Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Browar Czarnków zanotował wzrost przychodów w 2018 r., a straty są mniejsze niż rok temu

Browar Czarnków zanotował w 2018 r. wzrost przychodów ze sprzedaży, ale nadal notuje straty na poziomie operacyjnym i netto, choć straty te są mniejsze niż rok wcześniej.

Browar Czarnków zanotował wzrost przychodów w 2018 r., a straty są mniejsze niż rok temu
fot. za browarczarnkow.pl

W czwartym kwartale 2018 roku spółka Browar Czarnków S.A. osiągnęła przychody netto ze sprzedaży na poziomie 2,5 mln zł, natomiast w analogicznym okresie roku 2017 przychody były równe 2,4 mln zł, co oznacza wzrost o 5,4%.

W odniesieniu do czterech kwartałów narastająco suma łącznych przychodów w roku 2018 do sumy łącznych przychodów w roku 2017 jest wyższa o 10,8% i osiągnęła poziom 13,4 mln zł.

W czwartym kwartale 2018 przychody ze sprzedaży piwa są wyższe od sprzedaży za ubiegły okres sprawozdawczy o ponad 0,1 mln zł, co oznacza wzrost o 5,5%.

Spółka w czwartym kwartale 2018 uzyskała wyższy wskaźnik rentowności ze sprzedaży oraz ilości wolumenu sprzedanego, niż w tym samym okresie roku ubiegłego, przy nieznacznym spadku średniej ceny sprzedaży. Za cały rok 2018 Spółka osiągnęła wzrost rentowności sprzedaży oraz ilości wolumenu sprzedaży piwa przy spadku średniej ceny sprzedaży.

- W czwartym kwartale 2018 roku Spółka realizowała uzgodnioną w poprzednich latach strategię równoważenia udziału sprzedaży kanału nowoczesnego wzrostem sprzedaży w innych kanałach (tradycyjnym i eksportowym). Reżim finansowy w obszarze sprzedaży doprowadził do dalszej eliminacji odbiorców nierentownych – szczególnie w obszarze sprzedaży bezpośredniej do odbiorców detalicznych. Zarząd zdaje sobie sprawę że odzyskanie stałej tendencji do generowania dodatnich wyników finansowych jest procesem długofalowym – podała spółka w raporcie finansowym.

W wyniku prowadzonej działalności operacyjnej w czwartym kwartale bieżącego roku Spółka uzyskała ujemny wynik na poziomie 0,8 mln zł, przy ujemnym wyniku na poziomie 1,9 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego. Narastająco za cztery kwartały 2018 roku Spółka uzyskała stratę na działalności operacyjnej w wysokości 2,1 mln zł. W analizowanym okresie roku ubiegłego strata z działalności operacyjnej wynosiła 3,3 mln zł.

Spółka tłumaczy, że wpływ na osiągnięty gorszy wynik operacyjny w zakresie średniej ceny sprzedaży miała zmiana kanałów dystrybucji a z drugiej strony duża konkurencja.

- Podsumowując powyższe, Spółka w czwartym kwartale 2018 uzyskała stratę netto na poziomie 1,1 mln zł, w analogicznym okresie 2017 roku strata netto wyniosła 2,8 mln zł. Narastająco za cztery kwartały roku 2018 spółka uzyskała stratę netto w wysokości 3,2 mln zł, natomiast za cztery kwartały roku 2017 strata netto wynosiła 4,5 mln zł. Wpływ na osiągniętą stratę netto poniżej poziomu operacyjnego w analizowanym okresie roku 2018 miała obsługa zadłużenia bankowego – podaje spółka.

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    browary regionalne RSS ALERT    /    Browar Czarnków RSS ALERT    /    wyniki Browaru Czarnków RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    piwa regionalne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.226.208.185
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.