Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Browary regionalne nie chcą przekształcać się w wielkie zakłady produkcyjne

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 20-01-2015, 09:50
Browary regionalne nie chcą przekształcać się w wielkie zakłady produkcyjne
Krzysztof Panek, prezes zarządu Browaru Fortuna

- Rynek małych browarów rozwija się i uważam, że w najbliższych latach ten trend będzie kontynuowany - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Krzysztof Panek, prezes zarządu Browaru Fortuna z Miłosławia.

Jego zdaniem, udział browarów regionalnych w rynku piwa to mniej niż jedna dziesiąta rynku w ujęciu ilościowym.

- Uważam, że polski rynek ma duży potencjał rozwoju kategorii piw nie będących klasycznymi lagerami. Ciekawe smaki, nowe gatunki wprowadzają przede wszystkim browary regionalne, więc z tej perspektywy ich rozwój w najbliższych latach wydaje się być nieunikniony. W Browarze Fortuna używamy technologii, które są nieopłacalne dla wysoko nakładowych produkcji jak choćby re-fermentacja w butelce, samodzielne prażenie słodu. Uważamy to za część naszego dziedzictwa piwowarskiego, dla dużych producentów to bariera nie do pokonania, która wynika z specyfiki dużych zakładów produkcyjnych. To pozwala browarom regionalnym wyróżnić się na rynku - tłumaczy Krzysztof Panek.

Jak dodaje, trzeba jednak pamiętać, że browary regionalne nie mają ambicji przekształcania się w wielkie zakłady produkcyjne, nie chcą tracić swojej tożsamości. - Dlatego w najbliższym czasie o wiele ważniejszy dla nas będzie wzrost wartościowy. Dla browarów regionalnych w porównaniu z koncernami wystarczająca jest niewielka stosunkowa grupa konsumentów, co pozwala im na specjalizację i oferowanie produktów w segmencie premium - mówi prezes Browaru Fortuna.

Podkreśla, że obecnie regionalne browary nie stanowią bezpośredniego zagrożenia dla wolumenów koncernów.

- Jeśli miałbym mówić o zagrożeniu jakie niosą ze sobą produkty rzemieślnicze to głównie zagrożenie wizerunku piwa koncernowych. Dzięki próbowaniu piw z browarów regionalnych konsument piwa zaczyna zdawać sobie sprawę jak powinno być ono produkowane, z jakich składników, jak może być ono różnorodnie i bogato smakować. Zaczyna również sobie zadawać pytania: "dlaczego piwo z koncernu smakuje tak ubogo?, z czego się składa i dlaczego za nie tyle płacę?" . To jest zagrożenie dla marż piw najbardziej znanych marek, głównie dla "środkowego" segmentu cenowego. Wskutek tego cześć konsumentów stwierdzi, że nie będzie przepłacać, bo ma coraz mniej dowodów na to, że warto kupić takie piwo i zakupi piwo tańsze, część zaś kosztem piwa koncernowego zakupi piwo regionalne - komentuje Krzysztof Panek.

Przyznaje, że browary regionalne pokazały, że zamiast kolorowego obrazka z roześmianymi ludźmi, w piwie liczy się piwo czyli składniki, smak, pochodzenie, sztuka piwowarska. - Koncerny to podchwyciły i próbują zmienić język komunikacji z konsumentem, prześcigają się w reklamach piwa swoich marek jako "z jednego browaru", "o długiej tradycji piwowarskiej", "klasycznie warzonego" . To pokazuje, że realne zagrożenie koncernów przez browary regionalne obywa się obecnie głównie w sferze wizerunkowej, poprzez zmianę percepcji klienta - podsumowuje prezes browaru z Miłosławia.

Browar Fortuna mieści się w Wielkopolsce - w Miłosławiu. Posiada trzy marki piwne - Komes, Fortuna oraz Miłosław. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Leon z Fantasy 16-05-2015, 12:00:
Piłem wczoraj MARCOWE I PILZNER - rewelacja . Panowie te piwo to jest jakość i super smak . Pianka długo się trzyma na powierzchni . Mam jeszcze beczkę NIEFILTROWANEGO . Polecam wszystkim .
  • Marek 04-02-2015, 01:36:
Dobry człowiek, dobre piwo !
  • maro 22-01-2015, 18:24:
Brawo ! tylko piwa regionalne.Miłosław tak trzymać !!!

Zobacz wszystkie komentarze (4)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 394) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH