Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Carlsberg Group podaje wyniki za III kw. i podwyższa całoroczne prognozy

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 02-11-2017, 11:36
Carlsberg Group podaje wyniki za III kw. i podwyższa całoroczne prognozy
fot. carlsberggroup.com

Carlsberg Group opublikowała wyniki finansowe za trzeci kwartał 2017 roku oraz podwyższyła całoroczne prognozy zysku. Polska poprawiła udział wartościowy dzięki odnowieniu oferty i wzrostowi marek premium.

Grupa Carlsberg podała, że jej raportowane przychody wyniosły w III kwartale tego roku 16,7 mld koron, a organiczny spadek wyniósł 1 proc. (spadek raportowany wyniósł 5 proc.) Po dziewięciu miesiącach roku przychody wyniosły 48,4 mld koron i wzrosły organicznie o 1 proc. (spadek raportowany wyniósł 1 proc.).

Sprzedaż wolumenowa grupy spadła organicznie o 4 proc. (spadek raportowany wyniósł 6 proc.) do 37,5 mln hektolitrów, zaś po dziewięciu miesiącach spadła organicznie o 3 proc. (raportowany spadek 5 proc.) do 104,9 mln hektolitrów.

Dobrze radziły sobie międzynarodowe marki premium grupy: Tuborg zanotował w trzecim kwartale wzrost o 5 proc., Carlsberg wzrost o 1 proc., Grimbergen wzrost o 7 proc., a 1664 Blanc wzrost o 42 proc.

Wolumen marek rzemieślniczych i specjalności zanotował wzrost o 34 proc., a piwa bezakoholowe w Europie Zachodniej wzrost o 14 proc.

Grupa Carlsberg podwyższyła też szacunki organicznego wzrost zysku operacyjnego na 2017 rok do poziomu 7-8 proc. (poprzednio mówiła o średniej jednocyfrowej dynamice wzrostu).

Prezes Carlsberg Group Cees 't Hart mówi, że na wyniki w trzecim kwartale wpływały nadal wysiłki grupy związane z premiumizacją, podczas gdy na wielkość wolumenów, zgodnie z oczekiwaniami, wpływ miało zmniejszenie PET w Rosji, trudne warunki w Europie Wschodniej oraz słaba pogoda w Europie Zachodniej.

Przychody Carlsberg Group w Europie Zachodniej w trzecim kwartale 2017 roku wzrosły organicznie o 4 proc. do 9,6 mld koron, a sprzedaż wolumenowa spadła organicznie o 4 proc. do 17 mln hektolitrów. Polska poprawiła udział pod względem wartości dzięki odnowieniu oferty i wzrostowi marek premium. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 786) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH