Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Browary na początku roku łapią reklamowy oddech przed sezonem

Początek roku to dla browarników moment oddechu przed zbliżającym się sezonem największej sprzedaży piwa. Zazwyczaj jest to też czas mniejszej aktywności reklamowej. W pierwszym kwartale 2016 r. producenci piwa wyemitowali 60 nowych reklam, czyli o połowę mniej niż w ostatnich trzech miesiącach roku 2015 i o 60 proc. mniej niż w analogicznym okresie roku 2015.– wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów.

Browary na początku roku łapią reklamowy oddech przed sezonem
W pierwszym kwartale 2016 r. producenci piwa wyemitowali 60 nowych reklam fot. Shutterstock

Wraz z mniejszą aktywnością reklamową nie odnotowano uszczerbku na jakości przekazów emitowanych przez piwowarów. Jak informuje IMM, wszystkie reklamy piwa, które pojawiły się w mediach między 1 stycznia a 31 marca tego roku, były zgodne z zasadami Kodeksu Etyki Reklamy.

Jak wynika z raportu IMM, w analizowanym okresie reklamy piwa najczęściej mogli obejrzeć telewidzowie. W tym medium pojawiło się aż 43 proc. wszystkich przekazów reklamowych wyemitowanych między styczniem a marcem. Co czwarta reklama piwa (25 proc.) miała formę reklamy zewnętrznej (outdoorowej), niespełna co piąta (18 proc.) trafiła do odbiorców za pośrednictwem internetu. Reklama piwa najrzadziej gościła na łamach prasy (12 proc. przekazów) i w radiowym eterze (zaledwie 2 proc. przekazów).

Preferencje reklamodawców w zakresie nośników nie różniły się znacząco od tych z ostatniego kwartału 2015 r., z tym że na pozycji lidera reklamę outdoorową zastąpiła reklama emitowana w telewizji. W pierwszych trzech miesiącach br. to właśnie reklama zewnętrzna straciła najbardziej na popularności, odnotowując niemal czterokrotny spadek liczby emisji (z 59 do 15) w porównaniu z końcówką roku 2015.

Niezależnie od ilości wyemitowanych reklam, branża piwowarska utrzymuje stały, wysoki poziom przygotowywanych komunikatów reklamowych. Według najnowszej edycji raportu IMM, piwo jest wciąż promowane zgodnie z Kodeksem Etyki Reklamy. W podsumowaniu niniejszego raportu stwierdzono, że żadna z emitowanych reklam piwa – prasowych, internetowych, telewizyjnych czy outdoorowych, nie zawierała wątpliwych etycznie treści. Co więcej, z analiz przeprowadzonych na potrzeby raportu wynika, że przekazy reklamowe marek należących do członków Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie (Kompania Piwowarska,  Grupa Żywiec, Carlsberg Polska) zostały opatrzone znakami odpowiedzialnościowymi: „W ciąży nie piję alkoholu”, „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” i „Alkohol – tylko dla pełnoletnich”.

Komunikacja marketingowa browarów zrzeszonych w Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie podlega zasadom samoregulacji w ramach tzw. siedmiu standardów etycznej reklamy, wypracowanych przez Komisję Europejską i Europejskie Zrzeszenie Standardów Reklamowych (EASA).

Monitorowanie reklam  przez niezależny podmiot jest jednym z tych standardów. Zostało ono złożone przez Związek Browary Polskie do Komisji Europejskiej jako zobowiązanie, niezależnie od systemu skarg konsumenckich. Podobnie znaki „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, „Alkohol – tylko dla pełnoletnich” oraz „W ciąży nie piję alkoholu”, umieszczane na opakowaniach i w spotach reklamowych piwa, są dobrowolną inicjatywą branży.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    reklama piwa RSS ALERT    /    Browary Polskie RSS ALERT    /    Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    browary RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.144.100.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.