Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Carlsberg: odpowiedzialna gospodarka wodą to jeden z kluczowych priorytetów Grupy

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 21-03-2018, 14:56
Carlsberg: odpowiedzialna gospodarka wodą to jeden z kluczowych priorytetów Grupy
Browar Kasztelan fot. Carlsberg Polska

Woda stanowi ok. 92 proc. gotowego piwa, dlatego przez wieki to jej jakość warunkowała decyzję o budowie browaru w danym miejscu. Słód lub chmiel można przetransportować, ale przy warzeniu piwa korzysta się z lokalnych źródeł wody. Stąd tak istotna jest ich ochrona i racjonalna eksploatacja. W Grupie Carlsberg odpowiedzialne gospodarowanie wodą jest jednym z czterech kluczowych priorytetów globalnej strategii zrównoważonego rozwoju TOGETHER TOWARDS ZERO – informuje Carlsberg Polska.

Carlsberg Polska podkreśla, że niedobór lub brak dostępu do wody pitnej jest ogromnym ograniczeniem dla wielu społeczności naszej planety. Według raportu WHO i UNICEF opublikowanego w połowie 2017 r., 3 z 10 osób na świecie, czyli ok. 2,1 miliarda ludzi, nie ma dostępu do bezpiecznej, bieżącej wody. Dlatego ochrona i odpowiedzialne korzystanie z zasobów wodnych stały się jednym z priorytetów strategii zrównoważonego rozwoju także w browarach Grupy Carlsberg.

Dwa lata temu Grupa Carlsberg rozpoczęła współpracę ze światową organizacją ekologiczną WWF w celu przeprowadzenia oceny ryzyka wodnego we wszystkich zakładach oraz zidentyfikowania tych browarów, które są umiejscowione na obszarach z ograniczonymi zasobami dobrej jakości wody.

Te dane znalazły się w globalnej strategii zrównoważonego rozwoju TOGETHER TOWARDS ZERO, która została wdrożona w 2017 roku. Określiła ona na nowo zobowiązania firmy w zakresie m.in. odpowiedzialnego gospodarowania wodą. To bardzo ambitne cele – do roku 2022 zużycie wody we wszystkich browarach Grupy na świecie ma być zredukowane o 25 proc., by w roku 2030 osiągnąć redukcję o 50 proc. do poziomu 1,7 litra na 1 litr gotowego piwa

W 2017 roku w Grupie Carlsberg poprawiono efektywność gospodarowania wodą o 3 proc., zmniejszając jej zużycie do 3,1 hl / hl w porównaniu do 3,2 hl / hl w 2016 roku (poprawa o 6 proc. w stosunku do poziomu wyjściowego z 2015 r.).

Gospodarowanie wodą w browarach Carlsberg Polska

Carlsberg Polska informuje, że w browarach Bosman w Szczecinie, Kasztelan w Sierpcu i Okocim w Brzesku działania mające na celu ograniczenie zużycia wody obejmują trzy kluczowe obszary:

1)     wdrożenie nowych, zweryfikowanych standardów zarządzania mediami, 

w tym przede wszystkim wodą, ściekami i energią;

2)     kontynuację programów poprawy wydajności zużycia wody poprzez śledzenie miesięcznych parametrów i postępów oraz dzielenie się najlepszymi praktykami w tym zakresie, włączając program ciągłego doskonalenia i inicjatywy (kaizeny) dedykowane wodzie;

3)     podniesienie standardów oczyszczania ścieków dzięki modernizacji oczyszczalni (w 2017 r. taką modernizację zakończono w Browarze Okocim).

Warto wiedzieć, że na gotowy produkt – butelkę lub puszkę piwa – przypada ok. 25 proc. wody zużywanej w browarze, reszta to woda wykorzystywana na cele techniczne (np. woda kotłowa) i higieniczne (np. procesy mycia instalacji produkcyjnej). Jeszcze 10-15 lat temu do uwarzenia 1 hl piwa browary w Polsce potrzebowały 5-7 hl wody.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (10 340) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane