Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Browar Czarnków ze wzrostem przychodów, ale i stratami

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-08-2018, 14:30
Browar Czarnków ze wzrostem przychodów, ale i stratami
fot. za browarczarnkow.pl

Browar Czarnków zwiększył przychody ze sprzedaży w drugim kwartale i w całym pierwszym półroczu 2018 roku w ujęciu rocznym, jednak zanotował jednocześnie straty.

Z raportu kwartalnego spółki wynika, że w drugim kwartale 2018 roku Browar Czarnków osiągnął przychody netto ze sprzedaży na poziomie 4,6 mln zł, natomiast w analogicznym okresie 2017 przychody były równe 4,1 mln zł, co oznacza wzrost o 13,4%.

W odniesieniu do dwóch kwartałów narastająco suma łącznych przychodów w roku 2018 do sumy łącznych przychodów w roku 2017 jest wyższa o 10%. W drugim kwartale 2018 przychody ze sprzedaży piwa są wyższe od sprzedaży za ubiegły okres sprawozdawczy o ok. 0,4 mln zł, co oznacza wzrost o 13,4%.

- Wzrost sprzedaży w drugim kwartale jak i narastająco za dwa kwartały 2018 nie przełożył się na wzrost rentowności sprzedaży i średnią cenę sprzedaży. Spółka w drugim kwartale 2018 zrealizowała niższe wskaźniki operacyjne; rentowności i średniej ceny sprzedaży, niż w tym samym okresie roku ubiegłego, przy wzroście ilości wolumenu sprzedanego piwa – podaje Browar Czarnków.

- Wpływ na osiągnięte gorsze wyniki operacyjne w drugim kwartale i narastająco za dwa kwartały 2018 w zakresie rentowności i średniej ceny sprzedaży miała między innymi duża konkurencja ze strony browarów regionalnych jak i browarów kontraktowych/kraftowych/rzemieślniczych oraz niekorzystne warunki atmosferyczne w pierwszym kwartale 2018 – czytamy w raporcie.

W wyniku prowadzonej działalności operacyjnej w drugim kwartale 2018 roku spółka uzyskała ujemny wynik na poziomie -234 tys. zł, przy ujemnym wyniku na poziomie 150 tys. zł w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Narastająco za dwa kwartały 2018 roku spółka uzyskała stratę na działalności operacyjnej w wysokości 1,2 mln zł. W analizowanym okresie roku ubiegłego strata z działalności operacyjnej wynosiła 1,0 mln zł.

Spółka w drugim kwartale 2018 uzyskała stratę netto na poziomie 0,5 mln zł, w analogicznym okresie 2017 roku strata netto wyniosła 0,2 mln zł.

- Wpływ na uzyskaną stratę netto w analizowanym okresie sprawozdawczym poniżej realizacji roku ubiegłego miał fakt nienaliczania w roku 2017 zawieszonych spłat odsetek kredytowych w ciężar kosztów finansowych w odróżnieniu do roku bieżącego, gdzie wspomniane odsetki są księgowane w ciężar kosztów finansowych – wyjaśnia browar.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 165) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.