Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Browar Namysłów wyprzedził wielkie koncerny w relacjach z małymi sklepami

Spośród 10 największych producentów piwa w Polsce, to właśnie nasz lokalny Browar Namysłów, został wybrany najlepszym partnerem dla właścicieli niezależnych sklepów spożywczych. Browar Namysłów zdobył złotą odznakę „Równy w Biznesie” przyznawaną przez Polską Izbę Handlu producentom, którzy nie dyskryminują małego, lokalnego handlu na rzecz dyskontów i supermarketów.

Ponad 60 proc. piwa w Polsce kupowane jest w małych, lokalnych sklepach. Mimo to wciąż wiele browarów swoje wyroby chce sprzedawać głównie przez duże sieci handlowe. To dla nich przygotowują promocje cenowe, specjalne większe opakowania i dedykowane produkty. Są jednak wśród nich tacy producenci, którzy sprawiedliwie traktują wszystkie formaty sklepów i ich klientów. Po to, by ich wyróżnić, Polska Izba Handlu zorganizowała ranking „Równi w Biznesie”.

- Tendencja niektórych producentów do pomijania niezależnego handlu detalicznego w ich planach dystrybucyjnych i sprzedażowych jest niepokojąca. Tracą bowiem na niej nie tylko przedsiębiorcy, którzy nie mogą być konkurencyjni względem supermarketów i dyskontów. Największymi poszkodowanymi są konsumenci odcinani od możliwości kupienia swoich ulubionych produktów w dobrych cenach. Producenci, którzy koncentrują się wyłącznie na rynku wielkoformatowym, tak naprawdę wykluczają całe grupy konsumentów, np. osoby mieszkające w małych miejscowościach, nieposiadające samochodu czy seniorów. Z radością jednak odnotowujemy, że nie jest to tendencja wiodąca, a wśród producentów piwa nie brakuje również takich, którzy niezależnych detalistów traktują sprawiedliwie i po partnersku – mówi Waldemar Nowakowski, Prezes Polskiej Izby Handlu.

Zestawienie promuje tych producentów, którzy są fair wobec lokalnych właścicieli sklepów i ocenia ich pod kątem zbalansowanej współpracy z różnymi segmentami rynku detalicznego: mało- i wielkopowierzchniowym. Sprawdza, czy producenci nie faworyzują dużych sieci handlowych i nie utrudniają małym sklepom konkurowania z ofertą supermarketów i dyskontów. Ocena końcowa oparta jest o punkty zdobyte w pięciu kategoriach: cena, udział rynkowy, dystrybucja, kontrybucja do wzrostu i produkty dedykowane. Dane użyte do sporządzenia rankingu pochodziły od niezależnej firmy badawczej Nielsen.

Browar Namysłów w rankingu wyprzedził rynkowych gigantów. Drugie miejsce wśród „Równych w Biznesie” zajęła lubelska Perła, a trzecie – Carlsberg.

Eksperci przyznali maksymalną liczbę punktów aż w trzech kategoriach: produkty dedykowane czyli udział marek własnych kierowanych do sprzedaży tylko w sklepach wielkopowierzchniowych, dystrybucja czyli różnica w dotarciu do segmentu mało- i wielkopowierzchniowego, udział rynkowy czyli relacja dostępności marek producenta w małych i dużych sklepach.

- Jesteśmy bardzo dumni z wyróżnienia w plebiscycie Polskiej Izby Handlu. Cieszymy się, że nasza strategia, została nie tylko doceniona, ale faktycznie ma realny wpływ na rozwój niezależnego polskiego handlu. Chcemy, aby nasze produkty były dostępne dla jak największej grupy konsumentów, bez względu na to, w jakich sklepach robią zakupy. I by piwo z Namysłowa mogli kupić wszędzie – także w pobliskim sklepie – w atrakcyjnej cenie. Wysoka jakość jest dla nas na pierwszym miejscu – również wysoka jakość obsługi klientów i pracy z naszymi partnerami biznesowymi – mówi Czesław Wojciech Szczepaniak, prezes Browaru Namysłów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    Browar Namysłów RSS ALERT    /    Polska Izba Handlu RSS ALERT    /    PIH RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.226.73.255
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.