Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Browary oszczędzały na reklamie piwa

  • Autor: pr
  • Data: 20-08-2015, 17:52

Instytut Monitorowania Mediów opublikował kolejny raport analizujący zgodność reklam piwa z Kodeksem Etyki Reklamy. Przeanalizowano w nim wszystkie nowe przekazy reklamowe wyemitowane na zlecenie członków Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce – Browary Polskie w II kwartale 2015 r. Raport pokazał także mniejszą aktywność reklamową browarów.

Raport przygotowany przez IMM wskazuje, że w II kwartale 2015 r. we wszystkich środkach przekazu pojawiło się łącznie 151 nowych reklam piwa, w tym 12 reklam prasowych, 22 internetowe, 72 telewizyjne, 1 radiowa oraz 44 outdoorowe. W porównaniu z I kwartałem 2015 r., między kwietniem a czerwcem liczba telewizyjnych reklam piwa niemal się podwoiła. Jednocześnie o blisko połowę zmalała liczba reklam internetowych. Reklamy piwa rzadziej gościły również na łamach prasy.  

Ze statystyk zawartych w raporcie wynika, że przełom wiosny i lata, na który przypada początek sezonu piwnego, nie skłonił piwowarów do emisji zwiększonej liczby reklam we wszystkich środkach przekazu, jak miało to miejsce w poprzednich latach. Rezultaty aktywności reklamowej branży w II kwartale zdecydowanie bliższe były tym z pierwszych trzech miesięcy roku, gdy w mediach pojawiło się łącznie 148 nowych reklam piwa, niż wynikom odnotowanym w analogicznym okresie 2014 r.

Czternasta edycja raportu IMM po raz kolejny pokazała, że piwowarzy reklamują się etycznie.
Tradycyjnie już wszystkie przekazy reklamowe uwzględnione w raporcie zostały poddane analizie pod kątem ich zgodności z zapisami Kodeksu Etyki Reklamy. W stosunku do żadnego z nich nie zostały zgłoszone skargi konsumenckie. Co więcej, materiały promocyjne firm zrzeszonych w Związku Browary Polskie opatrzone zostały znakami „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, „Alkohol – tylko dla pełnoletnich” oraz „W ciąży nie piję alkoholu”.

Komunikacja marketingowa browarów zrzeszonych w Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie (Kompania Piwowarska, Grupa Żywiec, Carlsberg Polska) podlega zasadom samoregulacji w ramach tzw. siedmiu standardów etycznej reklamy, wypracowanych przez Komisję Europejską i Europejskie Zrzeszenie Standardów Reklamowych (EASA). Monitorowanie reklam  przez niezależny podmiot jest jednym z tych standardów. Zostało ono złożone przez ZPPP do Komisji Europejskiej jako zobowiązanie, niezależnie od systemu skarg konsumenckich. Podobnie znaki „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, „Alkohol – tylko dla pełnoletnich” oraz „W ciąży nie piję alkoholu”, umieszczane na opakowaniach i w spotach reklamowych piwa, są dobrowolną inicjatywą branży.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 220) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH