Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Browary rzemieślnicze i regionalne, czyli rynek dobrze "wywarzony"

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 31-03-2017, 14:35
Browary rzemieślnicze i regionalne, czyli rynek dobrze
fot. Shutterstock

Browary regionalne i rzemieślnicze z roku na rok zwiększają swoje udziały w polskim rynku piwa. Obecnie co pięćdziesiąte piwo kupione nad Wisłą pochodzi z małego, lokalnego zakładu – podaje Polskie Stowarzyszenie Piwowarów Domowych (PSPD).

- Konsumenci piwa w Polsce stają się coraz bardziej wymagający. Wciąż poszukują nowych smaków, są otwarci na nowości. Szansę tę wykorzystały lokalne browary, które wyszły z bogatą i różnorodną ofertą. Nowy trend daje szanse małym producentom na zwiększenie sprzedaży swoich alkoholi – mówi Mateusz Puślecki z Polskiego Stowarzyszenia Piwowarów Domowych (PSPD).

Według szacunków PSPD obecnie co pięćdziesiąte kupowane w Polsce piwo pochodzi regionalnej produkcji. Tylko w ostatnim roku na rynek trafiło ponad 1500 nowych browarów pochodzących z rzemieślniczych warzelni, a szacuje się, że w tym roku liczba premier będzie jeszcze większa.

Ile wart jest polski rynek piw kraftowych?

Od kilku lat w różnych częściach globu obserwuje się dynamiczny wzrost znaczenia piw rzemieślniczych w gospodarkach różnych państw. Największym rynkiem browarniczym są Stany Zjednoczone.

Jak donosi Brewers Association, tylko na przestrzeni ostatnich siedmiu lat małe warzelnie podwoiły swoją wartość przełamując barierę 12 proc. udziałów w branży. W Australii od 2003 roku segment piw kraftowych cechuje się nieprzerwanym wzrostem oscylującym wokół 13 proc. w skali roku.

W Polsce dynamika zmian jest wolniejsza. Według ekspertów z PSPD browary rzemieślnicze stanowią ok. 2 proc. rynku. Cechuje je jednak spory wpływ na kształtowanie trendów, jakimi podążają producenci. 

Największą zaletą lokalnych warzelni jest ich elastyczność. Pozwala ona na szybką reakcję i dostosowanie się do zmian preferencji konsumentów i ich oczekiwań. Małe zakłady rzemieślnicze, posiadające niewielką siłę, w walce o klienta postawiły przede wszystkim na innowacyjność i jakość.

- Nie wszyscy wiedzą, że w Polsce „wielcy gracze” zaczęli wprowadzać nowe gatunki piw do swojej oferty właśnie w reakcji na działania lokalnych browarów. Nowofalowe style z amerykańskimi chmielami, czy wyjście poza produkcję jedynie jasnego lagera to także część piwnej rewolucji, której początek określamy na 2011 rok. Niestety, ze względu na dominującą rolę zysków, składniki stosowane przez koncerny przeważnie odbiegają jakościowo od tych używanych przez browary kraftowe. Firmy budują wizerunek wytwórstwa opartego o rzemieślnicze metody produkcyjne, w rzeczywistości utrzymując produkcję masową. Pokazuje to, jak duży wpływ na rynek browarniczy ma piwowarstwo rzemieślnicze, które wywodzi się w Polsce z piwowarstwa domowego - mówi Mateusz Puślecki.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 838) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH