REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Browar Pilsweiser inwestuje w wizerunek. Chce podbić rynek piw regionalnych

  • Autor: portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 24-11-2014, 13:13
Browar Pilsweiser inwestuje w wizerunek. Chce podbić rynek piw regionalnych
Andrej Chovanec, dyrektor marketingu oraz członek zarządu Browaru Pilsweiser

Browar Pilsweiser (dawniej Browar Grybów) przeprowadza proces całościowego rebrandingu. Składają się na niego m.in. nowy całościowy system identyfikacji wizualnej browaru, nowe logotypy zarówno jeśli chodzi o markę browaru, jak i piw. Zmiana i ujednolicenie nazw poszczególnych piw i ich etykiet, wprowadzenie jednej marki parasolowej oraz stworzenie kilku głównych linii produktowych, wyróżnionych dodatkowo kolorystyką butelek.

REKLAMA

Akcji rebrandingowej towarzyszy kampania reklamowa, obejmująca stacje radiowe w największych miastach kraju (Złote Przeboje, Rock Radio), prasę regionalną i Internet.

Po wcześniejszej zmianie nazwy z Browar Grybów na Browar Pilsweiser obecnie marka ta, w nieco odmienionej wersji - Pilsweizer - staje się marką parasolową dla całego portfolio piw wytwarzanych w browarze.

- Celem rebrandingu jest zarówno odświeżenie marki i odróżnienie jej od konkurencji, jak również możliwie najmocniejsze wizualne odróżnienie piw Pilsweizer od produktów konkurencji i silne "zaistnienie na półce". Przy czym oczywiście nowocześniejsze logotypy czy cała nowa identyfikacja wizualna są tylko częścią szerokozakrojonej strategii związanej z modernizacją wizerunku naszej firmy - mówi Andrej Chovanec, dyrektor marketingu oraz członek zarządu Browaru Pilsweiser.

Wszystkie piwa (oprócz piwa Wujek Sam, które zalicza się do odrębnej kategorii American India Pale Ale) występują teraz pod jedną marką parasolową - Pilsweizer. W ramach rebrandingu etykiety piw marki Pilsweizer (dawniej Pilsweiser) zostały ujednolicone i w ramach spójnej szaty graficznej różnią się kolorystyką oraz motywem graficznym charakterystycznymi dla danego rodzaju piwa. Przygotowaniem identyfikacji wizualnej zajęła się krakowska agencja Teren Prywatny.

- Opracowując rebranding naszej marki głównej i marek poszczególnych piw zdecydowaliśmy się również na dość "rewolucyjny" krok polegający na rozpoczęciu butelkowania niektórych z naszych piw w białe butelki. Stojąc przed półką sklepową, na palcach jednej ręki można policzyć piwa butelkowane w przezroczyste butelki, co ma związek z przyzwyczajeniami konsumentów i ich przeświadczeniem, że piwo powinno być rozlewane do butelek zielonych i brązowych. Nasz browar szczyci się prawie 200-letnią tradycją, jednak we współczesnym świecie trzymanie się tradycji w warzeniu piwa nie oznacza odcięcia się od nowoczesności w innych kwestiach, takich jak np. przełamywanie przyzwyczajeń - dodaje Andrej Chovanec.

Piwa browaru zostały podzielone na trzy główne linie, co podkreślone jest dodatkowo właśnie kolorystyką butelek, do których są nalewane. Piwa mocne są nalewane do butelek zielonych (m.in. Szwejkowe, Krzepkie, Bock), piwa linii Ekskluzywnej nalewane są do butelek białych (Aloesowe z miodem, Premium, Exclusive i Strong) natomiast piwa linii Regionalnej do butelek brązowych (Góralskie, Grybów, Lach), do których są nalewane również piwa z krótką datą spożycia, takie jak Niepasteryzowane czy Tankowe.

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Browarnik 26-11-2014, 11:57:
@m_piwowar - Kolor butelki mało tu ma do rzeczy. Rzeczywiście im ciemniejsza butelka, tym mniej promieni słonecznych i mniej ich "reakcji" z piwem. Ale czy to znaczy, że piwo powinno być sprzedawane tylko w brązowych, albo jeszcze lepiej w czarnych butelkach? ;-) Poza tym pytanko - kto w dzisiejszych czasach magazynuje piwo na zewnątrz i na palącym się słońcu? Nikt - dziś są duże hale magazynowe nawet klimatyzowane bez najmniejszego promienia słonecznego, a jakby ktoś magazynował piwo chwilę na słońcu (bo mu np. brakło miejsca w hali) to go tam nie będzie trzymał pół roku :-) Wtedy zresztą piwo i w brązowej butelce by się zepsuło. Poza tym dziś żaden sklep, hurtownia ani hipermarket nie zamawia dużo piwa nie wiedząc czy go sprzedaje, czyli nikt sobie nie robi dużych zapasów na magazynie, krótko mówiąc to jest naprawdę szybko rotujący produkt.
  • mycroft 24-11-2014, 21:28:
BOMBA!
"Stojąc przed półką sklepową, na palcach jednej ręki można policzyć piwa butelkowane w przezroczyste butelki, co ma związek z przyzwyczajeniami konsumentów i ich PRZEŚWIADCZENIEM (sic!), że piwo powinno być rozlewane do butelek zielonych i brązowych."

Czy ktoś w tym browarze zna się na warzeniu piwa?
  • krab 24-11-2014, 19:37:
Skoro chcą podbijać rynek, to szkoda, że nie wpadli na to, żeby poprawić też jakość zawartości butelki.

Zobacz wszystkie komentarze (4)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 605) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH