Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Browar Pinta: Co dalej z rynkiem piw rzemieślniczych? Jest coraz trudniej

Po rekordowym 2018 roku wydaje się, że rynek staje się coraz trudniejszy dla dalszego rozwoju piwnej rewolucji w Polsce. Jednak w Polsce jest miejsce na znacznie więcej kraftu niż to jest obecnie. W tym roku pojawi się też więcej piw bio, ale też więcej piw, które udają piwa rzemieślnicze. Będą też kolejne akcje crowdfundingowych – ocenia Ziemowit Fałat, współwłaściciel Browaru Pinta i jego główny piwowar.

Browar Pinta: Co dalej z rynkiem piw rzemieślniczych?  Jest coraz trudniej
fot. Shutterstock

Na czym opierają się te prognozy?

- Po pierwsze, coraz więcej osób jest zaangażowanych w produkcję, dystrybucję i handel piwem m.in. poprzez nabywanie udziałów w browarach rzemieślniczych (crowdfunding). To powinno napędzać rozwój branży i wzmacniać lojalność konsumentów. Wiem, że w tym roku znowu czeka nas kilka ciekawych akcji crowdfundingowych, umożliwiających inwestycje w browary rzemieślnicze – zdradza Ziemowit Fałat.

- Po drugie, mimo iż polscy piwosze nadal kochają różnorodność, a eksperymentowanie jest w DNA rzemieślników, to w tym  roku rosnącym  zainteresowaniem powinny się cieszyć także klasyczne style, m.in.  niemieckie i brytyjskie jak Koźlak, może Koelsch, Stout, Porter Angielski, różne rodzaje Ale, jak Brown, Mild - dodaje.

- Jaskółką tego trendu było dobre przyjęcie w 2018 roku rzemieślniczych jasnych lagerów – dobrze uwarzonych, dobrze nachmielonych, solidnie wyleżakowanych. Inaczej niż w produkcji masowej. Spodziewamy się, że w tym roku pojawi się też więcej piw bio, czyli ekologicznych, uwarzonych ze składników uprawianych na ekologicznych plantacjach. Z rynku spływa coraz więcej zapytań o takie piwa – wskazuje współwłaściciel Browaru Pinta.

I wymienia, że po trzecie, browary rzemieślnicze i ich piwa będą rozwijać się jako lokalna atrakcja turystyczna.

- Dotyczy to tych browarów, które otworzą się na ludzi i lokalną społeczność, wyczują ich potrzeby, udostępnią browar do zwiedzania, uruchomią taproom, zaangażują się w pomoc w rozwiązywaniu lokalnych problemów, choćby drobnymi gestami. Dotyczy to zwłaszcza najmniejszych browarów, ale nie tylko – PINTA ma już gotowy plan, by w tym roku, po otwarciu nowego browaru na Żywiecczyźnie być ważnym punktem na turystycznej, gospodarczej i społecznej mapie Beskidów. W tym kontekście utrwali się segmentacja browarów rzemieślniczych na ogólnopolskie, regionalne i lokalne – mówi Ziemowit Fałat.

- Niestety na rynku będzie coraz więcej piw, które udają piwa rzemieślnicze, ale są produkowane na większą skalę i z myślą o jak największej sprzedaży, więc taniej. Zacieranie różnic między pochodzeniem i jakością piw utrudni wybór i zapewne zwiększy sprzedaż piw ze średniej półki cenowej. W dużym stopniu wynika to z tego, że priorytetem doboru piw przed niektóre duże sieci handlowe jest cena - podkreśla.

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    alkohole niskoprocentowe RSS ALERT    /    piwa rzemieślnicze RSS ALERT    /    browary rzemieślnicze RSS ALERT    /    Browar Pinta RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    Ziemowit Fałat RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.215.159.156
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.