Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Browary Polskie: ograniczenie reklam to w praktyce całkowity zakaz, uderzy nie tylko w piwo

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 02-10-2017, 12:11
Browary Polskie: ograniczenie reklam to w praktyce całkowity zakaz, uderzy nie tylko w piwo
fot. Shutterstock

Związek Browary Polskie przedstawił stanowisko w sprawie projektowanych zmian ustawowych w zakresie ograniczenia reklamy piwa. Według związku polskie ustawodawstwo w zakresie reklamy piwa należy do jednych z najbardziej restrykcyjnych w Unii Europejskiej, a reklam piwa nie należy wiązać z poziomem konsumpcji. Ograniczenie reklam piwa w praktyce będzie całkowitym zakazem reklamy i wpłynie nie tylko na branżę piwną.

Czytaj też: „MZ chce rozszerzyć zakaz spożywania alkoholu i ograniczyć reklamy piwa".

Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce Browary Polskie wyraził głębokie zaniepokojenie zaproponowanymi przez Ministerstwo Zdrowia zmianami w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi, które zmierzają do drastycznego ograniczenia godzin, w których dozwolona jest reklama piwa.

- W naszej ocenie regulacja ta nie pomoże w osiągnięciu celów zakładanych przez Ministerstwo Zdrowia, a głównym jej skutkiem będzie pogorszenie warunków działalności gospodarczej branży piwowarskiej oraz branż powiązanych – alarmuje ZPPP browary Polskie.

- Proponowane przez Ministerstwo Zdrowia ograniczenie godzin emisji reklam piwa to rozwiązanie fasadowe, stosunkowo łatwe do wprowadzenia, ale nie przynoszące rozwiązania problemów związanych z nadmierną i szkodliwą konsumpcją alkoholu, które dotyczą części polskiego społeczeństwa. Zdecydowana większość społeczeństwa konsumuje alkohol w sposób rozważny i umiarkowany – czytamy w stanowisku związku Browary Polskie.

- Problem osób nadużywających alkoholu dotyczy kilku procent dorosłej populacji, która sięga przede wszystkim po alkohole mocne, a nie piwo. Zgadzamy się, że jest to grupa, do której należy kierować specjalne programy profilaktyczne jednak nie sposób przyjąć, że przesunięcie godzin emisji reklam piwa będzie skutecznym rozwiązaniem tego problemu – czytamy dalej.

Nie należy wiązać reklam piwa z poziomem konsumpcji

W opinii ZPPP Browary Polskie nie należy wiązać kwestii reklam piwa z poziomem konsumpcji.

- Pomimo wzrostu łącznego czasu emisji, spowodowanego także zwiększeniem się liczby programów TV, konsumpcja piwa w Polsce pozostaje na niezmienionym od lat poziomie w przedziale między 97 a 99 litrów na osobę. Polski rynek piwa jest rynkiem nasyconym, dojrzałym i niezwykle konkurencyjnym – podkreśla związek.

- Producenci wykorzystują reklamę do budowania przewagi konkurencyjnej swoich marek nad innymi i informowania o rynkowych nowościach, a nie do zwiększania samego rynku, który od 5 lat jest rynkiem stabilnym, nierosnącym – podają Browary Polskie.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Ola 02-10-2017, 21:13:
Super, bo już mi nie dobrze od tych żubrów czy tatr ...

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 340) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH