Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Brown-Forman Polska z dwucyfrowym wzrostem sprzedaży. Rynek whisky będzie nadal rósł dynamicznie

Dane Nielsen za 2018 rok pokazują, że whisky to nadal jeden z najszybciej rosnących rynków wśród kategorii alkoholi – w minionym roku Polacy wydali na whisky ponad 2,3 mld zł, co oznacza wzrost sprzedaży o 11,5 procent. Sprzedaż whisky Brown-Forman, jednego z największych importerów alkoholi mocnych premium posiadającego takie marki, jak Jack Daniel’s, Woodford Reserve czy Finlandia Vodka, wzrosła w tym samym czasie o 17,2 procent.

Brown-Forman Polska z dwucyfrowym wzrostem sprzedaży. Rynek whisky będzie nadal rósł dynamicznie
fot. pixabay.com

Z danych Brown-Forman Polska wynika, że w 2018 roku wolumenowa sprzedaż whisky marek z portfolio firmy wzrosła w Polsce o 16,9% w porównaniu do roku poprzedniego.

- Od kilku lat w segmencie whisky obserwujemy mniej więcej stałe, kilkunastoprocentowe wzrosty. Prognozujemy, że takie tempo utrzyma się również w latach kolejnych. Najszybszego wzrostu spodziewamy się w sprzedaży produktów z segmentu premium i super premium. To efekt zarówno rosnących dochodów w Polsce, jak i zmian upodobań i  konsumpcji  - mówi Kamil Mruk, dyrektor marketingu Brown-Forman w Polsce.

„Premiumizacja” rynku alkoholi – lepiej, a nie więcej

W ramach długoterminowej strategii Brown-Forman koncentruje się na rozwoju marek alkoholowych w segmencie premium i super premium. Od początku swojej obecności w Polsce w 2003 roku, firma buduje długotrwałą relację ze swoimi partnerami i klientami opartą na odpowiedzialnym budowaniu marek, które rozwijają się i trwają przez pokolenia. Biorąc pod uwagę to, jak mało popularne były alkohole premium jeszcze kilka lat temu, można powiedzieć, że powolne, ale stabilne budowanie wartości rynku dobrych alkoholi przyniosło pożądany efekt. Dziś, jak wynika z badań, Polscy konsumenci przestawiają się na droższe wersje whisky. 45% kobiet i 50% mężczyzn deklaruje, że coraz częściej sięgają po nieco droższe i ciekawsze rodzaje alkoholi (Alco Hots IQS 2016).

Polscy konsumenci przekonali się do whisky

Whisky w świadomości Polaków przez długi czas uchodziła za trunek luksusowy, drogi, a przez to „prezentowy”. Jak wyjaśnia Kamil Mruk, rosnąca popularność tego rodzaju alkoholi ma swój początek w dużych miastach, wśród bardziej zamożnych konsumentów, którzy dużo podróżują i są otwarci na nowe trendy. Wg badania Alco Hots IQS 2016 aż 55% kobiet i 48% mężczyzn deklaruje, że bardzo lubią nowe smaki w alkoholach, uwielbiają ich próbować. Jednak szczególną rolę w zwiększeniu popularności whisky ma pokolenie tzw. millenialsów.

- Mocne alkohole z segmentu premium takie jak whisky idealnie wpisują się w potrzeby pokolenia millenialsów, którzy poszukują autentycznych marek mogących pochwalić się długą historią doskonałości. Jednocześnie chcąc doświadczać nowych rzeczy, poszukują marek, które dają coś w zamian. Nasze marki, takie jak legendarny Jack Daniel’s Tennessee Whisky, którego sposób tworzenia jest niezmienny od 1866 roku, spełniają oczekiwania polskiego pokolenia millenialsów, które jest otwarte są na różnorodność świata whisky – dodaje Kamil Mruk.

więcej informacji:

alkohole RSS ALERT    /    whisky RSS ALERT    /    rynek whisky w Polsce RSS ALERT    /    Brown-Forman Polska RSS ALERT    /    Ricardo Cupido RSS ALERT    /    Kamil Mruk RSS ALERT    /    Brown-Forman RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.128.196
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.