Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Browar Kingpin: zaczynają się większe zmiany w dystrybucji i sprzedaży piw rzemieślniczych

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 19-12-2017, 11:21
Browar Kingpin: zaczynają się większe zmiany w dystrybucji i sprzedaży piw rzemieślniczych
Marek Kamiński, współwłaściciel Browaru Kingpin fot. Browar Kingpin

Coraz więcej chętnych na piwa rzemieślnicze i coraz więcej możliwości docierania do klientów. – Tak jednym zdaniem podsumowałbym mijający rok – ocenia Marek Kamiński, współwłaściciel rzemieślniczego Browaru Kingpin. Jego zdaniem w branży zaczynają się większe zmiany w sposobie dystrybucji i sprzedaży piw rzemieślniczych, które czekają nas w kolejnych latach.

Marek Kamiński podkreśla, że kilka lat temu Polskę ogarnęła piwna rewolucja, czyli wyrastające jak grzyby po deszczu nowe browary rzemieślnicze, dynamicznie zmieniający się rynek, nowe style piwne, trendy i ciekawostki.

- Wzrost popytu zawdzięczamy przede wszystkim temu, że piwa warzone przez polskich rzemieślników są po prostu coraz lepsze. Według tegorocznego badania CBOS prawie 19 proc. klientów zwraca uwagę na smak piwa. Nic zatem dziwnego, że ludzie znudzeni nijakością piw koncernowych chętnie odkrywają bogaty i różnorodny świat piw kraftowych – wskazuje Marek Kamiński.

Według szacunków Polskiego Stowarzyszenia Piwowarów Domowych po krafty sięga około 2 proc. konsumentów.

Według Marka Kamińskiego i Browaru Kingpin w 2017 r. piwa rzemieślnicze można kupić już nie tylko w wyspecjalizowanych pubach i sklepach, trafiają one też na półki sieci handlowych, restauracji i kawiarni.

- Przełomowym dla rynku wydarzeniem było wejście kilku browarów rzemieślniczych (poza Kingpinem także m.in. AleBrowar, Inne Beczki i Nepomucen) do sieci Lidl. Dzięki temu poprzez 620 sklepów w Polsce mogliśmy dotrzeć również do osób, które na co dzień nie mają gdzie kupić kraftów – ocenia Marek Kamiński.

- Moim zdaniem są to początki większych zmian w sposobie dystrybucji i sprzedaży piw rzemieślniczych, które czekają nas w kolejnych latach. Rzemieślnicy piwni w pogoni za szerszą dystrybucją nie mogą jednak zapomnieć o najważniejszym – jakości produktu. To jest bowiem najważniejsza siła i sens piwnej rewolucji - podkreśla.
 
- Liczy się też mała skala produkcji, elastyczne podejście do oferty oraz duża odwaga w eksperymentowaniu – polscy rzemieślnicy są wyczuleni na nowe trendy czy zmieniające się upodobania miłośników piwa i reagują na nie błyskawicznie. To dzięki temu oferta nie odstaje od najciekawszych rzeczy, które dzieją się na zagranicznych rynkach, a nasze krafty cieszą się coraz większym uznaniem w Europie i na świecie, z powodzeniem znajdują miejsce w pubach i sklepach za granicą – zaznacza też Marek Kamiński.
 
I dodaje, że wraz z popytem zauważalnie rośnie również podaż.

- Od ostatnich 5-6 lat stale przybywa nowych browarów. Tak było i w mijających 12 miesiącach, a w całym roku 2017 wprowadzono na rynek ponad 1500 nowych piw. Konkurencja rośnie, ale jest przyjazna i nie przybiera agresywnych form. Nadal pozostajemy dużą kraftową rodziną – podsumowuje współwłaściciel Browaru Kingpin.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 253) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.