Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Browar Gontyniec zmaga się ze spadkami sprzedaży piwa

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 15-11-2014, 11:29
Browar Gontyniec zmaga się ze spadkami sprzedaży piwa
fot. Grupa Browar Gontyniec

W trzecim kwartale 2014 r. Grupa Kapitałowa Browar Gontyniec S.A. osiągnęła przychody netto ze sprzedaży o 5,35 mln zł niższe w porównaniu do analogicznego okresu roku 2013, a w ciągu dziewięciu miesięcy 2014 roku o 10,30 mln zł niższe w stosunku do identycznego okresu ubiegłego roku.

W sprawozdaniu jednostkowym za trzeci kwartał br. przychody są niższe o 3,20 mln zł, a narastająco za dziewięć miesięcy 2014, niższe o 6,67 mln zł.

Jak tłumaczy grupa w raporcie finansowym, znaczny spadek sprzedaży jest efektem niższej sprzedaży piwa w bieżącym roku oraz niższej wartości pozostałych zdarzeń sprzedażowych nie związanych z działalnością podstawową spółki. Dlatego też, spadek sprzedaży piw jest mniejszy niż spadek przychodów ogółem zarówno w odniesieniu do trzeciego kwartału, jak i dziewięciu miesięcy br.

Sprzedaż piwa w trzecim kwartale 2014 r. wyniosła 2,18 mln zł, co jest spadkiem o 43,1 proc. względem analogicznego okresu roku ubiegłego, gdy sprzedaż piwa wyniosła 3,83 mln zł. Sprzedaż opakowań w minionym kwartale wyniosła 659 tys. zł wobec 1,24 mln zł przed rokiem (spadek o 47,1 proc.). Tymczasem całkowite przychody ze sprzedaży w trzecim kwartale 2014 r. zmalały o 51,9 proc. względem trzeciego kwartału roku ubiegłego. Wyniosły 2,96 mln zł wobec 6,17 mln zł przed rokiem.

Browar Gontyniec w raporcie kwartalnym tłumaczy, że spadek sprzedaży piwa był efektem kilku niesprzyjających czynników. To m.in. znacznie niższa sprzedaż realizowana do sieci handlowych (kanał nowoczesny), które rozszerzyły ofertę piw regionalnych wprowadzając piwa konkurencji, w sytuacji nie rosnącego rynku; zmniejszenie sprzedaży w związku z likwidacją nierentownej własnej sieci sprzedaży detalicznej; oraz zbyt mało czasu na odbudowę kanału tradycyjnego, zaniedbanego w ubiegłych latach.

Zdaniem spółki, do spadku sprzedaży piwa przyczyniło się także mało atrakcyjne portfolio produktów, które zarówno wizerunkowo, jak i rodzajowo zbyt długo nie było odświeżane, a także silna konkurencja cenowa ze strony innych browarów regionalnych oraz niektórych marek piw korporacyjnych, które plasowane są na rynku jako marki regionalne. Poza tym na spadek sprzedaży wpływ miały ograniczone środki finansowe na kapitał obrotowy w związku z koniecznością ponoszenia wyższych niż planowano kosztów inwestycji w Kamionce i opóźnieniem nowej emisji akcji w stosunku do pierwotnych planów.

Niższe przychody ze sprzedaży oraz koszty związane z realizowaną inwestycją w Kamionce wpłynęły na poziom zrealizowanych wyników finansowych. W trzecim kwartale 2014 i narastająco za trzy kwartały 2014 spółka osiągnęła stratę netto zarówno jednostkową jak i skonsolidowaną.

Skonsolidowana starta netto za trzeci kwartał 2014 wyniosła 0,6 mln zł, natomiast jednostkowa strata netto w trzecim kwartale wyniosła 0,8 mln zł. Narastająco za trzy kwartały 2014 roku skonsolidowana strata wyniosła wartość 2,4 mln zł, a jednostkowa 3,3 mln zł.

Osiągnięte wyniki w roku 2014 znacznie odbiegają od osiągniętych wyników w analogicznym okresie roku ubiegłego. Suma bilansowa na dzień 30 września 2014 r. wynosiła w bilansie skonsolidowanym 38,2 mln zł, a w bilansie jednostkowym 41,6 mln zł. Odpowiednio w roku ubiegłym było to 53,3 mln zł w bilansie skonsolidowanym i 50,6 mln zł w bilansie jednostkowym.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 864) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.