Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Carlsberg Group miała niższe przychody, ale podtrzymuje plany

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 11-05-2016, 13:42
Carlsberg Group miała niższe przychody, ale podtrzymuje plany
fot. carlsbergpolska.pl

Carlsberg Group osiągnęła w pierwszym kwartale 2016 roku organiczny wzrost przychodów o 2 proc., ale raportowane przychody spadły o 3 proc. Grupa podtrzymuje całoroczne plany.

Raportowane przychody grupy wyniosły 13 miliardów duńskich koron. Sprzedaż wolumenowa spadła organicznie o 2 proc. do 29,3 mln hektolitrów.

- W zwykle słabym sezonowo pierwszym kwartale, osiągnęliśmy solidny początek roku. Wdrażając nasze nowe podejście do zarządzania wartością, jesteśmy na dobrej do osiągniecia lepszej równowagi między udziałem w rynku, marży brutto oraz zysków – mówi prezes  grupy Cees 't Hart.

 - Podtrzymujemy nasze całoroczne prognozy dla wzrostu organicznego zysku operacyjnego – dodaje.

EUROPA ZACHODNIA I POLSKA

W regionie Europy Zachodniej, do której grupa zalicza też Polskę, przychody organicznie spadły  o 3 proc., zaś sprzedaż wolumenowa spadła o 7 proc. 

Według grupy rynek w Polsce, jak w całym regionie, był płaski w pierwszym kwartale.

- Szacujemy, że cały rynek piwa w Europie Zachodniej zachował się płasko w pierwszym kwartale. Na naszą sprzedaż wolumenową miało wpływ odejście jednego klienta w Wielkiej Brytanii, nasze wycofanie się z niskomarżowych kontraktów w Finlandii oraz w Polsce, a także trudna baza porównawcza, ponieważ na I kw. ubiegłego roku pozytywny wpływ miało budowanie zapasów na niektórych głównych – informuje Carlsberg Group.

EUROPA WSCHODNIA

Przychody w Europie Wschodniej wzrosły organicznie o 20 proc., a sprzedaż wolumenowa wzrosłą o 6 proc. Z kolei raportowane przychody spadły o 2 proc. z powodu znacznego negatywnego wpływu kursów walutowych.

- Szacujemy, że dynamika spadku rynków piwa w Europie Wschodniej osiągnęła średni poziom jednocyfrowy w procentach. Grupa osiągnęła wzrosty sprzedaży wolumenowej w Rosji, na Ukrainie i w Kazachstanie – informuje grupa Carlsberg.

AZJA

Przychody netto w Azji wzrosły organicznie o 5 proc., a sprzedaż wolumenowa pozostała bez zmian. Przychody raportowane spadły o 1 proc. ze względu na negatywny wpływ kursów walutowych.

Rozwój rynku piwa w Azji był mieszany – wzrosty zanotowano na rynkach takich jak Indie i Nepal, podczas gdy chiński rynek spadł o 3-4 proc. Grupa osiągnęła wzrost wolumenów sprzedaży w Indiach i Nepalu, podczas gdy wielkość sprzedaży spadła w Chinach, co było efektem zamknięcia browarów we wschodnich Chinach oraz w północnej części Wietnamu, co wydarzyło się w grudniu 2015 roku, a nie w I kw. 2016.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 222) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.