców detalicznych. Zarząd zdaje sobie sprawę że odzyskanie stałej tendencji do generowania dodatnich wyników finansowych jest procesem długofalowym – podała spółka w raporcie finansowym.
W wyniku prowadzonej działalności operacyjnej w czwartym kwartale bieżącego roku Spółka uzyskała ujemny wynik na poziomie 0,8 mln zł, przy ujemnym wyniku na poziomie 1,9 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego. Narastająco za cztery kwartały 2018 roku Spółka uzyskała stratę na działalności operacyjnej w wysokości 2,1 mln zł. W analizowanym okresie roku ubiegłego strata z działalności operacyjnej wynosiła 3,3 mln zł.
Spółka tłumaczy, że wpływ na osiągnięty gorszy wynik operacyjny w zakresie średniej ceny sprzedaży miała zmiana kanałów dystrybucji a z drugiej strony duża konkurencja.
- Podsumowując powyższe, Spółka w czwartym kwartale 2018 uzyskała stratę netto na poziomie 1,1 mln zł, w analogicznym okresie 2017 roku strata netto wyniosła 2,8 mln zł. Narastająco za cztery kwartały roku 2018 spółka uzyskała stratę netto w wysokości 3,2 mln zł, natomiast za cztery kwartały roku 2017 strata netto wynosiła 4,5 mln zł. Wpływ na osiągniętą stratę netto poniżej poziomu operacyjnego w analizowanym okresie roku 2018 miała obsługa zadłużenia bankowego – podaje spółka.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.