Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Browary mocno zwiększają wydatki na reklamę, ale spożycie piwa spada - raport

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 25-11-2013, 19:38
Browary mocno zwiększają wydatki na reklamę, ale spożycie piwa spada - raport
Rosna wydatki na reklamę piwa w Polsce

Polska znajduje się wśród 5 największych rynków spożycia piwa w Europie. Producenci piwa zwiększają wydatki na reklamę o ponad 20 proc. z roku na rok. Tymczasem spożycie "złotego trunku" nieco spada - o 2 proc. - ale i tak na każdego Polaka przypadają 94 litry piwa rocznie - informują eksperci Equinox Polska.

Dane za pierwsze 3 kw. 2013 roku, wyraźnie wskazują na zwiększenie dynamiki wydatków reklamowych przez producentów piwa. W okresie tym producenci wydali łącznie prawie 418 milionów złotych, a średni koszt reklamy sprzedanego hektolitra piwa wyniósł 1200 złotych. Pomimo dużej konkurencji i niewielkich spadków sprzedaży dużych, znanych marek, mniejsze, lokalne browary trzymają się mocno.

W latach 2000-2011 spożycie alkoholu w Polsce wzrosło o 30%. Połowę wypijanych napojów alkoholowych stanowiło piwo. Polacy coraz chętniej sięgają po „złoty trunek" - w 2011 roku na jednego naszego rodaka przypadły prawie 94 litry piwa. Nic dziwnego, że Polska jest już w pierwszej piątce rynków Europy o najwyższej konsumpcji tego napoju. Zauważalny jest również trend powstawania miejsc nowych miejsc, w których można kosztować nie tylko dobrze znanych produktów, ale również wyrobów z lokalnych browarów.

Piwno zajęło pierwszą pozycję pod względem wydatków reklamowych w kategorii (bez uwzględnienia alkoholi wysokoprocentowych) w ciągu 3 kw. 2013 roku z 40% udziałem i budżetem na poziomie 418 ml zł. To zasługa wzmożonych działań reklamowych i wydatków producentów piwa, którzy z roku na rok zwiększają swoje budżety o 22% - wynika z badań Equinox Polska.

Należy pamiętać, że w ubiegłym roku (ze względu na odbywające się w Polsce rozgrywki Euro 2012) Polacy częściej decydowali się na konsumpcję piwa. W I połowie 2013 roku popyt pozostawał na niższym poziomie dlatego - zdaniem ekspertów - cały rok może okazać się słabszy od ubiegłego (sprzedaż 37,8 mln hl piwa w 2012 ) i spaść o 2%.

Duże wydatki liderów rynku

W 2013 roku grupa największych reklamodawców na rynku piwa pozostaje niezmienna. Na pierwszej pozycji znajduje się Kampania Piwowarska z wydatkami ponad 151 mln zł i 36% udziałem rynkowym. Chociaż lider może pochwalić się 12% dynamiką sprzedaży, to pozostali producenci zwiększyli swoje wydatki o ponad 30%. Wicelidera - Grupę Żywiec - dzieli od pierwszego miejsca różnica aż 13 mln zł. Z kolei zajmująca trzecią pozycję - Grupa Carlsberg mimo 37% wzrostu wydatków reklamowych, nie przekroczyła poziomu 100 mln zł i od Grupy Żywiec dzieli ją blisko 40 mln zł.

KOMENTARZE: (7)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Kopyr 29-11-2013, 11:47:
Tyle w temacie: youtube.com/watch?v=fQWCpMpgaGk
  • Marcin J. 28-11-2013, 19:43:
Kto to pisze?
Jakim cudem kosz reklamy jest dwukrotnie wyższy od ceny piwa w sklepie?
Ale najlepsze jest stwierdzenie ze browary domowe coraz śmielej sobie poczynają, uśmiać się można do rozpuku.
Nie wiem ile taki domowy piwowar jest w stanie wyprodukować piwa w ciągu roku. Hektolitr może dwa (20 skrzynek piwa), co przy szacunkowych 10 000 piwowarów domowych daje 20 000 hektolitrów piwa rocznie. Czyli ok 0,13% rocznej produkcji Kampanii Piwowarskiej. Więc ja tutaj konkurencji nie widzę.
  • Jack 28-11-2013, 11:14:
tak jasne 6 zł za reklamę jednej butelki piwa ! brednie! nie umiecie liczyć, jak to możliwe że 1200 zł kosztuje wypromowanie(1 hl = 100 litrów--> 200 butelek, skoro cena piwa w hurtowni to niecałe 2 zł)

Zobacz wszystkie komentarze (7)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 744) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH