Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Browar Namysłów wyprzedził wielkie koncerny w relacjach z małymi sklepami

  • Autor: portalspozywczy.pl/pr
  • Data: 07-06-2017, 14:07

Spośród 10 największych producentów piwa w Polsce, to właśnie nasz lokalny Browar Namysłów, został wybrany najlepszym partnerem dla właścicieli niezależnych sklepów spożywczych. Browar Namysłów zdobył złotą odznakę „Równy w Biznesie” przyznawaną przez Polską Izbę Handlu producentom, którzy nie dyskryminują małego, lokalnego handlu na rzecz dyskontów i supermarketów.

Ponad 60 proc. piwa w Polsce kupowane jest w małych, lokalnych sklepach. Mimo to wciąż wiele browarów swoje wyroby chce sprzedawać głównie przez duże sieci handlowe. To dla nich przygotowują promocje cenowe, specjalne większe opakowania i dedykowane produkty. Są jednak wśród nich tacy producenci, którzy sprawiedliwie traktują wszystkie formaty sklepów i ich klientów. Po to, by ich wyróżnić, Polska Izba Handlu zorganizowała ranking „Równi w Biznesie”.

- Tendencja niektórych producentów do pomijania niezależnego handlu detalicznego w ich planach dystrybucyjnych i sprzedażowych jest niepokojąca. Tracą bowiem na niej nie tylko przedsiębiorcy, którzy nie mogą być konkurencyjni względem supermarketów i dyskontów. Największymi poszkodowanymi są konsumenci odcinani od możliwości kupienia swoich ulubionych produktów w dobrych cenach. Producenci, którzy koncentrują się wyłącznie na rynku wielkoformatowym, tak naprawdę wykluczają całe grupy konsumentów, np. osoby mieszkające w małych miejscowościach, nieposiadające samochodu czy seniorów. Z radością jednak odnotowujemy, że nie jest to tendencja wiodąca, a wśród producentów piwa nie brakuje również takich, którzy niezależnych detalistów traktują sprawiedliwie i po partnersku – mówi Waldemar Nowakowski, Prezes Polskiej Izby Handlu.

Zestawienie promuje tych producentów, którzy są fair wobec lokalnych właścicieli sklepów i ocenia ich pod kątem zbalansowanej współpracy z różnymi segmentami rynku detalicznego: mało- i wielkopowierzchniowym. Sprawdza, czy producenci nie faworyzują dużych sieci handlowych i nie utrudniają małym sklepom konkurowania z ofertą supermarketów i dyskontów. Ocena końcowa oparta jest o punkty zdobyte w pięciu kategoriach: cena, udział rynkowy, dystrybucja, kontrybucja do wzrostu i produkty dedykowane. Dane użyte do sporządzenia rankingu pochodziły od niezależnej firmy badawczej Nielsen.

Browar Namysłów w rankingu wyprzedził rynkowych gigantów. Drugie miejsce wśród „Równych w Biznesie” zajęła lubelska Perła, a trzecie – Carlsberg.

Eksperci przyznali maksymalną liczbę punktów aż w trzech kategoriach: produkty dedykowane czyli udział marek własnych kierowanych do sprzedaży tylko w sklepach wielkopowierzchniowych, dystrybucja czyli różnica w dotarciu do segmentu mało- i wielkopowierzchniowego, udział rynkowy czyli relacja dostępności marek producenta w małych i dużych sklepach.

- Jesteśmy bardzo dumni z wyróżnienia w plebiscycie Polskiej Izby Handlu. Cieszymy się, że nasza strategia, została nie tylko doceniona, ale faktycznie ma realny wpływ na rozwój niezależnego polskiego handlu. Chcemy, aby nasze produkty były dostępne dla jak największej grupy konsumentów, bez względu na to, w jakich sklepach robią zakupy. I by piwo z Namysłowa mogli kupić wszędzie – także w pobliskim sklepie – w atrakcyjnej cenie. Wysoka jakość jest dla nas na pierwszym miejscu – również wysoka jakość obsługi klientów i pracy z naszymi partnerami biznesowymi – mówi Czesław Wojciech Szczepaniak, prezes Browaru Namysłów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 256) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH