Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Browary inwestują w HoReCa. Liczą na rozwój

W pierwszej połowie tego roku sprzedaż piwa w gastronomii mogła zmaleć o 4-6 proc. szacują przedstawiciele branży piwowarskiej. Producenci liczą jednak na rozwój tego segmentu i nie szczędzą pieniędzy na inwestycje - informuje Rzeczpospolita.

Browary inwestują w HoReCa. Liczą na rozwój

Jak szacuje w rozmowie z „Rz" Marcin Burdach, dyrektor do spraw HoReCa (hotele, restauracje, catering) w Carlsberg Polska, trzecim producencie piwa w naszym kraju, spadek to efekt wysokiej bazy, którą zawdzięczamy Euro 2012 oraz pogorszenia się nastrojów konsumentów, uderzającego w pierwszej kolejności w ten segment rynku.

W mniejszym stopniu niż wielkość sprzedaży zmalały jednak wydatki na piwo w restauracjach, pubach i klubach. To zasługa rewolucji, którą kilka lat temu na polskim rynku zapoczątkowały browary regionalne i restauracyjne. Oferując piwa smakowe, ciemne i niepasteryzowane, sprawiły, że polscy konsumenci zaczęli interesować się produktami innymi niż masowe lagery.

Plany rozwoju w gastronomii mają najwięksi - Carlsberg w całym 2013 roku planuje zwiększyć sprzedaż w kanale HoReCa o 5 proc. Grupa Żywiec stawia na rozwój Piwiarni Warki. Dziś ma ich 76, do końca roku planuje otworzyć 4-5 następnych, a 10 kolejnych uruchomi w 2014 roku. Kompania Piwowarska, lider branży, rozwija sprzedaż niepasteryzowanego Tyskiego w pubach w całej Polsce. W 2012 roku grupa wprowadziła je w 23 lokalach, w tym roku planuje wejście do kolejnych 20 - czytamy w „Rz".

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Carlsberg RSS ALERT    /    Kompania Piwowarska SA RSS ALERT    /    Grupa Żywiec SA RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    pub RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Karczmarz 2013-07-12 19:59:31
    Paulaner w Biedronce po 2.49 świat się kończy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.90.86.231
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.