Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Browary regionalne nie chcą przekształcać się w wielkie zakłady produkcyjne

- Rynek małych browarów rozwija się i uważam, że w najbliższych latach ten trend będzie kontynuowany - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Krzysztof Panek, prezes zarządu Browaru Fortuna z Miłosławia.

Browary regionalne nie chcą przekształcać się w wielkie zakłady produkcyjne
Krzysztof Panek, prezes zarządu Browaru Fortuna

Jego zdaniem, udział browarów regionalnych w rynku piwa to mniej niż jedna dziesiąta rynku w ujęciu ilościowym.

- Uważam, że polski rynek ma duży potencjał rozwoju kategorii piw nie będących klasycznymi lagerami. Ciekawe smaki, nowe gatunki wprowadzają przede wszystkim browary regionalne, więc z tej perspektywy ich rozwój w najbliższych latach wydaje się być nieunikniony. W Browarze Fortuna używamy technologii, które są nieopłacalne dla wysoko nakładowych produkcji jak choćby re-fermentacja w butelce, samodzielne prażenie słodu. Uważamy to za część naszego dziedzictwa piwowarskiego, dla dużych producentów to bariera nie do pokonania, która wynika z specyfiki dużych zakładów produkcyjnych. To pozwala browarom regionalnym wyróżnić się na rynku - tłumaczy Krzysztof Panek.

Jak dodaje, trzeba jednak pamiętać, że browary regionalne nie mają ambicji przekształcania się w wielkie zakłady produkcyjne, nie chcą tracić swojej tożsamości. - Dlatego w najbliższym czasie o wiele ważniejszy dla nas będzie wzrost wartościowy. Dla browarów regionalnych w porównaniu z koncernami wystarczająca jest niewielka stosunkowa grupa konsumentów, co pozwala im na specjalizację i oferowanie produktów w segmencie premium - mówi prezes Browaru Fortuna.

Podkreśla, że obecnie regionalne browary nie stanowią bezpośredniego zagrożenia dla wolumenów koncernów.

- Jeśli miałbym mówić o zagrożeniu jakie niosą ze sobą produkty rzemieślnicze to głównie zagrożenie wizerunku piwa koncernowych. Dzięki próbowaniu piw z browarów regionalnych konsument piwa zaczyna zdawać sobie sprawę jak powinno być ono produkowane, z jakich składników, jak może być ono różnorodnie i bogato smakować. Zaczyna również sobie zadawać pytania: "dlaczego piwo z koncernu smakuje tak ubogo?, z czego się składa i dlaczego za nie tyle płacę?" . To jest zagrożenie dla marż piw najbardziej znanych marek, głównie dla "środkowego" segmentu cenowego. Wskutek tego cześć konsumentów stwierdzi, że nie będzie przepłacać, bo ma coraz mniej dowodów na to, że warto kupić takie piwo i zakupi piwo tańsze, część zaś kosztem piwa koncernowego zakupi piwo regionalne - komentuje Krzysztof Panek.

Przyznaje, że browary regionalne pokazały, że zamiast kolorowego obrazka z roześmianymi ludźmi, w piwie liczy się piwo czyli składniki, smak, pochodzenie, sztuka piwowarska. - Koncerny to podchwyciły i próbują zmienić język komunikacji z konsumentem, prześcigają się w reklamach piwa swoich marek jako "z jednego browaru", "o długiej tradycji piwowarskiej", "klasycznie warzonego" . To pokazuje, że realne zagrożenie koncernów przez browary regionalne obywa się obecnie głównie w sferze wizerunkowej, poprzez zmianę percepcji klienta - podsumowuje prezes browaru z Miłosławia.

Browar Fortuna mieści się w Wielkopolsce - w Miłosławiu. Posiada trzy marki piwne - Komes, Fortuna oraz Miłosław. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Krzysztof Panek RSS ALERT    /    Browar Fortuna RSS ALERT    /    browary regionalne RSS ALERT    /    małe browary RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • Jerzy Becz 2015-01-21 15:40:06
    Brawo! Profesjonalna wypowiedz a nie marketingowy belkot. Panie Krzysztofei, popieram, zgadzam sie z Panem i zycze samych sukcesow!!!
  • maro 2015-01-22 18:24:00
    Brawo ! tylko piwa regionalne.Miłosław tak trzymać !!!
  • Marek 2015-02-04 01:36:27
    Dobry człowiek, dobre piwo !
  • Leon z Fantasy 2015-05-16 12:00:20
    Piłem wczoraj MARCOWE I PILZNER - rewelacja . Panowie te piwo to jest jakość i super smak . Pianka długo się trzyma na powierzchni . Mam jeszcze beczkę NIEFILTROWANEGO . Polecam wszystkim .

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.48.142
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.