Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Carlsberg Group miała niższe przychody, ale podtrzymuje plany

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 11-05-2016, 13:42
Carlsberg Group miała niższe przychody, ale podtrzymuje plany
fot. carlsbergpolska.pl

Carlsberg Group osiągnęła w pierwszym kwartale 2016 roku organiczny wzrost przychodów o 2 proc., ale raportowane przychody spadły o 3 proc. Grupa podtrzymuje całoroczne plany.

Raportowane przychody grupy wyniosły 13 miliardów duńskich koron. Sprzedaż wolumenowa spadła organicznie o 2 proc. do 29,3 mln hektolitrów.

- W zwykle słabym sezonowo pierwszym kwartale, osiągnęliśmy solidny początek roku. Wdrażając nasze nowe podejście do zarządzania wartością, jesteśmy na dobrej do osiągniecia lepszej równowagi między udziałem w rynku, marży brutto oraz zysków – mówi prezes  grupy Cees 't Hart.

 - Podtrzymujemy nasze całoroczne prognozy dla wzrostu organicznego zysku operacyjnego – dodaje.

EUROPA ZACHODNIA I POLSKA

W regionie Europy Zachodniej, do której grupa zalicza też Polskę, przychody organicznie spadły  o 3 proc., zaś sprzedaż wolumenowa spadła o 7 proc. 

Według grupy rynek w Polsce, jak w całym regionie, był płaski w pierwszym kwartale.

- Szacujemy, że cały rynek piwa w Europie Zachodniej zachował się płasko w pierwszym kwartale. Na naszą sprzedaż wolumenową miało wpływ odejście jednego klienta w Wielkiej Brytanii, nasze wycofanie się z niskomarżowych kontraktów w Finlandii oraz w Polsce, a także trudna baza porównawcza, ponieważ na I kw. ubiegłego roku pozytywny wpływ miało budowanie zapasów na niektórych głównych – informuje Carlsberg Group.

EUROPA WSCHODNIA

Przychody w Europie Wschodniej wzrosły organicznie o 20 proc., a sprzedaż wolumenowa wzrosłą o 6 proc. Z kolei raportowane przychody spadły o 2 proc. z powodu znacznego negatywnego wpływu kursów walutowych.

- Szacujemy, że dynamika spadku rynków piwa w Europie Wschodniej osiągnęła średni poziom jednocyfrowy w procentach. Grupa osiągnęła wzrosty sprzedaży wolumenowej w Rosji, na Ukrainie i w Kazachstanie – informuje grupa Carlsberg.

AZJA

Przychody netto w Azji wzrosły organicznie o 5 proc., a sprzedaż wolumenowa pozostała bez zmian. Przychody raportowane spadły o 1 proc. ze względu na negatywny wpływ kursów walutowych.

Rozwój rynku piwa w Azji był mieszany – wzrosty zanotowano na rynkach takich jak Indie i Nepal, podczas gdy chiński rynek spadł o 3-4 proc. Grupa osiągnęła wzrost wolumenów sprzedaży w Indiach i Nepalu, podczas gdy wielkość sprzedaży spadła w Chinach, co było efektem zamknięcia browarów we wschodnich Chinach oraz w północnej części Wietnamu, co wydarzyło się w grudniu 2015 roku, a nie w I kw. 2016.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 744) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH