Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Carlsberg jako pierwszy w branży wprowadził innowacyjne rozwiązanie opakowaniowe i dostał nagrodę

Grupa Carlsberg jako pierwsza w branży piwowarskiej na świecie wprowadziła przełomowe rozwiązanie Snap Pack, które zastąpi folię używaną do owijania wielopaków piwa. Carlsberg i jego rewolucyjny Snak Pack zwyciężył w kategorii Best CSR/Sustainability Initiative w tegorocznej edycji konkursu World Beverage Innovation Awards. Jury konkursu podkreśliło, że innowacja Carlsberga to długo oczekiwane, mądre i inspirujące rozwiązanie dla problemu zagrożenia środowiska.

Carlsberg jako pierwszy w branży wprowadził innowacyjne rozwiązanie opakowaniowe i dostał nagrodę
fot. materiały prasowe

Snap Pack skleja puszki ze sobą za pomocą kropli specjalnego kleju. Dzięki temu Grupa zamierza zredukować ilość odpadów z tworzyw sztucznych na świecie o ponad 1 200 ton rocznie – co odpowiada 60 milionom plastikowych torebek.

Innowacyjne i przyjazne środowisku rozwiązania opakowaniowe Carlsberg zaanonsował we wrześniu b.r. podczas międzynarodowego EXPØ w Kopenhadze. Oprócz pionierskiego łączenia wielopaków piwa firma zapowiedziała także przejście na używanie certyfikowanych atramentów na etykietach butelek, co ma zwiększyć ich potencjał recyklingowy. Wprowadziła również nowe powłoki na butelkach wielokrotnego użytku, które pomogą przedłużyć ich żywotność i tym samym ograniczyć ich wpływ na środowisko. Opracowała również nowy rodzaj kapsli o nazwie ZerO2, które eliminują tlen z butelki, aby piwo pozostało dłużej świeże. Nowe rozwiązania są wdrażane stopniowo w krajach, w których działa Grupa Carlsberg.

Wyżej wymienione działania są spójne ze strategią zrównoważonego rozwoju Grupy Carlsberg  - Together Towards Zero. Zgodnie z celami strategii do 2030 r. zamierzamy m.in. zredukować do zera ślad węglowy i o 50 proc. ograniczyć zużycie wody w naszych browarach. Rozwiązania opakowaniowe są bardzo ważnym krokiem na tej drodze.

World Beverage Innovation Awards to prestiżowy konkurs pokazujący najnowsze osiągnięcia w dziedzinie badań i rozwoju marek napojów. W tym roku panel sędziowski rozpatrzył 241 bardzo konkurencyjnych zgłoszeń z ponad 28 krajów w 25 kategoriach.

Program zrównoważonego rozwoju Grupy Carlsberg Together Towards Zero jest odpowiedzią na wyzwania takie jak zmiany klimatu, niedostatek wody i problemy dotyczące zdrowia publicznego. Program jest integralną częścią globalnej strategii SAIL’22 Grupy Carlsberg i zawiera 4 główne ambicje i cele, które mają być osiągnięte do 2030 r., z okresem przejściowym w 2022r.  Te ambicje to: zerowa emisja dwutlenku węgla, zerowe marnowanie wody, zero nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu oraz osiągnięcie zerowego poziomu wypadkowości. Program określa, w jaki sposób Grupa dąży do warzenia piwa dla lepszego dziś i jutra. Opiera się on na naukowym podejściu i jest zgodny z celami Zrównoważonego Rozwoju ONZ.

Carlsberg Polska jest jednym z trzech największych graczy na rynku piwa w Polsce. Konsumenci mogą wybierać z szerokiej oferty wielokrotnie nagradzanych marek piw takich jak: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Somersby, Grimbergen, Bosman oraz Piast. Od 2015 roku firma jest dystrybutorem piwa Guinness.

Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w browarach o wieloletniej tradycji piwowarskiej – w Browarze Okocim w Brzesku (1845), Browarze Bosman w Szczecinie (1848), który w tym roku obchodzi rocznicę 170-lecia istnienia, i Browarze Kasztelan w Sierpcu. Łączne zatrudnienie w Polsce wynosi ponad 1300 pracowników.

Carlsberg Polska jest oddziałem duńskiej firmy Carlsberg działającej od 1847 roku.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    Carlsberg RSS ALERT    /    Carlsberg Polska RSS ALERT    /    puszki RSS ALERT    /    puszki po piwie RSS ALERT    /    Snap Pack RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.85.76
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.