Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Browary Polskie: ograniczenie reklam to w praktyce całkowity zakaz, uderzy nie tylko w piwo

Związek Browary Polskie przedstawił stanowisko w sprawie projektowanych zmian ustawowych w zakresie ograniczenia reklamy piwa. Według związku polskie ustawodawstwo w zakresie reklamy piwa należy do jednych z najbardziej restrykcyjnych w Unii Europejskiej, a reklam piwa nie należy wiązać z poziomem konsumpcji. Ograniczenie reklam piwa w praktyce będzie całkowitym zakazem reklamy i wpłynie nie tylko na branżę piwną.

Browary Polskie: ograniczenie reklam to w praktyce całkowity zakaz, uderzy nie tylko w piwo
fot. Shutterstock

Czytaj też: „MZ chce rozszerzyć zakaz spożywania alkoholu i ograniczyć reklamy piwa".

Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce Browary Polskie wyraził głębokie zaniepokojenie zaproponowanymi przez Ministerstwo Zdrowia zmianami w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi, które zmierzają do drastycznego ograniczenia godzin, w których dozwolona jest reklama piwa.

- W naszej ocenie regulacja ta nie pomoże w osiągnięciu celów zakładanych przez Ministerstwo Zdrowia, a głównym jej skutkiem będzie pogorszenie warunków działalności gospodarczej branży piwowarskiej oraz branż powiązanych – alarmuje ZPPP browary Polskie.

- Proponowane przez Ministerstwo Zdrowia ograniczenie godzin emisji reklam piwa to rozwiązanie fasadowe, stosunkowo łatwe do wprowadzenia, ale nie przynoszące rozwiązania problemów związanych z nadmierną i szkodliwą konsumpcją alkoholu, które dotyczą części polskiego społeczeństwa. Zdecydowana większość społeczeństwa konsumuje alkohol w sposób rozważny i umiarkowany – czytamy w stanowisku związku Browary Polskie.

- Problem osób nadużywających alkoholu dotyczy kilku procent dorosłej populacji, która sięga przede wszystkim po alkohole mocne, a nie piwo. Zgadzamy się, że jest to grupa, do której należy kierować specjalne programy profilaktyczne jednak nie sposób przyjąć, że przesunięcie godzin emisji reklam piwa będzie skutecznym rozwiązaniem tego problemu – czytamy dalej.

Nie należy wiązać reklam piwa z poziomem konsumpcji

W opinii ZPPP Browary Polskie nie należy wiązać kwestii reklam piwa z poziomem konsumpcji.

- Pomimo wzrostu łącznego czasu emisji, spowodowanego także zwiększeniem się liczby programów TV, konsumpcja piwa w Polsce pozostaje na niezmienionym od lat poziomie w przedziale między 97 a 99 litrów na osobę. Polski rynek piwa jest rynkiem nasyconym, dojrzałym i niezwykle konkurencyjnym – podkreśla związek.

- Producenci wykorzystują reklamę do budowania przewagi konkurencyjnej swoich marek nad innymi i informowania o rynkowych nowościach, a nie do zwiększania samego rynku, który od 5 lat jest rynkiem stabilnym, nierosnącym – podają Browary Polskie.

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    reklama piwa RSS ALERT    /    zakaz reklamy piwa RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    Browary Polskie RSS ALERT    /    Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie RSS ALERT    /    ZPPP Browary Polskie RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Ola 2017-10-02 21:13:25
    Super, bo już mi nie dobrze od tych żubrów czy tatr ...
  • Piwosz 2017-10-29 00:24:58
    Takie zabiegi nie sprawią, że przestanę kupować swoją ulubioną Perłe, jak i reszta piwoszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.239.56
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.