Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Browary Regionalne Jakubiak chcą ostro zawojować rynek regionalny

Grupa Browary Regionalne Jakubiak chce ostro zawojować rynek browarów regionalnych i zdobyć pokaźny udział w tym segmencie rynku piw. Właściciel i prezes grupy Marek Jakubiak mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl, że za 5-6 lat grupa może mieć ok. 20-30 proc. udziału w tym segmencie rynku.

Browary Regionalne Jakubiak chcą ostro zawojować rynek regionalny
Marek Jakubiak, prezes Grupy Browary Regionalne Jakubiak

Jak może wyglądać udział browarów regionalnych w całym rynku piwa w Polsce za kilka lat?

Udział browarów regionalnych, który osiągnął poziom 6 proc., może dojść w perspektywie 5-6 lat do około 15-20 proc. w skali całego kraju.

A jaką pozycję w tym segmencie browarów regionalnych chciałyby zdobyć Browary Regionalne Jakubiak w perspektywie pięciu do sześciu lat?

Myślę, że około 20-30 procent z tego kawałka rynku będzie należało do BRJ. Mamy cel dalszej rozbudowy grupy. Bardzo możliwe, że wkrótce dołączy do niej kolejny browar, ponieważ otrzymujemy wiele propozycji od browarów, które są chętne, żeby je przejąć. Stąd wnoszę, że nie jest im łatwo.

Grupa BRJ posiada obecnie pięć browarów i na razie jeszcze jesteśmy zajęci uruchamianiem nowo przejętych browarów, ale już myślę o uruchomieniu kolejnego obiektu. Mowa o Browarze Darłowo, czyli o szóstym browarze, który ma powstać w miejscowości Darłówek, nad samym morzem. Browar - budowany od podstaw - miał ruszyć w 2015 roku, ale niestety budowa potrwa trochę dłużej.

Tak jak dziś potrzebuję od sześciu do ośmiu miesięcy, aby uruchomić Browar w Tenczynku, gdzie wcześniej był zakład przetwórstwa owocowo-warzywnego, to w przypadku takiego browaru jak w Biskupcu, potrzebuję dosłownie od czterech do pięciu miesięcy od momentu rozpoczęcia prac remontowych, aby zacząć warzyć piwo.

Myślę, że grupa BRJ w perspektywie tych kilku lat może dojść do sprzedaży około 500 tys. hektolitrów piwa. W tym roku sprzedamy ok. 120 tys. hektolitrów, natomiast w ubiegłym roku sprzedaliśmy około 100 tys. hektolitrów piwa.

Ile wyniosły do tej pory inwestycje w browary grupy BRJ i jakie przedsięwzięcia czekają BRJ w przyszłości?

Do tej pory inwestycje grupy w browary wyniosły około 20 milionów złotych, ale myślę, że to niedużo, bo gdyby chcieć uruchomić tyle samo browarów całkiem nowych, to potrzeba byłoby ze cztery razy tyle.

Nie jestem w stanie powiedzieć ile funduszy będzie jeszcze potrzebnych na kolejne inwestycje, ale rezerwy są potworzone i pieniądze czekają na wydatki.

A jakie bieżące inwestycje przeprowadza grupa?

więcej informacji:

Marek Jakubiak RSS ALERT    /    Browary Regionalne Jakubiak RSS ALERT    /    Browar Ciechan RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    browary regionalne RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    inwestycje Browary Regionalne Jakubiak RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.226.36.60
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.