Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Browar Gontyniec z ogromnym spadkiem przychodów w 2014 r.

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 13-02-2015, 11:54
Browar Gontyniec z ogromnym spadkiem przychodów w 2014 r.

Grupa kapitałowa Browar Gontyniec zanotowała duży spadek przychodów w 2014 roku, co zarząd tłumaczy m.in. inwestycjami i niewystarczającym kapitałem obrotowym oraz szeregiem niesprzyjających czynników sprzedażowych.

Grupa Browar Gontyniec osiągnęła w 2014 roku przychody w wysokości 9,0 mln zł wobec 16,9 mln złotych.

- Znaczny spadek sprzedaży jest m.in. efektem niewystarczającej wysokości kapitału obrotowego w spółce. Związane to było z inwestycją w Kamionce, która w znacznej mierze realizowana była z bieżących środków obrotowych - informuje spółka.

Spółka tłumaczy, że poza niewystarczającym kapitałem obrotowym spadek sprzedaży piwa był efektem kilku niesprzyjających czynników: znacznie niższa sprzedaż realizowana do sieci handlowych (kanał nowoczesny), które rozszerzyły ofertę piw regionalnych wprowadzając piwa konkurencji, w sytuacji nie rosnącego rynku, oraz niższą rentownością związaną ze wzrostem kosztów dystrybucji w tym kanale; zmniejszenie sprzedaży w związku z likwidacją nierentownej własnej sieci sprzedaży detalicznej, przy jednoczesnym ponoszeniu kosztów funkcjonowania punktów sprzedaży detalicznej związanych z wygaszaniem umów najmu.

Spółka wskazuje też na takie czynniki jak zbyt mało czasu na odbudowę kanału tradycyjnego, zaniedbanego w ubiegłych latach; mało atrakcyjne portfolio produktów, które zarówno wizerunkowo jak i rodzajowo zbyt długo nie było odświeżane; silna konkurencja cenowa ze strony innych browarów regionalnych oraz niektórych marek piw korporacyjnych, które plasowane są na rynku jako marki regionalne; brak spójnej i wywarzonej polityki cenowej; zbyt długi okres realizowania inwestycji w Kamionce i problemy personalne związane z budową dystrybucji w kanale tradycyjnym.

W efekcie wyżej wymienionych czynników sprzedażowych oraz pozostałej działalności operacyjnej i finansowej w IV kwartale 2014 i narastająco za cały rok 2014 jednostkowo jak i konsolidowanie Browar Gontyniec osiągnął stratę netto.

Skonsolidowana starta netto za IV kwartał 2014 wyniosła 4,8 mln zł, jednostkowa strata netto w IV kwartale wyniosła 5,0 mln zł. Narastająco za 2014 rok skonsolidowana strata wyniosła wartość 7,2 mln zł, a jednostkowa 8,3 mln zł.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Kamionka 13-02-2015, 15:59:
Strata prawie taka sama jak przychody? Taka firma jeszcze nie oglosila upadlosci?

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 508) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.