Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Budowa marki od podstaw może przynieść producentom ogromne korzyści

Stworzenie i wprowadzenie na rynek nowej marki od podstaw może przynieść duże korzyści, dlatego polskie firmy spożywcze powinny odważniej myśleć o tego typu projektach – wynika ze słów Macieja Konopki, dyrektora kreatywnego pracowni Brandy Desing.

Budowa marki od podstaw może przynieść producentom ogromne korzyści
Firma STOCK powierzyła Brandy Design także współpracę przy opracowaniu produktu Jęczmiennej Żołądkowej Gorzkiej fot. brandy.pl

Pracownia Brandy Design odpowiadała za przygotowanie kreatywnej koncepcji graficznej i stworzenie marki Cydr Lubelski, który może być jednym z przykładów budowania i wprowadzenie na rynek z sukcesem marki od podstaw.

Innym przykładem może być powstanie marki Czysta De Lux, wódki produkowanej przez Stock Spirits Group. Za przygotowanie tej marki także odpowiadała pracownia Brandy Design.  Jak wyglądały w cyfrach efekty wprowadzenia Czystej De Lux?

- Gigantyczny wzrost udziałów w rynku – od bodajże ośmiu procent do kilkudziesięciu procent na czwartym rynku alkoholi na świecie, którym Polska była w 2010 roku - w ciągu zaledwie jednego roku od wprowadzenia marki - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Maciej Konopka.

-  Zyski z tego launchu były liczone w setkach milionów złotych, a ruch ten przyspieszył zbudowanie silnej pozycji Stock Polska w grupie STOCK – podkreśla dyrektor pracowni Brandy Design.

- W związku z wielkim sukcesem marki Czysta De Lux firma STOCK powierzyła następnie Brandy Design, współtwórcy marki, również współpracę przy opracowaniu siostrzanego produktu, Jęczmiennej Żołądkowej Gorzkiej. Projekt z założenia miał zachować niektóre cechy stylistyczne Czystej DeLuxe wzbogacone jednak o nową jakość. Całkowicie unikalna formuła nowego produktu w 100 proc. z jęczmienia znalazła wyraz w złocistości etykiety i wyjątkowych, wypełnionych prawdziwym ziarnem jęczmienia materiałach POS - dodaje.

W przypadku Cydru Lubelskiego, wprowadzonego na rynek w połowie 2013 roku i produkowanego przez producenta i dystrybutora win Grupę Ambra,  efektem było zdobycie niekwestionowanej pozycji lidera na rynku cydru w Polsce z udziałami ok. 50 proc.

- Wprowadzony w 2013 roku Cydr Lubelski wszedł na rynek wyceniony na 200 milionów złotych. W krótkim czasie zajął 50proc. tego rynku, stając do konkurencji z dziewięcioma innymi markami wprowadzonymi równolegle. W 2014 tylko w pierwszej połowie roku sprzedaż cydru była dwukrotnie wyższa niż w całym 2013 roku. W prognozach w ciągu najbliższej dekady rynek cydru w Polsce wart będzie jeden miliard złotych. Dla firmy Ambra SA Brandy Design zaprojektowało: logotyp, nazewnictwo, koncepcję wizerunku oraz butelki nowego produktu i marki – podkreśla pracownia Brandy Design.

Pracownia reklamowo-marketingowa Brandy Desing istnieje od 2001 roku i oferuje m.in. projektowanie opakowań, tworzenie wizerunku firm, marek i produktów.  Maciej Konopka to twórca kampanii reklamowych m.in. dla Gillette, Cocacola, Casio, RJR, OralB, Timex, Multichoice, Centertel, Seat, Elf, Castorama. Jest autorem nazwy Orlen oraz licznych, zrealizowanych z Brandy Design projektów m in. dla Ernst &Young, Delloitte, czy Credit Suisse.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

więcej informacji:

nowe marki RSS ALERT    /    budowanie marki RSS ALERT    /    budowa marki RSS ALERT    /    budowa marki premium RSS ALERT    /    cydr RSS ALERT    /    cydr lubelski RSS ALERT    /    Ambra RSS ALERT    /    Czysta de Luxe RSS ALERT    /    Stock Spirits Group RSS ALERT    /    Stock Polska RSS ALERT    /    Maciej Konopka RSS ALERT    /    Brandy Design RSS ALERT    /    marka RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.233.215.231
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.