Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Browar Pinta z pierwszym franczyzowym pubem rzemieślniczym w Polsce

Browar Pinta w 2011 roku we Wrocławiu zaprezentował Atak Chmielu, pierwsze polskie piwo rzemieślnicze. Po siedmiu latach ten sam browar w najbliższą sobotę organizuje w stolicy Dolnego Śląska HOPW, czyli Huczne Otwarcie Pinty Wrocław – pierwszego franczyzowego pubu rzemieślniczego w Polsce i zapowiada, że piwna rewolucja mocniej zaatakuje polską gastronomię.

Browar Pinta z pierwszym franczyzowym pubem rzemieślniczym w Polsce
fot. materiały prasowe

Przygotowania do otwarcia pubu trwały ponad rok. W ofercie dominuje kilkadziesiąt rodzajów piw rzemieślniczych podawanych z 21 kranów lub z butelek. Oprócz PINTY są tam też piwa zaprzyjaźnionych browarów z Polski i zagranicy. Wyjątkowa jak na pub jest karta dań, w której można znaleźć m.in. tatara ze strusia, krewetkowe curry, sałatkę z karmelizowaną gruszką i rzemieślnicze lody.

Większość składników pochodzi od lokalnych dostawców. Wnętrza nawiązują do estetyki browaru PINTY, który właśnie powstaje koło Żywca. We wrocławskim pubie zastosowano elementy kontenerów oceanicznych, szare ściany i sufity z widocznymi instalacjami. Wyposażenie i oznakowanie lokalu ma kojarzyć się z przerwą w podróży stąd wiele elementów na kołach lub nawiązujących do obrazów znanych z lotnisk, portów morskich i pociągów.

- W dużych miastach w Polsce nie brakuje pojedynczych lokali z ciekawymi piwami. Dlatego pub PINTA ma dać więcej: cenioną przez klientów powtarzalność sprawdzonych piw rzemieślniczych, stały dostęp do nowości i autorską ofertę kulinarną. Chcemy pokazywać, jak warzy się piwa rzemieślnicze, jak różne doznania smakowe mogą wywoływać i jak je łączyć z jedzeniem – mówi Ziemowit Fałat, główny piwowar i współwłaściciel Browaru Pinta.

Jego zdaniem polska kultura piwna jest już na tyle rozwinięta, że chętnie pijemy kraftowe piwo poza domem, nie tylko w multitapach, czyli barach z „wieloma kranami”.

Rzemieślnicze piwa coraz częściej trafiają też na stoły dobrych restauracji, bo podobnie jak wina, można łączyć je z potrawami. Browary rzemieślnicze negocjują już dostarczanie swoich piw na pokłady samolotów, do cateringu pociągów i hoteli.

-To oznacza, że obecny jeden procent udziału piwa rzemieślniczego w polskim rynku piwa nie powinien się długo utrzymać – dodaje Ziemowit Fałat i przywołuje przykład Stanów Zjednoczonych, w których w ciągu 30 lat udział kraftu w rynku piwa wzrósł z 0,1 do prawie 13%.

Jego zdaniem, piwna rewolucja ciągle się w Polsce rozwija. Siedem lat temu PINTA przedstawiła pierwsze polskie piwo rzemieślnicze Atak Chmielu. Teraz co roku na tym rynku jest około 1,5 tys. premier, a nowy browar rzemieślniczy powstaje średnio co tydzień. Także PINTA nie zamierza poprzestać na jednym pubie franczyzowym. Docelowo ma ich być kilkanaście. To jak szybko powstaną będzie zależeć nie tylko od Pionierów Polskiego Kraftu. Franczyzobiorca PINTY musi zainwestować od 700 tys. do 1 mln zł w zależności od wielkości lokalu i prac potrzebnych do jego urządzenia. Inwestycja powinna się zwrócić w ciągu 3-4 lat.

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    browary rzemieślnicze RSS ALERT    /    piwa rzemieślnicze RSS ALERT    /    Puby RSS ALERT    /    puby franczyzowe RSS ALERT    /    Browar Pinta RSS ALERT    /    Ziemowit Fałat RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.236.153.51
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.