Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Browary rzemieślnicze i restauracyjne walczą ze sobą na opakowania

  • Autor: portalspozywczy.pl/pr
  • Data: 03-07-2017, 12:17
Browary rzemieślnicze i restauracyjne walczą ze sobą na opakowania
fot. materiały prasowe

Uwarzenie dobrego piwa nie jest już gwarantem powodzenia na rynku. Małe browary przestały rywalizować między sobą recepturami, czy smakiem, a do walki o konsumentów zaprzęgają grafików, marketingowców czy producentów opakowań - ocenia małopolska firma Zapakujeco, która handluje opakowaniami tekturowymi i prowadzi sklep internetowy.

Browary rzemieślnicze zdobyły w ostatnich pięciu latach znaczącą część rynku piwnego, ale żeby się na nim utrzymać muszą też toczyć wojnę marketingowo– wizerunkową. Obecnie butelka powinna znacząco odróżniać się od innych i nawet atrakcyjne logo przestaje wystarczać. Dlatego coraz więcej browarów sięga po dodatkowe formy pakowania i eksponowania swoich produktów, które pozwalają im na wybicie się na tle konkurencji.

Jednym z tego typu narzędzi są tak zwane piwopaki, czyli proste kartonowe koszyczki, dobrze eksponujące najważniejsze elementy butelki, a przy okazji pozwalające na zwiększenie sprzedaży i zaoferowanie klientowi jednocześnie kilku produktów.

 - Piwopaki to świetny pomysł zwłaszcza w czasie targów, festynów, czy lokalnych imprez – często podwaja lub potraja nam sprzedaż w trakcie imprezy, z której goście zawsze chcą wyjść z jakimś fantem. W trakcie ostatnich Dni Limanowej cały zapas koszyczków na piwo wyprzedaliśmy już pierwszego dnia i musieliśmy je szybko domawiać – mówi Mariusz Marek z limanowskiego Browarsa, który zadebiutował na rynku w ubiegłym roku.

- Goście naszej restauracji, to często uczestnicy różnego rodzaju wycieczek, każdy z nich chce z takiego wyjazdu przywieźć coś dla swoich najbliższych. Piwopak idealnie się do tego nadaje, wygląda reprezentacyjnie, no a jego zawartością nikt nie pogardzi – mówi zaś Krzysztof Tabor, kierownik Browaru Restauracyjnego w Szczyrzycu.

Piwopaki to niejedyna nowość na rynku piwnym. Obecnie w branży coraz częściej pojawia się również trend do bardzo ekskluzywnego pakowania butelek. Dobre warki uznanych browarów produkowane w limitowanych edycjach rozchodzą się w szalonym tempie, osiągając niebotyczne ceny na aukcjach, czy rynku wtórnym. Dlatego rośnie również popyt na eleganckie opakowania na pojedyncze butelki. W takim przypadku koszt pudełka to zaledwie promil ceny, a oryginalnie zapakowane piwo prezentuje się równie dobrze jak wino, czy whisky, zwłaszcza jeśli chcemy je komuś sprezentować.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 259) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH