Browar Pilsweiser inwestuje w wizerunek. Chce podbić rynek piw regionalnych

Browar Pilsweiser (dawniej Browar Grybów) przeprowadza proces całościowego rebrandingu. Składają się na niego m.in. nowy całościowy system identyfikacji wizualnej browaru, nowe logotypy zarówno jeśli chodzi o markę browaru, jak i piw. Zmiana i ujednolicenie nazw poszczególnych piw i ich etykiet, wprowadzenie jednej marki parasolowej oraz stworzenie kilku głównych linii produktowych, wyróżnionych dodatkowo kolorystyką butelek.
POWIĄZANE TEMATY
- AB InBev wynalazł ekologiczny sposób umieszczania bąbelków w piwie. Czy technologia wejdzie do Polski?
- Grupa Żywiec z nie najlepszymi wynikami w I kw. 2018 przez pogodę i konkurencję
- Browar Obywatelski wskrzesił historyczną markę piwa o stuletniej recepturze
- Zakaz reklamy piwa. Browary już mają pomysł jak go obejść
Akcji rebrandingowej towarzyszy kampania reklamowa, obejmująca stacje radiowe w największych miastach kraju (Złote Przeboje, Rock Radio), prasę regionalną i Internet.
Po wcześniejszej zmianie nazwy z Browar Grybów na Browar Pilsweiser obecnie marka ta, w nieco odmienionej wersji - Pilsweizer - staje się marką parasolową dla całego portfolio piw wytwarzanych w browarze.
- Celem rebrandingu jest zarówno odświeżenie marki i odróżnienie jej od konkurencji, jak również możliwie najmocniejsze wizualne odróżnienie piw Pilsweizer od produktów konkurencji i silne "zaistnienie na półce". Przy czym oczywiście nowocześniejsze logotypy czy cała nowa identyfikacja wizualna są tylko częścią szerokozakrojonej strategii związanej z modernizacją wizerunku naszej firmy - mówi Andrej Chovanec, dyrektor marketingu oraz członek zarządu Browaru Pilsweiser.
Wszystkie piwa (oprócz piwa Wujek Sam, które zalicza się do odrębnej kategorii American India Pale Ale) występują teraz pod jedną marką parasolową - Pilsweizer. W ramach rebrandingu etykiety piw marki Pilsweizer (dawniej Pilsweiser) zostały ujednolicone i w ramach spójnej szaty graficznej różnią się kolorystyką oraz motywem graficznym charakterystycznymi dla danego rodzaju piwa. Przygotowaniem identyfikacji wizualnej zajęła się krakowska agencja Teren Prywatny.
- Opracowując rebranding naszej marki głównej i marek poszczególnych piw zdecydowaliśmy się również na dość "rewolucyjny" krok polegający na rozpoczęciu butelkowania niektórych z naszych piw w białe butelki. Stojąc przed półką sklepową, na palcach jednej ręki można policzyć piwa butelkowane w przezroczyste butelki, co ma związek z przyzwyczajeniami konsumentów i ich przeświadczeniem, że piwo powinno być rozlewane do butelek zielonych i brązowych. Nasz browar szczyci się prawie 200-letnią tradycją, jednak we współczesnym świecie trzymanie się tradycji w warzeniu piwa nie oznacza odcięcia się od nowoczesności w innych kwestiach, takich jak np. przełamywanie przyzwyczajeń - dodaje Andrej Chovanec.
Piwa browaru zostały podzielone na trzy główne linie, co podkreślone jest dodatkowo właśnie kolorystyką butelek, do których są nalewane. Piwa mocne są nalewane do butelek zielonych (m.in. Szwejkowe, Krzepkie, Bock), piwa linii Ekskluzywnej nalewane są do butelek białych (Aloesowe z miodem, Premium, Exclusive i Strong) natomiast piwa linii Regionalnej do butelek brązowych (Góralskie, Grybów, Lach), do których są nalewane również piwa z krótką datą spożycia, takie jak Niepasteryzowane czy Tankowe.
- « Poprzednia
- 1
- 2
- Następna »

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE: (4)
Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!
Zobacz wszystkie komentarze (4)