Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Browary reklamują się mało intensywnie w pierwszym kwartale roku

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 12-05-2014, 15:12

Instytut Monitorowania Mediów po raz dziewiąty przeanalizował zgodność reklam piwa z Kodeksem Etyki Reklamy. Analizie poddanych zostało 274 nowych przekazów reklamowych piwa wyemitowanych w trzech pierwszych miesiącach roku, okresie bezpośrednio poprzedzającym sezon piwny. Wobec żadnej z reklam nie zgłoszono zastrzeżeń etycznych.

Raport przygotowywany przez Instytut Monitorowania Mediów na zlecenie branży piwowarskiej wskazuje, że w I kwartale 2014 r. wyemitowano we wszystkich środkach przekazu łącznie 274 nowe reklamy piwa - 24 reklamy prasowe, 104 internetowe, 106 telewizyjnych, 6 radiowych oraz 34 outdoorowe. 

Statystyki te wskazują na typową dla tego okresu, niewielką aktywność reklamową branży w skali roku - zbliżona liczba reklam piwa wyemitowana została w analogicznym okresie roku 2013.

W dziewiątej edycji raportu IMM stwierdzono, że w żadnej z wyemitowanych od stycznia do końca marca reklam piwa nie stwierdzono niezgodności z zaleceniami Kodeksu Etyki Reklamy.

Z raportu wynika także, że zdecydowana większość spotów reklamowych została opatrzona znakami odpowiedzialnościowymi „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu" oraz „Alkohol - tylko dla pełnoletnich".

Przekazy przygotowane przez branżę piwowarską przypominały również o zakazie spożycia alkoholu w ciąży. Nowy znak „W ciąży nie piję" od września 2013 roku na stałe trafił na opakowania piw oraz na materiały audiowizualne producentów zrzeszonych w Związku Browary Polskie.

- Najnowszy raport analizujący zgodność reklam piwa z zasadami etycznymi kolejny raz wskazuje, ze samoregulacja w obszarze promocji przynosi spodziewane efekty, a dowodem tego jest wysoka jakość przygotowywanych przez nas komunikatów reklamowych. Dobrowolne zobowiązanie, jakie złożyliśmy przed Komisją Europejską, obliguje nas do wspierania odpowiedzialnych postaw w obszarze reklamy i informacji konsumenckiej, co też czynimy niezależnie od sezonu - mówi Danuta Gut, Dyrektor Biura Związku Browary Polskie.

Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie jest organizacją, która skupia największych producentów piwa w Polsce, mających ponad 90 proc. udziałów w rynku.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 610) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH